אביב בתל אביב: סיורים של העמותה לתיירות בחול המועד פסח

העמותה לתיירות תל אביב – יפו, מציעה לכל הנשארים בפסח בארץ, מגוון סיורים מהנים בעיר העברית החוגגת בקרוב את יובל ה – 100. לקראת החג, גייסה העמותה את מיטב מדריכי הטיולים שידריכו את הסיורים שחלקם הותאמו במיוחד לילדים

העמותה לתיירות תל אביב – יפו, מציעה לכל הנשארים בפסח בארץ, מגוון סיורים מהנים בעיר העברית החוגגת בקרוב את יובל ה – 100. לקראת החג, גייסה העמותה את מיטב מדריכי הטיולים שידריכו את הסיורים שחלקם הותאמו במיוחד לילדים.

ההיסטוריה המצחיקה של נוה צדק
השכונה העברית הראשונה מחוץ ליפו. מה עשו סוסים בתוך 'סוזן דלל'? מדוע נזקק רופא השיניים לכושר גופני? במי היה מאוהב ש"י עגנון? אנקדוטות משעשעות מההסטוריה של תל אביב בסיור קליל המתאים לכל המשפחה.

ההיסטוריה המצחיקה של אחוזת בית
הבתים היפים של תל אביב. כיצד קרא עקיבא וייס לביתו? מדוע לשגרירות הרוסית היה גג נפתח? מה עשו נגד מתקפת הארבה? אנקדוטות משעשעות מההסטוריה של תל אביב בסיור קליל המתאים לכל המשפחה.

אנדרומדה ואבו-נבוט
מי לא היה כאן? נפוליאון, יהודה המכבי ואפילו אנדרומדה ואבו נבוט. איך כולם מתקשרים? בואו וקחו חלק בסיור מומחז ביפו, שמתאים לכולם ובמיוחד לילדים.

הגמל המעופף בנמל תל אביב
סיור בנמל תל אביב המתחדש ובחצי האי הירקוני, שם פעל בשנות השלושים "יריד המזרח". כיצד קם בשלושה חודשים אצטדיון לאולימפיאדה היהודית?ממי פחדו נגני התזמורת של היריד והאם נפתרה תעלומת כ"ג יורדי הסירה?

נוה צדק – סיור משחק לכל המשפחה
מסע מרתק ומצחיק, חובק סמטאות ורחובות של העיר העברית הראשונה. כיצד נולדה העיר? ומי היו מייסדיה? איפה ניצב הבית הראשון של העיר והיכן עמדו בדיוק הפנס, הקיוסק והקולנוע הראשונים? הפתעות, הפעלות וסיפורים נפלאים המותאמים להורים וילדים מאחורי הקלעים של אחוזת בית הקטנה.

"עת בדידותי נגעה בבדידותך…" – נשים יוצרות בתל-אביב:
דמותן של נשים יוצרות כפי שהן משתקפות בסיפורי חייהן ואהבותיהן בתל אביב, משנות השלושים ועד שנות השבעים. על לאה גולדברג ואהבותיה, על הרומן שהסעיר את היישוב בין רובינא ופן, על יונה וולך ועל משולש רומנטי מפורסם. על הפן אישי והציבורי שבחייהן. מדריך: יוסי גולדברג

לאורך שדרות רוטשילד
סיור בין ערביים בשדרה הותיקה של תל אביב, ליד הקיוסק ופנס הרחוב הראשונים בעיר. סיפורים על הבתים בשדרה ועל האנשים שגרו בהם וכמובן טעימה מהבאוהאוס המפורסם…

שוק הפשפשים וסביבתו
סיפור התיישבות העליות השונות ביפו, בניית השכונות, השווקים, הכנסיות והמסגדים וטעימה מן השוק הססגוני הקושר יחדיו עבר והווה.

בתי קובייה לבנים "באוהאוס"
למעוניינים להבין קצת יותר מהו הסגנון הבינלאומי, מהן "המגירות הפתוחות", ואיך קשור אונסק"ו לכל החגיגה – הצטרפו לסיור בעקבות הבאוהאוס בשדרות רוטשילד ולב תל אביב.

מאחורי הקלעים של שרונה
סיור בים הבתים והרחובות הירוקים של המושבה הטמפלרית "שרונה" שעוברת כעת תהליך של שחזור ושימור. על עברה של השכונה שהיתהפנינה אדריכלית וטכנולוגית ועל עתידה המסקרן שיסודותיו מונחים בימים אלה. בסיום – ביקור מודרך מאחורי הקלעים של בית האופרה.

יפו בין ערביים
מסלול ציורי בין הערביים לאורך סמטאות יפו העתיקה, דרך המנזר היווני, המסגד של אבו נבוט ונקודת התצפית אל נמל יפו, המעורר זכרונות וגעגועים.

האישה שאיתו
שרה, רחל, אסתר וצינה – נשות נווה צדק מדברות! מופע היסטורי, מצחיק ומרתק, מזוית נשית שובבה, המספר את תולדות השכונה מנקודת מבטן של נשות: אהרון שלוש, חיים אמזלג, ש. בן ציון, מאיר דיזנגוף ועוד.

אדוני ראש העיר
סיפורו של ראש העיר דיזנגוף, דרך הקמת אחוזת בית ופעילותו בתל אביב. סיור המתחיל בגימנסיה הרצליה של פעם ועובר דרך בית דיזנגוף שבשדרות רוטשילד, בית העירייה הישן ומסתיים בכיכר המפורסמת על שמה של אשתו, צינה.

בעקבות אדמו"רים
תולדות תנועת החסידות דרך אדמו"רים שהנהיגו בעבר את חצרותיהם באזור לב תל אביב, בין רחוב דיזנגוף ורחוב אלנבי, וביקור בבית הקברות טרומפלדור בו קבורים דיינים, רבנים, ראשי קהל ואנשי רוח.

לוח הסיורים:

יום ראשון 20.4
11:00 נוה צדק (לכל המשפחה) – מדריך: איציק דרור
17:00 יפו בין הערביים – מדריכה: פול רקובר

יום שני 21.4
11:00 נוה צדק (לכל המשפחה) – מדריך: איציק דרור
17:00 לאורך שדרות רוטשילד – מדריך: קרל ולטר

יום שלישי 22.4
11:00 ההסטוריה המצחיקה של נוה צדק (לכל המשפחה)- מדריך: ערן שדר
17:00 בתי קוביה לבנים – באוהאוס ברוטשילד – מדריכה: שולה וידריך

יום רביעי 23.4
10:00 אנדרומדה ואבו נבוט (סיור לכל המשפחה ביפו העתיקה) – מדריך: יהודה לוי
11:00 ההסטוריה המצחיקה של אחוזת בית (לכל המשפחה) – מדריך: ערן שדר
17:00 לאורך שדרות רוטשילד – מדריך: איציק דרור

יום חמישי 24.4
10:00 בעקבות אדמו"רים – מדריך: חיים גיליס
11:00 שוק הפשפשים וסביבתו – מדריכה: פול רקובר
17:00 לאורך שדרות רוטשילד – מדריך: קרל ולטר

יום שישי 25.4
09:30 מאחורי הקלעים של שרונה – 55 ₪ – מדריך: יוסי גולדברג
10:00 אדוני ראש העיר – מדריך: אילן שחורי
10:00 האשה שאיתו – מדריכה: בשמת כוכב
11:00 שוק הפשפשים וסביבתו – מדריכה: פול רקובר

שבת 26.4
11:00 בעקבות הגמל המעופף (לכל המשפחה) – מדריכה: פול רקובר
11:00 עת בדידותי נגעה בבדידותך (נשים יוצרות) – מדריך: יוסי גולדברג


מחיר מיוחד למשתתף: 40 ₪ (אלא אם מצוין אחרת)
לפרטים נוספים ולהרשמה: לשכת המידע של העמותה לתיירות 03-5166188.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר