אבי לוי הוא המאסטר שף של ישראל בעונה השנייה

אבי לוי בן 35 מירושלים, מדריך נגמלים מסמים, שהגיע לגמר העונה השנייה של תחרות מאסטר שף ישראל, הוכתר כמאסטר שף של ישראל, לאחר שגבר על שני עמיתיו לגמר – אליהב שאשון – מעצב ובעלים של בית אופנה לכלות, וטייס אל על – עמנואל רוזנצוייג

אבי לוי בן 35 מירושלים, מדריך נגמלים מסמים, שהגיע לגמר העונה השנייה של אבי לוי, מאסטר שף ישראל 2, צילום ינאי יחיאלתחרות מאסטר שף ישראל, הוכתר הערב כמאסטר שף של ישראל, לאחר שגבר בתחרות על שני עמיתיו לגמר – אליהב שאשון – מעצב ובעלים של בית אופנה לכלות, וטייס אל על – עמנואל רוזנצוייג.

השיפוט בשלב הראשון של ערב הגמר היה בשיטה עיוורת, בה השופטים השפים חיים כהן, יונתן רושפלד, מיכל אנסקי ואייל שני, לא ידעו מי מהמתמודדים הכין איזו מנה.
המשימה בגמר הייתה להכין מנה ראשונה שתכיל דג, מנה עיקרית עם בשר, ובהמשך התברר למתחרים גם כי עליהם להכין קינוח.
מכל מקום חלק זה של התחרות צולם מראש, מן הסתם עוד ביום חמישי או שישי.

למנה הראשונה הכין אליהב פחזניות אסיאתיות במילוי דניס ואיולי צלפים על מצע כרוב סגול, וזכה ל- 36 נקודות מתוך 40 אפשריות.עמנואל הכין ביסק דגים אלכוהולי יתר על המידה, עם מקלות אנצ'ובי ופלפל קלוי, וזכה בציון של 29 מ- 40 נקודות.
אבי הכין פילה לברק על פירה כרובית (מלוח מדי) עם רוטב מרוקאי, בצילחות שהטעה את מיכל אנסקי שחשבה כי עמנואל הכין מנה זאת, עבורה קיבל אבי 25 נקודות.

בזירת המנות העיקריות הכינו המתמודדים את המנות הבאות:מימין: אבי, אליהב, עמנואל - מאסטר שף ישראל 2
עמנואל: קארי כבש בדלעת ערמונים עם לחם צ'פאטי הודי – 32 נקודות.
אליהב: דלעת ערמונים במילוי נתחי אנטריקוט וירקות שורש – 19 נקודות.
אבי: כרעיים ממולאים בשקדי עגל ובשר על קרם אבוקדו – 34 נקודות, שסייעו לו להתקדם בתחרות אחרי המנה הראשונה החלשה שלו.

המנות בסבב הקינוחים:
אליהב: תאנים עטופות בבצק מטוגן במילוי שוקולד לבן על גנאש שוקולד – מנה שבלטה בעיצוב מיוחד שהוביל את רושפלד ואנסקי לויכוח מי הכין אותה: אבי או אליהב, שקיבל עבורה 38 נקודות.
אבי: סיגרים אלג'יראים במילוי פיסטוקים על מצע ז'אבן, מוגש עם תה נענע – 36 נקודות.
עמנואל: כנאפה ריקוטה ותאנים עם הל וקפה שחור – מנה שלא צלחה לטייס, מה שבא לביטוי ב- 25 נקודות בלבד.

בתום שלב זה בתחרות ובניקוד מצטבר, הוביל אבי עם 95 נקודות, אליהב שני עם 93 נקודות, ועמנואל – עם 86 נקודות, יצא מהתחרות.

בשלב הסופי של תחרות מאסטר שף 2 הכינו שף רובי פורטנוי ו- 15 הטבחים שלו מקייטרינג "פרי הארץ", ביחד עם המתמודדים את מנות הגמר של אבי ואליהב עבור 100 טועמים ברי מזל שהוזמנו לאולפן. זו הייתה משימה של "בישול עצמי" – מנה לפי רצון המתמודד, שתקבע מי יהיה המאסטר שף של ישראל.

המנה של אליהב: בקלאוה אסיאתית עם פרגיות, פיסטוקים, קוקוס ופירות – מנה חכמה ויפת מראה, זיכתה אותו ב- 338 נקודות מתוך 400 אפשריות מהשופטים, כאשר מי שנתן לו ניקוד נמוך באופן בולט מול האחרים היה אייל שני.

המנה של אבי: סינטה ממולאת בכבדי עוף ושקדי עגל, בצד ארטישוק ירושלמי ובצל מושחם – 374 נקודות מתוך 400. 
גם 80% מ-  100 הטועמים העדיפו את המנה של אבי על פני המנה של אליהב.
 
לפיכך, המאסטר שף של ישראל בעונה השנייה של התוכנית בשנת 2011, הוא אבי לוי, עליו אמר רושפלד מספר פעמים במהלך העונה שהוא רוצה לבוא לאכול במסעדה אולי יקים לוי. עכשיו נותר לראות אם רושפלד צדק ולאבי לוי תהיה מסעדה משלו.

ספר מתכוני העונה השנייה של מאסטר שף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר