אגדת חורף של וויסקי

מזקקת הוויסקי הסקוטי הוותיקה גלנמורנג'י עושה ומציגה מהדורת חורף מיוחדת פרי יצירתו של Master Distiller ד"ר ביל לומסדן
מזקקת הוויסקי Glenmorangie מבית Moët-Hennessy מציגה מהדורה מיוחדת ומוגבלת של סינגל מאלט עם וויסקי בטעמי פירות, דבש, טופי אגוזי ברזיל ותבלינים נוספים במיוחד לחורף. לישראל הגיעו 810 בקבוקים בלבד לחנויות אלכוהול מתמחות

לאור הצלחת המהדורה המיוחדת של הוויסקי הסקוטי Glenmorangie Tale of a Cake בשנה שעברה, גם השנה נותן ד"ר ביל לומסדן – המאסטר דיסטילר של גלנמורנג'י, ביטוי להשראתו ויצירתו במהדורת חורף חדשה -Glenmorangie – A Tale of Winter . מהדורה מיוחדת זו שהינה וויסקי ייחודי חדש של המזקקה הסקוטית במיוחד לחורף, תשווק בישראל על ידי היבואנית IBBLS במהדורה מוגבלת של 810 בקבוקים בלבד.

ד"ר ביל לומסדן – המאסטר דיסטילר של גלנמורנג'י

ב- IBBLS אומרים: Glenmorangie – A Tale of Winter הוא וויסקי שנולד על מנת לתת מענה לחורף, עם חמימות נעימה ועוטפת שרק וויסקי יכול להעניק. המהדורה המוגבלת מציפה את האף והפה בטעמים של פירות, דבש, טופי ואגוזי ברזיל, יחד עם קינמון, גינ'גר וציפורן, והיא מתאימה ומרגשת צרכני וויסקי חדשים וותיקים גם יחד.

מתוך מחשבה על וויסקי חורפי ומתוך הרצון העז ליצור וויסקי עשיר, חלק, פירותי עם טעמי חורף, לקח המזקק הראשי ד"ר ביל לומסדן, גלנמורנג'י אוריג'ינל שהתיישן בחביות ברבן (אמריקאיות), והעביר אותו להתיישנות נוספת בחביות בהן היה לפני כן יין מרסלה, שהינו יין מחוזק ומיושן  מסיציליה, האהוב על חובבי טעמי הפירות המתוקים.

מזקקת גלנמורנג'י נוסדה בשנת 1843 על ידי וויליאם מאת'סון, היילנדר סקוטי, מי שלמד לאורך שנים ממזקקות האזור, ובשנה זו הגשים חלום והקים מזקקה לעצמו. מזקקת גלנמורנג'י ממוקמת בטיין, עיירה מלכותית קטנה השוכנה בהיילנדס, באיזור הצפוני של סקוטלנד. מקור שמה של המזקקה בתחילת הדרך היה "Morrangie farm" ומאוחר יותר שונה ל "Glenmorangie" פירושו בגאלית סקוטית – עמק השלווה. בגלנמורנג'י משתמשים במרכיבים הטובים ביותר ליצירת הוויסקי – שעורה סקוטית, מי מעיינות ושמרים טבעיים, בחיבור לטרואר בו ממוקמת המזקקה. גלנמורנג'י מזוקק בדודים הגבוהים ביותר בסקוטלנד. אומרים שכובה צוואר הדוד כגובה ג'ירפה בוגרת. בזכות דודים גבוהים אלה הוויסקי של המזקקה טהור יותר, חלק יותר פירותי ופרחוני. התהליך החשוב ביותר בו מתהדרת המזקקה הוא תהליך היישון. הידע הרב שצברו אנשי המזקקה, בראשם ד"ר ביל לומסדן, במשך 30 שנים והתמחותם בתחום היישון והחבית, הפכו את גלנמורנג'י לסינגל מאלט חדשני שמרגש את צרכניו.

מחיר לבקבוק 700 מ"ל 269-289 ₪ (להחלטת הקמעונאי). את המהדורה המוגבלת ניתן לרכוש בחנויות אלכוהול מתמחות בפריסה ארצית

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר