אגרקסקו עוברת מהובלת תותים באוויר להובלה ימית

חברת היצוא החקלאי אגרקסקו התחילה להעביר את משלוח תותי השדה לאירופה מהובלה אווירית להובלה ימית. המעבר יחסוך אירו אחד לק"ג, כאשר התמורה לתות עומדת כיום על 17 ₪ (3.36 אירו) לק"ג. צפוי שהתמורה תמשיך לרדת ל- 14 ₪ לק"ג בשל תחרות מצד מגדלים ממצרים, ממרוקו ומספרד

חברת היצוא החקלאי אגרקסקו התחילה להעביר את משלוח תותי השדה לאירופה מהובלה אווירית להובלה ימית. המעבר יחסוך אירו אחד לק"ג, כאשר התמורה לתות עומדת כיום על 17 ₪ (3.36 אירו) לק"ג. צפוי שהתמורה תמשיך לרדת
ל- 14 ₪ לק"ג בשל תחרות מצד מגדלים ממצרים, ממרוקו ומספרד.
אגרקסקו תייצא את התותים באוניות שבבעלותה בשתי הפלגות שבועיות מאשדוד, אחת למרסיי בצרפת והשנייה לנמל קופר בסלובניה.

עונת יצוא התותים נפתחה בשבוע הראשון של דצמבר ותימשך עד חודש מרץ. היקף יצוא התותים של אגרקסקו המתוכנן לעונה זו צפוי להסתכם ב- – 1,100 טון, עלייה של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הפדיון למגדלים אמור להגיע ל- 15 מיליון ₪ בעונה הזו.

עמוס אור, מנהל אגף הירקות באגרקסקו, אומר: "אם הלקוחות יהיו מרוצים, נוביל בהדרגה את כל התותים בים. התות הוא מרכיב חשוב מאוד ללקוחותינו, במיוחד בתקופת חג המולד (דצמבר) ו-וולנטיינס דיי (פברואר). זהו מוצר חשוב בסופרמרקטים, בעיקר באנגליה. צריך גם לקחת בחשבון שהליש"ט נחלשה מאוד, ואם לא נעביר את הובלת התותים לים, לא נוכל להעביר למגדלים תמורה סבירה בעבור התוצרת שלהם".

מעבר לחיסכון הכספי, ההובלה ימית מאפשרת לערוך בקרת טמפרטורה ולחות טובה יותר מאשר בהובלה אווירית, כיוון שישנה פחות חשיפה לשינויי אקלים.

מי שצפויות להיפגע ממעבר זה להובלה ימית במקום אווירית, הן אל על קרגו וק.א.ל שהובילו את כל משלוחי התותים של אגרקסקו לאירופה דרך אמסטרדם בהולנד ודרך ליאז' בבלגיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר