אדומים חדשים ליקב ויתקין: מסע ישראלי 2008, פינו נואר 2008

ויתקין פינו נואר 2008: 100% ענבי פינו נואר שנבצרו במורדות הרי יהודה, בערוץ נחל על אדמה גירית, סלעית ומנוקזת. הכרם נהנה מלילות קרירים במיוחד, המאפשרים הבשלה איטית וארוכה לחומרי הצבע והארומות של הענב. עומס היבול הוגבל, והגיע לרמה של בין 600 ל-700 ק"ג לדונם

יקב ויתקין מוציא לשוק שני יינות אדומים חדשים: מסע ישראלי 2008, וויתקין פינו נואר 2008.

מסע ישראלי אדום 2008
הרכב זני : קריניאן, סירה ומעט קברנה פרנק.
ענבי הסירה והקברנה פרנק מגיעים מכרמים ממורדות הרי ירושלים, הקריניאן משיפולי הר הכרמל.
ביקב מעידים כי בציר 2008 היה אחד הבצירים הטובים ביותר שלהם עד כה; מה שבא לידי ביטוי בעיקר באיזון והתאמה בין הבשלה טכנולוגית (חומצה-סוכר) להבשלה פנולית וארומטית.
הקריניאן והסירה אופיינו באשכולות פתוחים יחסית וגרגרים קטנים, בהם יחס הקליפה – מיץ גבוה ומאפשר מיצוי גבוה של טעמים וצבע. הקברנה פרנק אופיין באשכולות כדוריים בעלי גרגר גדול עשיר בטעמי פרי, וכמעט נעדר את האופי ה"ירוק-פלפלי".
כל אלה עזרו לייצר יין עשיר בטעמי פרי, בעל אחוז אלכוהול נמוך יחסית, וטעמי חבית עדינים שנועדו רק לתת רקע לפרי האיכותי שהתקבל. 
לפני הכניסה לחביות נטעמו היינות מהמיכלים ונבנה הבלנד הראשוני, בהמשך עבר היין להתיישנות והתבגרות בחביות עץ אלון, בעיקר צרפתי ומעט אמריקאי – 15% מתוכן חדשות והשאר בנות שנתיים ושלוש. לאחר כ- 10חודשי התבגרות נבנה הבלנד הסופי, והיין הועבר למילוי לאחר סינון גס בלבד, ללא כל תהליכי ייצוב או עידון.
היין בצבע ארגמן סגלגל מבריק, בעל ארומות פרי אדום ושחור טרי. סיגליות, פלפל, מעט וניל ועשבי תיבול ים תיכוניים. זהו יין בעל מורכבות טובה, גוף בינוני מאוזן וסיומת פירותית נעימה.
הסירה תורמת לפירותיות ופרחוניות ביין, הקריניאן לצבע עז ופרי עשיר, והקברנה פרנק תורם לפלפליות, לגוף ולמבנה.
מסע ישראלי 2008 מתאים למגוון רב של מאכלים, כגון בשרים צלויים בגריל, גבינות קשות ומאכלים מתובלים.
ביקב מציינים כי על מנת לשמור על טעמיו הפירותיים, לא עבר היין תהליכי ייצוב או הצללה, מלבד סינון גס סמוך לביקבוק. מסיבה זו הוא עלול לפתח במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו.
היין מוכן לשתייה עכשיו, אך יוסיף להתפתח בבקבוק במשך שלוש עד ארבע שנים מהבציר.
המחיר: 70 ש"ח

ויתקין פינו נואר 2008
היין עשוי 100% ענבי פינו נואר שנבצרו במורדות הרי יהודה. 
הכרם ממוקם בערוץ נחל על אדמה גירית, סלעית ומנוקזת, ונהנה מלילות קרירים במיוחד, המאפשרים הבשלה איטית וארוכה לחומרי הצבע והארומות של הענב. עומס היבול הוגבל, והגיע לרמה של בין 600 ל-700 ק"ג לדונם.
הבשלה טכנולוגית (חומצה-סוכר) של ענבי הפינו נואר התקדמה במקביל להבשלה פנולית וארומטית, והענבים הגיעו ליקב בערכי הבשלה הטובים ביותר בכל בצירי ויתקין של זן זה. אחוז האלכוהול נמוך יחסית לפינו נואר בארץ, מה שמבחינת היקב התקבל בברכה.
אסף פז היינן, אומר: "המשך של תסיסה בריאה והתפתחות המבנה והארומות בחביות, עזרו לנו להבין שהתקבל בציר יוצא דופן באיכותו של ויתקין פינו נואר, הטוב ביותר מאז התחלנו לייצר יין זה בבציר 2003".
היין התבגר בחביות עץ אלון צרפתי עם קלייה האופיינית לבורגונדי, כ-50% מהן חדשות, למשך כ- 10 חודשים. 
בזכות השמירה על יבול נמוך והטיפול ביקב, התקבל יין עשיר ואלגנטי, בעל רעננות פירותית, טעמים חדים ומורכבות של פרי אדום טרי ופרחוניות האופיינית לזן זה .
היין מפגין כבר כעת אינטנסיביות של טעמים וריחות, אך ביקב ממליצים להניח מספר בקבוקים במקרר היין להתבגרות של 3 עד 5 שנים, על מנת לתת לו לחשוף את מירב הפוטנציאל והמורכבות הטמונים בו.
ויתקין פינו נואר 2008 מתאים למנות בשר כבש צלוי, וכן גבינות קשות וארומאיות. חדות הטעמים ועוצמתם יאפשרו לו להתמודד עם מנות עשירות ומורכבות.
על מנת לשמור על עושר הטעמים שבו, גם יין זה לא עבר תהליכי סינון והצללה, מלבד סינון גס לפני המילוי. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו. בתנאי אכסון נאותים ימשיך היין להתפתח במשך מספר שנים משנת הבציר.
טמפרטורת הגשה מומלצת היא 16 מעלות, ורצוי לחדרר את היין מעט לפני הגשתו.
המחיר: 85 ש"ח

יקב ויתקין
דרך הכפר 68, כפר ויתקין
טל. 09-8663505, 052-5866655
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר