אדיסון ברעננה – המצאה מרעננת

באדיסון לקחו את המוטיב האמריקני והביאו את אדיסון לרעננה, עם הוקרה מיוחדת לנושא נורת החשמל, על פי התאורה המגוונת במסעדה-בר אותה פתחו במתחם הבילויים המערבי של רעננה

וכך כתוב על תומס אלווה אדיסון באנציקלופדיה ויקיפדיה: "תומס אלווה אדיסון (1847-1931) היה ממציא ואיש עסקים אמריקאי, שהמציא מוצרים חשובים רבים שנועדו לצריכה המונית, בהם נורת החשמל, אקדח הקעקועים ועוד רבים אחרים. בזמנו נחשב אדיסון לממציא הנודע ביותר בעולם ("הקוסם ממנלו פארק"), הוא רשם מספר שיא של פטנטים ברחבי העולם – 1,093. למרות זאת, רבים מהפטנטים הם שיכלול של המצאות קודמות (למשל הטלפון), עליהם עבדו בין היתר רבים מעובדיו. ביקורת שהושמעה כלפי אדיסון הייתה, כי אינו משתף אחרים בקרדיט על ההמצאות".

רועי טרומן, רועי ואוהד בוכניק – שלושתם שותפים-מנהלים, יחד עם שותף רביעי, לקחו את המוטיב האמריקני והביאו את אדיסון לרעננה, עם הוקרה מיוחדת לנושא נורת החשמל, על פי התאורה המגוונת במסעדה-בר אותה פתחו במתחם הבילויים המערבי של רעננה, מול מתחם "פארק"; כולל מנורות אדיסון מאיטליה ואלמנטים של תאורת "לדים" מתחלפת על הבר והרצפה.
העיצוב והריהוט של אדיסון כוללים ספות עור עמוקות סטייל ניו-יורק, קירות צבועים באדום, ומסכי פלזמה מעל הבר ועל הקירות. הבר בהחלט מפתה לשבת לידו, לשתות וגם לאכול.
בכלל, תחושה של חוצלארץ ברעננה. בחוץ דק עץ וכסאות בימאי קולנוע, באווירת קיץ עם שמשיות לבנות. רק חסרים במקום חול ים או מדשאה גדולה, במקום הכביש הסמוך.

הקונספט הוא לחסוך לרעננים את הפקקים ואתגרי החנייה של הרצליה פיתוח, ולהביא להם מסעדה אמריקאית שהתחילה עם סטייקים והמבורגרים, ומתקדמת גם לפירות ים אחרי בחינה של איך רעננה מקבלת אותם. כך נוספו לתפריט מאוחר יותר קלמרי מטוגן; שרימפס בחמאה, יין לבן ושום; וניוקי שרימפס עם קוביות חזה אווז מעושן.

"המסעדה פתוחה חצי שנה, והולך לנו מצוין, מעל הציפיות", אומר רועי טרומן. "חששנו מהצהרים, כי מעלינו בונים לגובה והפרויקט עדיין מתעכב, אך יש לנו בצהרים אוכלוסייה נהדרת של אמהות עם ילדים קטנים, ומשפחות שנפגשות אצלנו. יש לנו שתי עסקיות צהרים ללא-אנשי עסקים, והפעילות בערב מתרומת יפה. השכנות שלנו לארקפה בהחלט מהווה יחסי ציבור למסעדה".

אדיסון מציעה מנות מיוחדות של שף בעל דמיון, שאפילו שדרג את ההמבורגר המורכב מבשר בקר טחון, 30 אחוז שומן, קשיו וחצילים קלויים, בצל ופיסטוקים – הנותנים עסיסיות לבשר ומוסיפים "נשימה" בין חתיכה לחתיכה – להיט רב מכר במקום (45 ₪). כך גם תפוחי האדמה הום-פרייז המיוחדים, עם רוטב צ'ילי מתוק (12 ₪).
המענה לצמחונים ניתן עם סלט אדיסון הכולל תערובת עלי חסה וירקות שורש, בליווי וינגרט וגבינת פטה (35 ₪) או אנטיפסטי ירקות צלויים בתנור, בשמן זית ועשבי תיבול (28 ₪).
"אנחנו עושים הכל אצלנו – מהלחם עד אחרונת המנות, פרט למספר קינוחים", מצהיר טרומן, המספר כי בסוף שבוע פעילה אדיסון עד חמש בבוקר, ובאמצע השבוע עד שלוש-ארבע לפנות בוקר. הלו, זה רעננה? חשבנו שזאת עיר שינה – אם כן, מעתה אמרו: "רעננה, עיר של נדודי שינה באדיסון".

מיכאל, המלצר ששירת אותנו, עשה זאת באופן נעים ומקצועי. בשל שעת הערב הסתפקנו במנות פתיחה ודגמנו סלט אדיסון אדיר ממדים שתואר למעלה (35 ₪); וחציל בצבע – חציל בלדי קלוי על הגריל בליווי שני קבבוני טלה, מוגש עם טחינה צבעונית וצנובר פיקנטי (39 ₪). שתי המנות לא רק מבטיחות אלא גם מקיימות.
לא ניסינו, אך רועי ומיכאל הבטיחו לנו כי מנת הדגל של המקום, המיקס אדיסון המגיעה כמנה זוגית עם מבחר רציני של בשרים על הגריל ותוספות (120 ₪ לזוג), אכן עושה את העבודה.

מתפריט המשקאות העשיר של אלכוהולים, קוקטיילים, בירות ויינות, צרכנו מרגריטה אחת (36 ₪), ולא יכולנו להימנע מקינוח אחד: אדיספלורה – הכל עם פסיפלורה כמנהג ימינו: פסיפלורה ושוקולד לבן על מצע של מרנג נוגט (אגוזי לוז), קרם פסיפלורה ומעליו גנאש שוקולד לבן ומחית פסיפלורה טריה (32 ₪).

עוד באדיסון:
· ארוחות עסקיות בין 12:00-16:00 ב- 49 ₪ ומעלה.
· תפריט ילדים ובתכנון ליצנית כל שבת צהרים.
· פינת VIP לאירוח עד 12 איש.

אדיסון שווה ביקור נוסף. משב רוח מרענן ברעננה, המתווסף בזמן לגל בתי הקפה הממותגים של העיר.


מסעדה-בר אדיסון
אחוזה 232 רעננה
טל. 09-7743131
לתפריט המלא:
www.rest.co.il/edison




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר