אדם ניכר בכוסו – קווים לדמותו של שותה הקפה הישראלי

כניסתן של מכונות האספרסו, הגידול במספר בתי הקפה, הכנסת מכונות קפה למוסדות לימוד ולמקומות עבודה, גורמים לצרכן הישראלי לצרוך מעל מיליון כוסות קפה ביום. אופיר פרימור ממועדון הקפה נותן לנו קווים לדמותו של צרכן הקפה, מה הוא שותה, ומה זה אומר עליו

ישראל מדורגת בין 10 המדינות המובילות בעולם בשתיית קפה. בשנים האחרונות פיתח הצרכן הישראלי מודעות רבה יותר לסוגי הקפה השונים, ואנו מאמינים כי האופי של האדם מתגלם במה שהוא שותה. הנה קווים לדמותם של צרכני הקפה השונים:

קפה לאטה – התערובת בין הקפה החזק לחליטת האספרסו והחלב הרתוח והמוקצף יוצרת קפה פשוט ועקבי. האיש שאופיו מתאים לקפה נוא אחד שאין לו צורך להסתכן או להיות ייחודי. כמו הקפה, אין לו מגוון של טעמים וגרסאות, והוא נשאר עצמו בסביבות חברתיות שונות. כמו הקפה האותנטי בעל המרקם העשיר, גם האיש יכול לעמוד בזכות עצמו. האיש השותה אותו הוא איש עמל, עקבי, שאוהב שגרה ומעט מופנם. כמו הקפה, אין לו צורך בגיוון או תיבול ,אלא הוא נהנה מחיים יציבים ועקביים בסביבה המוכרת.

קפה פרימיום – המשקה האופנתי והאינטלקטואלי הזה מיועד לרציניים והבוגרים, אלו שמונעים ע"י ההצלחה והייחודיות. משקה זה יכול להיות מהורהר או חברתי, למרות שהוא נחשב לקלאסי. השותה הוא אדם שאינו נוטה לטריוויאליות ופעילויות חסרות משמעות, שאוהב את ההצלחה וחותר אליה, אמביציוזי, ואיש שיחה נעים. הוא נועז ובטוח בעצמו, וכמו הקפה פרימיום – אף אחד לא יכול להתעסק איתו, כי יש בו מרכיב דומיננטי של חמיצות שאיתה לא כדאי להתעסק.

מקיאטו קרמל – עמוד השדרה של משקה זה הוא החלב המוקצף והאספרסו, אך יש בו יותר יצירתיות בהיותו כולל וניל וקרמל. חלקלק ונינוח, משקה זה הוא צירוף של טעמים רבים, המכיל איזון בין יצירתיות ועוצמה. השותה אותו מתאפיין בצורך באיזון שמוציא ממנו את הטוב יותר, בעל נטיות אומנתיות, המשקה משקף את הצורך שלו בהשארת חותם ואת היותו בעלת השקפת עולם מעניינת ובעלת טוויסט. למרות מתיקותו הוא מסתורי ובלתי צפוי, כמו המשקה שטעמו משתנה בכל לגימה.

מוקה משוקולד לבן – צירוף של הרפתקנות ומתיקות, היציבות של האספרסו והקקאו מעורבבים יחד עם החלב עם הקצפת.
מתאים לאדם עם אישיות כיפית, לא רצינית מדי, בעלת בסיס יציב אבל עם נגיעה מפתיעה, אחראי אך לוקח סיכונים, ולא מפחד משינויים. אדם זה הנו בעל יכולת להעניק שירות, שאוהב להיות בסביבת אנשים, אבל תופס מרחק בכדי להירגע.

פראפוצ'ינו – הפראפוצ'ינו המעורבב בעל טעמים מגוונים, מייצג את האנרגיה המתמשכת של השותה אותו. אדם שנוטה לערבב דברים ולהניע אותם מהר, ומשתעמם כאשר דברים נעים לאט. למרות בסיס הקפה שמאפשר לו להיות בוגר ומהורהר לפרקים, הנטייה הטבעית של השותה היא לרדוף אחר ריגושים ולפעול בספונטניות. האישיות של השותה נמרצת כמו הרפאפוצ'ינו, הוא מסתדר בקלות עם זרים, ומשדר אופטימיות. בעל נוכחות חזקה וכמו הפראפוצ'ינו – אף פעם לא משעמם איתו.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר