אדמונית בנייר אפייה

מספר השף חיים כהן:אפיית דגים בנייר אפיה אהובה עליי מאוד. ראשית, משום שזו מנה קלה מאוד להכנה. גם כשיש אורחים ניתן לסדר מראש את הירקות והדג בנייר, לתבל ולהכניס לתנור ברגע האחרון; שנית, משום שבניגוד לקלות ההכנה, המנה הזאת נראית כאילו עבדנו עליה לפחות חדשיים: היא יפה, חגיגית ונראית טרייה ובריאה.חומרים (6 סועדים):שישה פילה דגי אדמונית חצויים לאורכם, כך שמתקבלות 12 רצועות.3 ראשי ברוקולי מופרדים לפרחים.3 גזרים קלופים ופרוסים לטבעות.8 שיני שום קלופות.12 בצלי פנינה או בצלי שאלוט חצויים לשניים, או שני בצלים בינוניים פרוסים ל-12 פלחים כמו אבטיח.קורט מלח ופלפל שחור גרוס דק.עלי תימין מופרדים מענף אחד או ענף רוזמרין קצוץ.6 כפות שמן זית.6 כפות יין לבן יבש.6 דפי נייר אפייה בגודל של כ-40 על 30 ס"מ.אופן ההכנה:מחממים תנור מראש ל-200 מעלות.מרתיחים מים בסיר וחולטים את הירקות: את הברוקולי כ-3 דקות במים רתוחים ומעבירים למים קרים. את הגזר כ-5 דקות ושוב מוציאים למים קרים.מערבבים בקערה ברוקולי, גזר, חצאי בצלים, שום קצוץ, מלח פלפל, שמן זית, תימין או רוזמרין.את הדגים מתבלים במלח ופלפל.את ניירות האפייה מקפלים לחצי, ושוב פותחים. באמצע חצי אחד מניחים את תערובת הירקות ושתי רצועות הפילה, יוצקים כף יין לבן על תערובת הירקות והדגים. מקפלים את חצי נייר האפייה הריק על התערובת, ומקפלים את קצוות הנייר כך שייווצר כיס שבתוכו הירקות עם הדגים (בשיטה זו הדג שומר על מיציו ועסיסיותו, ולא צריך לדאוג להרטיב אותו תוך כדי הבישול).מכניסים לתנור בחום של 200 מעלות 15-20 דקות.מגישים עם הנייר.אפשר לפתוח את הנייר על צלחת או לעשות חור בעזרת מספריים ולהגיש.המתכון באדיבות ארגון מגדלי הדגים והשף חיים כהן. מתכונים וסיפורי דגים נוספים ניתן למצוא באתר ארגון מגדלי הדגים www.dagim.org.il

מספר השף חיים כהן:
אפיית דגים בנייר אפיה אהובה עליי מאוד. ראשית, משום שזו מנה קלה מאוד להכנה. גם כשיש אורחים ניתן לסדר מראש את הירקות והדג בנייר, לתבל ולהכניס לתנור ברגע האחרון; שנית, משום שבניגוד לקלות ההכנה, המנה הזאת נראית כאילו עבדנו עליה לפחות חדשיים: היא יפה, חגיגית ונראית טרייה ובריאה.

חומרים (6 סועדים):
שישה פילה דגי אדמונית חצויים לאורכם, כך שמתקבלות 12 רצועות.
3 ראשי ברוקולי מופרדים לפרחים.
3 גזרים קלופים ופרוסים לטבעות.
8 שיני שום קלופות.
12 בצלי פנינה או בצלי שאלוט חצויים לשניים, או שני בצלים בינוניים פרוסים ל-12 פלחים כמו אבטיח.
קורט מלח ופלפל שחור גרוס דק.
עלי תימין מופרדים מענף אחד או ענף רוזמרין קצוץ.
6 כפות שמן זית.
6 כפות יין לבן יבש.
6 דפי נייר אפייה בגודל של כ-40 על 30 ס"מ.

אופן ההכנה:
מחממים תנור מראש ל-200 מעלות.
מרתיחים מים בסיר וחולטים את הירקות: את הברוקולי כ-3 דקות במים רתוחים ומעבירים למים קרים. את הגזר כ-5 דקות ושוב מוציאים למים קרים.
מערבבים בקערה ברוקולי, גזר, חצאי בצלים, שום קצוץ, מלח פלפל, שמן זית, תימין או רוזמרין.
את הדגים מתבלים במלח ופלפל.
את ניירות האפייה מקפלים לחצי, ושוב פותחים. באמצע חצי אחד מניחים את תערובת הירקות ושתי רצועות הפילה, יוצקים כף יין לבן על תערובת הירקות והדגים.
מקפלים את חצי נייר האפייה הריק על התערובת, ומקפלים את קצוות הנייר כך שייווצר כיס שבתוכו הירקות עם הדגים (בשיטה זו הדג שומר על מיציו ועסיסיותו, ולא צריך לדאוג להרטיב אותו תוך כדי הבישול).
מכניסים לתנור בחום של 200 מעלות 15-20 דקות.
מגישים עם הנייר.
אפשר לפתוח את הנייר על צלחת או לעשות חור בעזרת מספריים ולהגיש.


המתכון באדיבות ארגון מגדלי הדגים והשף חיים כהן.
מתכונים וסיפורי דגים נוספים ניתן למצוא באתר ארגון מגדלי הדגים www.dagim.org.il



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר