אוהל סורי במוזיאון לתרבות הבדואים שבמרכז ג'ו אלון

אוהל סורי ראשון מסוגו בישראל הובא לאחרונה למוזיאון לתרבות הבדואים שבמרכז ג'ו אלון, מאחד המפעלים האחרונים במזרח התיכון לאריגת אוהלים

אוהל סורי ראשון מסוגו בישראל הובא לאחרונה למוזיאון לתרבות הבדואים שבמרכז ג'ו אלון. מקורו של האוהל בדרום סוריה, באחד המפעלים האחרונים במזרח התיכון לאריגת אוהלים.

תומר כהנא, מנהל המוזיאון, אומר כי הרכישה נעשתה באמצעות סוחרים סורים. ב"שוק אל נחסין" שבסוריה נרכשו מספר גלילים של יריעות שונות שאורכן 100 מ' כל אחת, חלקן שחורות וחלקן מפוספסות שחור-לבן,וכן רצועות למתיחתן. היריעות נמסרו בכפר רמתא הסמוך לגבול סוריה-ירדן, שם הועמסו על טנדר של המוזיאון לתרבות הבדואים, הוסעו למעבר הגבול בעקבה, ומשם לישראל. היריעות הועברו אל שבט השוכן במורדות הר חברון, ונשים משבט הרמאדין עמלו מספר שבועות על איחוי היריעות השחורות ליריעה אחת גדולה,ואת היריעות השחורות לבנות לרואג – היריעה התוחמת את קצות האוהל.

האוהל החדש, שגודלו 7 על 25 מ' עשוי שיער עיזים ונתמך ע"י קורות עץ.מחצלות צבעוניות מכסות את ריצפת האוהל, ועליהן מונחים מזרונים וכריות לישיבה ורכינה נוחה ל– 150 אורחים בו-זמנית.

באגף האירוח יש כירת פחמים להכנת קפה ותה, בהם מכבד השייח' את אורחיו. רצפת השיג מכוסה מחצלות צבעוניות ומוקפת מזרנים וכרים לישיבה ולהסבה. באגף המשפחה – המחרם, המופרד מהשיג- (אגף האירוח) במחיצה, יש כירת פחמים וסאג' לבישול ולאפיית פיתות.


לפרטים והזמנות:
מרכז ג'ו אלון – תומר
טל. 08-9918597

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר