אוכלים ירושלים – סיורים ואירועי אוכל בבית שמואל בירושלים

אשכנזים, ספרדים, אתיופים, פרסים אורפלים ותימנים יצרו בירושלים מגוון מאכלים ירושלמיים בעלי ניחוחות וטעמים המשולבים בריחות קסומים אשר ניתן למצוא אותם רק בירושלים, נחפש את הסחלב ונמצא את הסוס והחרוב, נברר מה ההבדלים בין חומוס לערבס? נסייר במאפיות ונבחין בין לחם קודש ללחם עוני נשאל מי אופה את גופו של המשיח, נבדוק את בתי הקפה ונכיר את שוק מחנה יהודה. נסיים את האירוע ביריד אוכל ובמופע בכורה של גיל חובב

יום חמישי, ז' בסיוון תשס"ז, 24 במאי 2007, בין השעות 16:00- 21:00

פנים רבות לירושלים אך גם ריחות וטעמים, את אסרו חג שבועות הקרוב נקדיש במרכז שמשון – בית שמואל לריחות ולטעמים של ירושלים. החגיגה כולה תוקדש לאוכל ולאמנות הירושלמית, למסעדות המיוחדות שצמחו בעיר וגישרו על הפערים והתרבויות של שני חלקי העיר. למאכלים שאפשר למצוא רק בירושלים ומוסיפים ניחוחות וטעמים עם ריחות קסומים מארצות רחוקות.

האירוע יפתח בשעה 16:00 בפטיו של בית שמואל ביריד אוכל ואמנות. בשעה 16:30 יחלו 6 סיורים מיוחדים הקשורים כולם למסלולי אוכל בירושלים. בשעה 17:30 תעלה הצגת הילדים "שתי גברות ופלפל" של תיאטרון הקרון. בשעה 20:30 יתקיים מופע הבכורה של גיל חובב.

על הסיורים:
• "מעורב ירושלמי"
– עדות ישראל השונות המרכיבות את המטבח הירושלמי, בדגש על המטבח האתיופי. סיור בקהילות ובשכונות נחלאות, הבוסתן הספרדי, רח' יפו ושוק מחנה יהודה – כולל טעימות.

• "שר המשקים" – משקאות מיוחדים לירושלים בשווקי העיר העתיקה. טעימות של סחלב, תמר הינדי, סוס חרוב, שקדים וסוגי תה שונים.

• "לחם בשירות הקודש" – סיור בעקבות הלחמים הירושלמיים, לפי עדות ומסורות. ביקור במאפיות ובאתרים הקדושים בעיר העתיקה.

• "לא על הקוגל לבדו" – סיור עם ניחוחות של מזרח אירופה בשכונת מאה שערים והשכונות החרדיות שבסביבתה: גאולה, זיכרון משה ומקור ברוך.

• "קוראים בקפה" – סיור שכולל סיפורים על בתי הקפה המיתולוגיים של ירושלים באזור רחביה ומרכז העיר – "קפולסקי" הראשון, "טעמון", "עטרה", "חרמון", "פינק", "הלל", "ארומה" ועוד.

• "כמה מילים על טעם ועל ריח" – סיור בעקבות ההווי והפולקלור בשכונות הקטנות והחצרות הנסתרות סביב שוק מחנה יהודה ונחלאות, המרציפן, הקליפות המסוכרות וצמחי התבלין בפחים המסוידים.

יש להירשם לסיורים מראש בטלפון 02-6203461. נקודת המפגש של כל סיור תימסר בזמן ההרשמה.
מחירים: סיור 85 ₪, סיור + מופע 95 ₪

שתי גברות ופלפל – הצגה לבני 8-4: "בדוכן שלנו יש רק דברים טובים, הוא יותר מוצלח מכל האחרים! בואו, התקרבו, ראו את כל מה שיש, מותר גם להריח, מותר גם למשש." חמישה חושים, שתי גברות ופלפל אחד… מקרבים את הילדים לנושא החושים בעזרת הומור ריחני, דמיון צבעוני ומשחק טעים.

הקדרה הירושלמית – יריד אוכל ואמנות. נתכנס בפטיו הקסום של בית שמואל ליריד מאכלים ואומנות ירושלמים: חרדים, אתיופים, רוסים, פלסטינאים, ירושלמים בני עדות שונות ( עיראקים, כורדים, מרוקאים וכו'). כמו כן בתי קפה ומסעדות ירושלמיות.

20:30 -"סוכריות משמיים" – מופע בכורה של גיל חובב נסיים את הערב המיוחד בהופעת המשלבת בישולים, הומור וסיפורים ירושלמים. הסופר והמו"ל יליד ירושלים גיל חובב יקרא פרק מספרו החדש 'סוכריות מהשמיים' ויגלה לקהל איך מפתים ילד ירושלמי לאכול דג, למה מרוקאים ירושלמים עתיקים עורכים משתה על ערש דווי ומהי הדרך הטובה ביותר לשבור את הרעב של ימי המצור. בהמשך, ישיב חובב לשאלות הקהל בנושאי אוכל, ירושלים, עיתונות ואהבה.

יש לקנות כרטיסים מראש בטלפון 02-6203455.
מחירים: יריד 10 ₪, הצגת ילדים 26 ₪, מופע – 35 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר