אוכל יפני זה לא משחק ילדים

במתחם הבילוי שקם לא רחוק מ"איקאה", הוקמה מסעדת mojo שמציעה לסועדים מסע קסום וחגיגה של טעמים מהמזרח הרחוק

זו הפעם הראשונה שאני כותב ביקורת מסעדות (טוב, לא מפתיע, אני רק בן 11), אבל הפעם פשוט הרגשתי שאני חייב לספר לכם על מסעדה אסיאתית חדשה הנקראת mojo (מוג'ו) ומגישה אוכל אסיאתי מצוין באזור התעשייה החדש פולג.

בשנים האחרונות רואים בכל קרן רחוב מסעדה יפנית, או אסיאתית. גם אני נשביתי בקסם המזרח בעקבות החשיפה לסדרות האנימציה היפניות, ובראשן אינואישה ודרגון בול. משהו במנגינה של השפה מצא חן בעיניי והתחלתי לחקור את השפה והתרבות היפנית באינטרנט ובספרים (אפילו גלילה רון פדר כתבה ספר בנושא).

לפני שנה זכיתי ללמוד את השפה באופן מקצועי, כשההורים שלי רשמו אותי לחוג של יפן נולג' ברעננה. בקייטנה יפנית בה הייתי בכפר הירוק טעמתי ממעדני המטבח היפני, ומאז אני מחפש בכל עיר בארץ מסעדה יפנית טובה.

בחודשים האחרונים למדתי בדרך הקשה שלא כל מסעדה שמגישה סושי ומקלות אכילה, ראויה באמת לתואר מסעדה יפנית.
בחלק מהמקומות לא הצלחתי אפילו לסיים את האוכל מהצלחת (דבר מאוד נדיר אצלי), או כמו שאומרים ביפנית: "קורה זטאי טאבנה" (אין סיכוי שאני טועם מהדבר הזה).

בשבת האחרונה זכיתי סוף סוף לאכול במסעדה אסיאתית טובה, ואפילו לא הייתי צריך להרחיק יותר מדי. במתחם הבילוי שקם לא רחוק מ"איקאה" (מתחם אלכסנדרה) – רבע שעה מרעננה – הוקמה לפני כמה חודשים מסעדת mojo, שמציעה לסועדים מסע קסום וחגיגה של טעמים מהמזרח הרחוק.

על התפריט היפני הופקדה איה אימאתאני, והוא כולל מעדנים כמו סלט סום טאם עם פאפאיה, חציל צ'אנג מאי, מרק טום יאם גונג, אטריות ביצים עם שרימפס וטופו פיקנטי עם בשר בקר קצוץ.

השירות של המלצרית החייכנית היה מעולה, והאווירה במסעדה שמקושטת בתמונות גיישות ופרחי מומו – ממש כמו ביפאן.

לסיכום, מומלץ בחום לכל מי שאוהב את יפן, וגם למי שאוהב את ישראל ורוצה להרגיש קצת כמו בחו"ל.

דניאל קרן הוא ילד בן 11 מרעננה, עורך סרטוני מדיה, בוגר קורס מחשבים ויז'ואל בייסיק ו- html, ולומד יפנית בחברת Japan Knowledge.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר