אוכל יפני עד הבית: קיטו קאטו

המסעדה היפנית התל אביבית קיטו קאטו ממוקמת ברחוב דיזנגוף אשר עד הקורונה היה שוקק חיים. בהתאם לרוח התקופה והמגבלות האוכל הוזמן עד הבית. במסעדה מציעים אוכל יפני בלבד, עם תפריט מגוון של מנות קרות (סושי וחבריו) ותפריט מצומצם יותר של מנות חמות

יש דברים טובים שקורים בתקופה הזו מבחינה קולינרית. העובדה שאנחנו נמצאים כל כך הרבה בבית, הגדילה את מספר המשלוחים שאנחנו מזמינים. בה בעת, הרצון לחוות חידושים מופנה כמעט כולו לתחום הקולינרי, וזאת בהעדר תחומים אחרים ליהנות בהם, כמו טיסות לחו"ל ומופעי תרבות.

צילום דימיטרי קנטר

התוצאה היא גילוי של מסעדות שלא ידענו על קיומן, כמו המסעדה היפנית התל אביבית קיטו קאטו, הממוקמת ברחוב דיזנגוף אשר עד הקורונה היה שוקק חיים. היום זה עשוי להיות עצוב ללכת ברחוב (כשאפשר או צריך), במיוחד בשעות הערב. בהתאם לרוח התקופה והמגבלות, הזמנו את האוכל של קיטו וקאטו עד הבית. במסעדה מציעים אוכל יפני בלבד, עם תפריט מגוון של מנות קרות (סושי וחבריו), ותפריט מצומצם יותר של מנות חמות.

צילום דימיטרי קנטר

מתפריט הסושי הגיעה קומבינציית יחיד, הכוללת 8 יחידות סלמון ואבוקדו, 2 יחידות ספייסי טונה רול, 2 יחידות סלמון ושרימפס רול, 2 יחידות לוקוס טמפורה רול, 2 יחידות סלמון אפוי רול, ניגירי סלמון אחד וניגירי טונה אחד (98 שקלים). כמו כן הגיעה קומבינציית ניגירי המשלבת  טמגו, אבוקדו, סלמון, טורו סלמון, לוקוס, טונה וצלופח (72 שקלים). שתי המנות היו מענגות – דגים טריים, אורז עשוי כהלכה, ושילובים מדויקים של מרכיבים.

צילום דימיטרי קנטר

טטאקי טונה גומא – טונה פרוסה עם גומא, אצות נורי, צנונית, מלפפון ברוטב סומיסו ורוטב מורומיג'זי (58 שקלים), היא מנה נוספת שטעמנו. גם כאן מקבלים כמות מדויקת של טונה טרייה, חתוכה ועשויה נכון, והשילוב עם שאר המרכיבים אפשר לנו, לכמה דקות, להרגיש כאילו אנחנו בכלל לא בישראל. בעידן הקורונה, זה פלוס משמעותי. גם מנת הגיוזה עוף סיפקה אותנו. מדובר בגיוזה עבודת יד במילוי עוף שמגיעה עם רוטב סויה, חומץ אורז ושמן שומשום, וכן מתבל צ'ילי פייסט יפני (44 שקלים). בצק דק, כמות גדולה יחסית של עוף, הכול צלוי היטב וטעים; פשוט וטעים.

צילום דימיטרי קנטר

כדאי לדעת שבימים אלה (ינואר 21) מתקיים מבצע, במסגרתו מקבלים קינוח חינם למזמינים מעל 100 שקלים. גם אם המבצע הזה יסתיים, שווה להסתכל על הקינוחים שלהם. אלה אינם יפניים, אבל הם יסגרו יפה את הארוחה למי שצריך מתוק: למשל קינוח כוס – משלב מוס פרלינה שוקולד לבן, שכבת קרמו שוקולד מריר, זילופי קרמו שוקולד חלב, קראמבל קקאו ומקל שוקולד מריר. שילוב מדויק של מרקמים וטעמים, מעדן לאוהבי שוקולד.

קיטו קאטו – דיזינגוף 64 תל אביב. א'-שבת 12:00-24:00, הזמנות באתר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר