אוכל למחשבה – מיקי חיימוביץ' ותמי גרייניק

צמחונים מתרגלים להסתפק במועט, במסעדות הם אוכלים בדרך כלל פסטה, בארוחות ערב משפחתיות מסתפקים בתוספות לבשר. אבל בלונדון, במסעדה קטנה, מיקי חיימוביץ' מצאה את הטעם האבוד

אוכל למחשבה
מיקי חיימוביץ', תמי גרייניק
צילומים: דן חיימוביץ'
הוצאת ידיעות ספרים
המחיר:  128 ₪

צמחונים מתרגלים להסתפק במועט, במסעדות הם אוכלים בדרך כלל פסטה, בארוחות ערב משפחתיות או אצל חברים הם מסתפקים בתוספות לבשר. אבל בלונדון, במסעדה קטנה, מיקי חיימוביץ' מצאה את הטעם האבוד.

"כשסיפרו לי על מסעדה צמחונית נפלאה בלונדון, הייתי ספקנית. יש דבר כזה? הסקפטיות רק התעצמה למראה הכניסה למה שנראה כמו עוד חנות בקובנט גארדן. המדרגות התלולות הובילו לכוך קטן, התפריט כתוב בגיר על לוח מעל הדלפק שמאחוריו עובדים כמה חבר'ה שלא שמעו שהסיקסטיז כבר חלפו. אך בביס הראשון התחלף האוי … בוואו", אומרת מיקי, שלאחר אחד הביקורים במסעדה חזרה לארץ עם ספר המתכונים הקרוי על שמה: Food For Thought.

חברות קרובה עם תמי גרייניק, בשלנית לא קטנה, הולידה את התרגום לספר המתכונים של המסעדה "אוכל למחשבה", עם מגוון עשיר של מנות, ארוחות וטעמים מורכבים שנאספו מכל העולם.

במשך שלוש שנים הכינו השתיים, טעמו ותרגמו את מתכוני הספר המוצלחים.
אז אוכל למחשבה הוא ספר בישול לצמחונים, אבל לא רק.
פרקי הספר: מרקים (בטטה וחלב קוקוס, טופו עם פטריות ואפונת לשלג – אם לציין רק שניים), סלטים, רטבים ומטבלים (סלט פסטה ופלפלים קלויים ברוטב עגבניות, צזיקי גזר), מנות עיקריות (אביאל כרובית מדרום הודו, מאפה ראג'סטני, ניו אולינס גמבו), לחמים, עוגות וקינוחים (עוגת לימון ופרג, פלאפג'ק בוטנים), ספיישלים (טנדורי טופו עם אורז לימון וכוסברה, דאל וצ'טני אפונה וקשיו; מטבל חצילים ואגוזי מלך).
  
וקצת על בעלות הספר: תמי ומיקי התחברו בתקופת עבודה משותפת על סדרה דוקומנטרית לערוץ 10 "על החיים ועל המוות".
מיקי חיימוביץ' היא כמובן מגישת חדשות 10, אשת טלוויזיה פופולרית, אוהבת חיות וצמחונית זה שנים רבות.
תמי גרייניק היא אשת תקשורת, מפיקת טלוויזיה, אוהבת חיות וממש לא צמחונית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר