אוכל רחוב מהיר בפריז – זריז ולא עצבני

יש עוד מוקד מזון בפריז: אוכל רחוב – זול יותר ממסעדות, בדרך כלל טרי ועשוי במקום, מהיר יותר – אוכלים, מקשקשים קצת וממשיכים במטלות היום או בסיורים בעיר – תלוי אם מדובר בתושב או בתייר

פריז היא לא רק עיר האורות, אלא גם עיר האוכל. זה מתחיל בבולנז'רי – פטיסרי- שרקוטרי- בושרי, וכל ה- רי האחרים. זה נמשך בבתי קפה, ומטפס למסעדות הרבות של פריז. 

יש עוד מוקד מזון בפריז: אוכל רחוב או אוכל מהיר – זול יותר ממסעדות, בדרך כלל טרי ועשוי במקום, מהיר יותר – אוכלים, מקשקשים קצת וממשיכים במטלות היום או בסיורים בעיר – תלוי אם מדובר בתושב או בתייר (קוראי טריפ אדווייזור דגמו ודירגו 13,542 מסעדות בעיר. מניין אחר מדבר על 40,000). 

תמיד היו מקומות כאלה של קרפים, קרוק מסייה/מדאם ונקניקיות ליד בתי הכלבו הגדולים, באזורים כמו פיגאל ואחר כך ברובע הלטיני עם הפלישה התורכית-מוסלמית של השווארמות למיניהן, כמו בסביבת כיכר סאן מישל ברובע הלטיני, פלאפל ברחוב רוזייה – הפלצעל היהודי של פעם, ועוד רבים כאלה, 

 

היום, כחלק מהמגמה לאכול ולשתות בזול או בפחות כסף, אתרי אוכל רחוב מהיר אלה הולכים ומשתדרגים. הנה ארבעה מקומות כאלה ששווה להגיע אליהם. 

 

My Bo Bun – Pyramides
אוכל וייטנאמי אורבני. אחת מתוך שתי מסעדות מהירות ברשת קטנה המוקדשתל-בו באן – מנה וייטנאמית אותה מרכיבים לבד (בהזמנה מהעומד מאחורי הדוכן). הבסיס: אטריות אורז או סויה, עם בשר בקר או חזיר, טופו וכו'. לזה מוסיפים תבלינים ועשבים לטעם וריח. מחיר תפריט צהרים: 15 אירו.
22 Rue de Pyramides – קרוב לאופרה ולמוזיאון הלובר

Erik Kayser – Bercy Village

קייזר נחשב לאופה הטוב ביותר בעולם – מלך האופים. היום יש לו 20בולנז'י-פטיסרי ארטיזנליות (מלאכת יד) בפריז ו-80 ברחבי העולם. כאן זו חצי מסעדה וחצי מזון מהיר. המאפים הם הבסיס לכריכים, ולצדם סלטים טריים ובריאים, תוספות ומשקאות. בראשון יש בראנץ' (25 אירו או 30 עם גביע שמפניה). במזון המהיר תפריט של 16-18 אירו (או קחו מה שרוצים בפחות).

Cour Saint-Emilion paris 12, M.saint-Emilion 

קו מטרו 14, תחנה אחת אחרי Bercy (לא לרדת ב- Bercy)

 


Pret a' Manger

השלוחה הפריזאית של רשת המזון המהיר האקולוגי- אידיאולוגי טרי כל יוםונתרם לנזקקים (כל מה שנשאר) – בקומת המזון של הגלרי לפאייט מול בנייני חנויות הבגדים בבולבר הוסמן (קו מטרו 9 – Chausse'e d'Antin).
יש כאן כריכים מוכנים מראש או באגטים עם בשר/נקניק אותם מכינים בהזמנה, עוגיות, סלטים ומיצים טבעיים – הכל ללא תוספים או חומרים משמרים. אפשר לאכול בפחות מ- 7 אירו. 



Nabab Kebab
שילוב המילים לחם נאן הודי (יש גם בלחמנייה מרוקאית או בלאפה – Wrap)וקבב (מה שאצלנו נקרא שווארמה – רגיל, עם גבינה, עם גבינת עיזים).
ב- 7 אירו ארוחה מלאה ומשביעה, אם כי בדרך כלל רוצים ואוכלים עוד אחד. אפשר להזמין, לקבל ולעלות לאכול למעלה, או להישאר למטה ולראות את קצב ההזמנות המהיר ואת הרחוב ההומה.
17 Bd. Monmartre
(קו מטרו 9 תחנת Grands Boulevards, לא רחוק מהאופרה וגלרי לפאייט).

ההמלצות של צבי חזנוב מאתר פרנקופילים אנונימיים

שה גלאדין – Chez Gladines
מסעדה באסקית מצוינת, עם מחירים שווים לכל נפש. היא נודעת במיוחד בזכותהסלטים הענקיים שלה המכילים יחד עם כמה עלי חסה גם נקניקים, תפוחי אדמה מטוגנים, גבינה, ועוד דברים שיגרמו לכם לחשוב מחדש לגבי ההגדרה של סלט כאוכל בריאות (אבל כמה זה טעים).
מחיר הסלטים בין 8 ל- 11 אירו, והם מהווים ארוחה בפני עצמה. אליהם ניתן לצרף מאכלים באסקיים נוספים, כאשר מחיר היקר ביותר שבהם כ- 14 אירו. 

 

Flunch
מסעדה עממית מהירה בשירות עצמי. רשת. כאן לא תמצאו אוכל גורמה, אך במקום זאת תמצאו מבחר גדול של בשרים ותבשילים (תוכלו לחמם במכשירי מיקרו המוצעים במסעדות הרשת) במחיר סביר מאוד. לדוגמא: המבורגר + גישה חופשית לבר סלטים ותוספות, ב- 10 אירו.

Bouillon Chartier
ביסטרו שקיים משנת 1896, ומגיש אוכל צרפתי קלאסי במחירים סבירים מאוד: מנות פתיחה 2-7 אירו, מנות עיקריות 8.5-14.5 אירו.
7 rue du Faubourg Montmartre, Paris 9

מסעדת Taing Song Hen
פריז היא גן עדן לאוהבי האוכל הוויטנאמי. יש לא מעט מסעדות וויטנאמיותבצ'יינה טאון ברובע ה- 13, אבל מעטים יודעים שיש גם מעין מיני-צ'יינה טאון ברחוב Volta ברובע ה-3 (קרוב למרכז פומפידו).
כאן תוכלו למצוא מסעדות וייטנאמיות ותאילנדיות מצויינות ולא יקרות, ועל הדרך לראות את אחד הבתים העתיקים בפריז (מהמאה ה-15).
אם צריך להמליץ על מסעדה אחת, אז הרשו לי להמליץ על טנג סונג האנג, בה מחיר מרק ה"פו" (Pho) רק 7 אירו

 

דף הפייסבוק של פרנקופילים אנונימיים

המלצה של אביבה שוורץ

Le Fournil de Mouffetard – Maison Morange 

למי שמוכן להמתין בתור כמו הפריזאים שיודעים להעריך; מאפייה מצוינת בשוק מופטאר.
זו אחת מה-'רי' שצוינו בתחילת הכתבה: בולנז'רי-פטיסרי, אבל רחוב מופטאר מלא תחנות אוכל רחוב מהיר, בעיקר בסופ"ש כשהשוק בתפארתו. יש כאן גם כמה מסעדות כאילו-יווניות, אפילו עם נגנים וזמרים בלילה.

ההמלצות של זאב בן נחום
פלאפל מעוז – Maoz
שני סניפים ברובע הלטיני, אחד ברובע החמישי והשני ברובע השישי.
פלאפל ישראלי לחלוטין, למרות שהמוכרים ממש לא. משהו כמו 4.5 אירו.
כתובת ברובע החמישי:
Rue Xavier Privas
כתובת ברובע השישי:
36 Rue Saint-André des Arts

רשת מזנוני Bert's
אוכל מדהים, טרי. לא נתקלתי בשום מקום בסנדוויצ'ים טעימים כמו שלהם.ההשקעה שונה לחלוטין מאשר הסנדוויצ'ים הסטנדרטיים. ממליץ בכל פה – תרתי משמע.
את הכתובות תמצאו באתר

ההמלצות של טיים אאוט על אוכל רחוב בפריז

צפו בסרט דוקומנטרי מרתק (22 דקות) על אוכל רחוב בפריז

הכתבה מוקדשת לנעמי ונקדימון (נקדי) רוגל ז"ל, אוהבי פריז אמיתיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר