אוניברסיטת קורנל תקים יקב לימודי – מתי בישראל?

ליצרני יין בדרך הבוחרים באוניברסיטת קורנל כמקום לימודיהם והסמכתם, תהיה בסתיו הקרוב הזדמנות ללכלך את ידיהם תוך קבלת תואר, כאשר אוניברסיטת קורנל תפתח יקב לימודי בשטח של 8,000 מ"ר בקמפוס העיקרי של האוניברסיטה באיטאקה. היקב יהיה חלק של תוכנית הלימודים של האוניברסיטה בתורת הגפנים והכרמים (ויטיקולטורה) ובייננות (אנולוגיה)

ליצרני יין בדרך הבוחרים באוניברסיטת קורנל כמקום לימודיהם והסמכתם, תהיה בסתיו הקרוב הזדמנות ללכלך את ידיהם תוך קבלת תואר, כאשר אוניברסיטת קורנל תפתח יקב לימודי בשטח של 8,000 מ"ר בקמפוס העיקרי של האוניברסיטה באיטאקה. היקב יהיה חלק של תוכנית הלימודים של האוניברסיטה בתורת הגפנים והכרמים (ויטיקולטורה) ובייננות (אנולוגיה).

האוניברסיטה מקיימת מזה שנים את תוכנית המחקר הנחשבת לטובה ביותר בתחום בחוף המזרחי של ארה"ב, והיא מספקת ייעוץ מדעי והנחייה ליצרני יין בניו יורק ובמדינות נוספות במזרח ארה"ב.
היקב יצויד במכשירי מעיכה וסחיטה ובמיכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה, כמו גם בקו ביקבוק קטן, מעבדה, פילטרים, וחדר טעימות.

היקב הלימודי יתווסף למעבדת הייננות וייצור הבירה של האוניברסיטה, וימוקם באזור ייצור היין הגדול ביותר של יינות במדינת ניו יורק.

תעשיית היין במדינת ניו יורק מקיפה יותר מ- 250 יקבים בחמישה אזורים, ורבים מהם מייצרים יינות Vinifera הזוכים לדירוגים טובים. מדינת ניו יורק הנה השלישית בגודלה בייצור ענבים ויין בארה"ב.
האוניברסיטה מייצרת ייננים הזוכים לביקוש ביקבי האזור, עקב המחסור בכוח אדם מקצועי בתחום.

רעיון ושאלה: מתי יקום היקב הלימודי של מכללת תל-חי או מכללת רמת גן, ונוכל לשתות בארץ יין בעל תואר אקדמי?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר