אופנאי הצמרת האיטלקי רוברטו קוואלי – עכשיו גם יין

האופנאי האיטלקי המפורסם רוברטו קוואלי (Roberto Cavalli) כינס בחודש שעבר את אנשי החברה הגבוהה של איטליה בווילה שלו בפירנצה, אך הפעם לא לתצוגת אופנה כי אם לחנוכת יין טוסקנה האדום של קוואלי – Degli Dei Toscana IGT Cavalli Selection 2004

האופנאי האיטלקי המפורסם רוברטו קוואלי (Roberto Cavalli) כינס בחודש שעבר את אנשי החברה הגבוהה של איטליה בווילה שלו בפירנצה, אך הפעם לא לתצוגת אופנה כי אם לחנוכת יין טוסקנה האדום של קוואלי – Degli Dei Toscana IGT Cavalli Selection 2004.

יין זה הוא שיאו של שת"פ בן 8 שנים בין רוברטו קוואלי ובנו טומאסו, אשר ב- 20 השנים ה אחרונות ניהל את חוות גידול סוסי המרוץ של המשפחה, הממוקמת בלב אזור כרמי קיאנטי קלאסיקו. טומאסו פיקח על נטיעת 2.5 דונם של כרמים שחולקו באופן שווה בין האחוזה בטוסקנה והשטחים סביב הווילה של קוואלי האב בגבעות שמדרום לפירנצה. הוא גייס לעזרתו את היינן הטוסקני המפורסם קרלו פריני, שצוותו פיקח על הפרויקט מראשיתו.

פריני אמר כי העבודה עם ענבים משני אזורים שונים הוסיפה למורכבות היין. בעוד הענבים מפירנצה נותנים פרי מיידי ונעים, הרי אלה מטוסקנה מוסיפים איזון, מבנה וסיומת ארוכה. היבול הראשון הניב 500 תיבות יין בלבד, אך בהחלט יש לבני משפחת קוואלי שאיפות לגדול בבצירים הבאים.

הקוואלי סלקציון הוא בלנד של מרלו, קברנה סוביניון, קברנה פרנק, פטיט ורדו ואליקנטה בושה, אשר יושן בחביות אלון קטנות במשך 18 חודש, ולאחר מכן שהה 12 חודשים נוספים בבקבוק לפני השחרור לשוק. היין מגיע בשתי גרסאות: קוואלי סלקציון, וביקבוק מיוחד שהוגבל ל- 2,000 יחידות בלבד, הנקרא קוואלי קולקציון.

ומאחר ובאופנאי אנו עוסקים, הרי התווית של קוואלי סלקציון תישא עליה בכל בציר דגם שונה של רוברטו קוואלי. עבור היין הראשון מ- 2004 נבחרה טקסטורה בדמות פרוות ליאופרד, אשר כיכבה באוסף אביב/קיץ של האופנאי ב- 1996. גרסת הקוואלי קולקצין הנה למעשה אותו יין, המגיע בבקבוק שחור חסר תווית, כאשר חותמת RC מוטבעת בנחושת. ה- Wine Spectator דירג בקיץ האחרון את היין ב- 90 נקודות בטעימה עיוורת.

זוהי כניסתו השנייה של קוואלי לשוק האלכוהול, לאחר שב- 2006 הוא חנך את וודקה קוואלי המיוצרת באיטליה, עם בקבוק אטום שסביבו מתפתל ציור של נחש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר