אוקטובר בקפה אלברט קניון רמת אביב: ארוחות בוקר בנדיקט

יש גרסאות שונות באשר למקור של אגז בנדיקט. מכל מקום המקור הוא בארה"ב. צילום סולאל פקיאל
קפה אלברט פועל בקניון רמת אביב מזה שש שנים. צמודה האחות הקטנה אלברטין – קפה ומאפה, ויש כאן גם תפריט ערב מפתה ועסקית צהרים. בכל מקרה, הבנדיקטים המוזלים לארוחת בוקר מוצעים עד סוף אוקטובר 18. שווה להגיע

הכל התחיל כשדיברו אצלנו  בבית על אגז בנדיקט – אחת מארוחות הבוקר העשירות והאולטימטיביות. מאחר שהייתי משוכנע שהמקור קשור לנזירים הבנדיקטינים, שידעו טוב מאוד לדאוג לתזונתם העשירה, ניגשתי לוויקיפדיה, שם הערך על ביצים בנדיקט הוכיח לי שטעיתי, אבל כתוב כל כך יפה, שממש תענוג לצטט ממנו:

אחת מגרסאות קפה אלברט עם סלמון. צילום סולאל פקיאל
אחת מגרסאות קפה אלברט עם סלמון. צילום סולאל פקיאל

"ביצים בנוסח בנדיקט הוא מאכל הכולל שני חצאי מאפין אנגלי, מעליהם בייקון מעושן או האם, ביצים עלומות ורוטב הולנדז. ישנן גרסאות שונות באשר למקור המאכל:  בראיון עיתונאי משנת 1942 סיפר למואל בנדיקט, סוכן וול סטריט בגמלאות, כי בשנת 1894 נכנס למלון וולדורף-אסטוריה ברצותו להיפטר מחמרמורת (האנג אובר) הבוקר שחש (אחרי עוד לילה גדוש באלכוהול), והזמין קלי עם חמאה, ביצים עלומות, בייקון מטוגן פריך ורוטב הולנדז. רב המלצרים התרשם מאוד מהארוחה המוזמנת, הוסיף אותה לתפריטי ארוחת הבוקר וארוחת הצהריים, והחליף את הקלי במאפין אנגלי קלוי ואת הבייקון בהאם.  בספטמבר 1967 כתב קרייג קלייבורן טור בניו יורק טיימס על מכתב שקיבל מאדוארד מונטגומרי, אמריקאי שחי אז בצרפת. במכתב הוא טען כי יוצר המאכל הוא קומודור בנדיקט, בנקאי ובעל יאכטה, שנפטר ב-1920 בגיל 86. מונטגומרי הציג מתכון לביצים בנוסח בנדיקט, שטען כי קיבל מאמו אשר קיבלה אותו מאחיה, שהיה ידיד של קומודור".

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

ואז, נודע לי כי בקפה אלברט שבקניון רמת אביב (על שם אלברט אינשטיין, לא כי הם שוחרי פיזיקה אלא כי זה הרחוב בו שוכן הקניון) מציעים מ- 12 באוקטובר 2018 תפריט בוקר בנדיקט ב- 49 ₪, במקום 62-66 ₪ בדרך כלל, מ- 9:00 בבוקר עד 11:45. היום, כשקניונים הם לא רק מקום לקניות אלא מוקד חוויתי, תפקיד האוכל הולך וגובר. מסיבות קניוניות, קפה בראסרי אלברט לא משולט באופן בולט. הכי פשוט זה לחפש את קפה לנדוור – הם שכנים בקומת הקרקע של הקניון. מה לעשות, קנאת בתי קפה מגבירה תיאבון. עיון בתפריט הבוקר של המקום מעורר געגועים לפריז. כפי שהם אומרים: "אנחנו  משלבים את צרפת הקלאסית עם נגיעות העולם החדש". יש כאן גאלט ברטוני, קרוק מדאם, קרואסן דה פריז, וליתר ביטחון יש גם שקשוקה.

כך מצאתי בתפריט בנדיקט קלאסי – ביצים עלומות על לחם קריספי עם חזה אווז, תרד ורוטב הולנדז; בנדיקט סלמון – ביצים עלומות על לחם קריספי עם סלמון מעושן, תרד ורוטב הולנדז; בנדיקט פלורנטין – ביצים עלומות על לחם קריספי תרד ורוטב הולנדז; בנדיקט ראגו פטריות – ביצים עלומות על לחמניית בריוש, ראגו של פטריות, ורוטב הולנדז. וגם בנדיקט בגרסת סלופי ג'ו – ביצים עלומות על לחמניית בריוש, ראגו בקר, תרד ורוטב הולנדז; או קרואסן פריזאי – קרואסן חמאה, גבינת אמנטל, אספרגוס, ביצה עלומה ורוטב הולנדז. כאמור, עד סוף אוקטובר 18 מחיר כל אחת ממנות אלה 49 ₪.

צילום פאפא רצי
צילום פאפא רצי

כמובן שיש עוד הצעות בתפריט הבוקר. אני בחרתי בבנדיקט הקלאסי, שכאן לא מגיע עם תוספות מעולם החזיר (האם או בייקון) אלא עם חזה אווז. מי שאכל מנת בנדיקט יודע שאין כאן רק אפשרות להפגת חמרמורת בזכות ריפוד הבטן אחרי שתיית אלכוהול, אלא מנה טעימה ומשביעה שמפיגה רעב לשעות ארוכות. אני נהניתי מאוד מהקלאסי שלי, שהגיע גם עם קערית סלט עגבניות, מלפפון וצנונית טרי ומרענן. גרגרן שכמוני, ראיתי בתפריט שיש כל מיני תוספות שניתן להזמין, וכשוחר איקרה מושבע לא ויתרתי. עם סיום הבנדיקט עברתי כקינוח למנת איקרה ממש לא קטנה (14 ₪), והשלמתי את ההנאה.

קפה אלברט פועל בקניון רמת אביב מזה שש שנים. צמודה האחות הקטנה אלברטין – קפה ומאפה, ויש כאן גם תפריט ערב מפתה ועסקית צהרים. בכל מקרה, הבנדיקטים המוזלים לארוחת בוקר מוצעים עד סוף אוקטובר 18. שווה להגיע.

קפה אלברט – קניון רמת אביב, איינשטיין 40 רמת אביב תל אביב. 053-7930992. א' – ה' 09:00-22:00, ו' 8:00-16:00. פייסבוק: Café Albert Brasserie

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר