אורי בורי – דגים ופירות ים

אורי בורי, המסעדן ארוך הזקן מעכו, לוקח את הקוראים למסע מעמיק להכרת הדגים ופירות הים. הוא מספק מידע במתפרס על פני עשרות עמודים, מתכונים, רעיונות וגיוונים, וחולק עם הקורא את תפיסת עולמו הקולינרית

אורי בורי – דגים ופירות ים
מאת אורי ירמיאס ואפרת מיכאלי
צילום: אסנת בן-דב
הוצאת כתר
המחיר 110 ₪


איך בוחרים דגים ופירות ים? איך בודקים את טריותם? איך מנקים, מאחסנים ומקפיאים דגים? אילו "כלי עבודה" דרושים לאוהבי הדגים? וכמובן איזה יין מתאים לדגים ופירות ים?
על שאלות אלה עונה הספר החדש "אורי בורי – דגים ופירות ים", פרי יצירתם של אורי ירמיאס ואפרת מיכאלי, שהנו הרבה יותר מאשר ספר בישול המאגד מתכונים.

אורי בורי, המסעדן ארוך הזקן מעכו, לוקח את הקוראים למסע מעמיק להכרת הדגים ופירות הים. הוא מספק מידע במתפרס על פני עשרות עמודים, מתכונים, רעיונות וגיוונים, וחולק עם הקורא את תפיסת עולמו הקולינרית. הספר מציע אופני הכנה שונים: גריל, צלייה, כבישה, החמצה ועישון, טיגון ובישול, אידוי ואפייה ועוד.

בשפע המתכונים בספר, שרובם קלים להכנה ביתית, מציג ירמיאס מסורות בישול שונות עם מגוון טעמים וצורות הכנה, ושימוש בחומרי גלם מקומיים המצויים לחופי הים התיכון.
הספר כולל מילון דגים מפורט ובו מידע בסיסי על כל דג, וכן רשימות המפרטות סוגי שמנים, מלחים, חומצים ותבלינים, כלי עבודה ואביזרים הנחוצים לבישול דגים, ורשימת חנויות מומלצות לקניית דגים ופירות ים.
פרק מיוחד מוקדש ליין ובו המלצות להתאמת יינות מקומיים לדגים ולפירות ים.

הרומן של אורי בורי עם המסעדנות החל בשנת 1988 כשפתח את מסעדת "אורי בורי" בנהריה, ובשנת 1997 העתיק אותה לעכו. ב-2001 פתח עם השף דניאל זך את מסעדת "כרמלה בנחלה" בתל אביב, וב-2004 את מסעדת "הלנה" בנמל קיסריה.
נוסף על ניהול המסעדות הוא עוסק כיום בשיפוץ ארמון עתיק בעכו, שעתיד להפוך למלון בוטיק ובו 12 סוויטות ייחודיות.
אפרת מיכאלי, שיזמה את כתיבת הספר והייתה שותפה לכתיבתו ועיצובו, היא עיתונאית ובשלנית שפרסמה כתבות ומאמרי ביקורת ב"מעריב" וב"על השולחן", ועסקה בתחקירים בתוכנית הטלוויזיה "עובדה".













כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר