אור ירוק: מקום הבילוי העיקרי המועדף על בני הנוער – פאב או בר

רק 6% רואים בחוף הים את מקום הבילוי העיקרי, ו-5% בלבד מעדיפים שופינג בקניון

איפה מבלים בני הנוער בחופש הגדול? מסתבר, שהאלכוהול דחק לשוליים גם את הרחצה בים וגם את השופינג בקניונים. סקר חדש אותו ערכה עמותת אור ירוק בתחילת אוגוסט, מגלה כי מקום הבילוי העיקרי המועדף (23%) הוא פאב או בר, ואחריו, בסדר יורד – מסעדות ובתי קפה, מועדונים ומסיבות, ובבית חברים. רק 6% מציינים את חוף הים כמקום הבילוי העיקרי, ו-5% בלבד את הקניון.

הסקר הקיף 300 צעירים בגילאי 17-24, ש-66% מהם נהגים, ונערך באמצעות מכון TNS-טלסקר.
מהסקר עולה עוד כי מרבית בני הנוער מבלים בסופי שבוע – מיום חמישי ועד מוצאי שבת; 13% מבלים כל יום או כמעט כל יום. 60.1% חוזרים הביתה בין חצות ל-4 בבוקר. בני הנוער מגיעים למקום הבילוי בדרך כלל ברכב של חברים או ברכבם הפרטי (73%), ורק 13% מגיעים בדרך כלל בתחבורה ציבורית.

למרות שמקום הבילוי העיקרי מיועד לשתיית אלכוהול, 56.9% מהנהגים הצעירים מגדירים נהיגה תחת השפעת אלכוהול כ"התנהגות הכי מסוכנת" הקשורה לנהיגה, אבל 37% מודים כי הם בכל זאת שותים כמות מסוימת של אלכוהול בזמן שהם נוהגים. עם זאת, רוב מכריע מבין בני הנוער, קרוב ל-70%, בטוחים שלא יסכימו לנסוע עם נהג ששתה אלכוהול מעבר לכמות המותרת, ועוד 21% חושבים שלא יסכימו.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק, אומר: "ממצאי הסקר מוכיחים את מה שכבר בא לידי ביטוי בכבישים: יותר ויותר בני נוער רואים באלכוהול את מוקד הבילוי שלהם, וחמור מזה – יותר משליש מהם נוהגים לאחר ששתו, אפילו אם מדובר בכמות חוקית. זו התנהגות מסוכנת ומסכנת, ותאונות הדרכים הן בלתי נמנעות. גם מועדי הבילוי שלהם חופפים את שיאי התאונות בשבוע: לילות סופי השבוע. נקודת האור היחידה שאני רואה בסקר היא העובדה שאפילו ברמת ההצהרה, יותר מ-90% חושבים או בטוחים שלא ייסעו עם נהג שתוי. נראה לי כי ההסברה המאסיבית בתחום הזה מסייעת להעלות את המודעות לנושא, ואם נמשיך בה ובפעילות אכיפה נמרצת כגון בדיקות אלכוהול אקראיות והחרמת רכבים, נגדיל את הסיכוי להתמודד עם התופעה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר