אזור היין לנגדוק בצרפת זוכה במעמד AOC

אפלסיון חדש זה, המבוסס על קריטריוני הייצור של AOC Coteaux du Languedoc, מכסה את כל אזורי גידול האפלסיון בלנגדוק רוסיון; מהעיר נים – מערבית לנהר הרון, עד להרי הפירנאים המזרחיים

עד לאחרונה היה לנגדוק -רוסיון (Languedoc-Roussillon) אזור היין היחיד בצרפת שלא זכה באפלסיון (אישור מקוריות אזורי – Appelation d'Origine Controlee) שלו.
בסוף 2007 השתנה המצב, ו- AOC Languedoc הוכרז רשמית, אחרי תהליך שנמשך עשור שלם. המגדלים והייננים באזור מקווים כי צעד זה יעלה את התדמית האזור והמוניטין שלו.

"אפלסיון חדש זה, המבוסס על קריטריוני הייצור של AOC Coteaux du Languedoc, מכסה את כל אזורי גידול האפלסיון בלנגדוק רוסיון; מהעיר נים – מערבית לנהר הרון, עד להרי הפירנאים המזרחיים", אמר בנואה קוולייה, בעל יקב שאטו לאסקו, המכהן כנשיא סינדיקט מגדלי היין של AOC Languedoc.

הציפייה הנה שהייצור באזור יגדל ל- 84 מיליון ליטר יין בתוך עשור, כפליים מאשר אזור מהייצור הקודם, שכיסה בעיקר את הטרואר הגבוה הטוב ביותר.

יינות מיוצרים באזור AOC Languedoc יכולים להיעשות ממגוון רחב של זני ענבים: גרנאש, סירה, מורבדר, סנסו וקריניאן עבור יינות אדומים ורוזה; גרנאש בלאן, קליירט, בורבולנה, ויונייה, ריקפלי, מרסיאן, רוסאן, ורמנטינו ואוגני בלאן עבור הלבנים.

מגדלים שרוצים לייצר יינות אזורים ספציפיים (בעלי איכות גבוהה יותר) יכולים לבחור להציג AOC תת-אזורי על התוויות שלהם – כמו סן-שיניאן, מינרבואה וקורבייר – במקום ה- AOC Languedoc.

מגדלים באזורים שייצרו קודם לכן קוט דה לנגדוק יכולים להמשיך עם שם האפליסיון הקודם עד 2012, או לקדם יינות פרמיום שלהם ע"י הוספת שם המחוז לתוויותיהם.

מסתבר כי לא כל היצרנים מאושרים מהשינוי, ויש האומרים כי הגיע 20 שנה מאוחר מדי, בגלל חשש להתחרות עם היין של Pays d'Oc – תואר המכסה קבוצה גדולה הרבה יותר של תת-אזורים ומייצר כ- 230 מיליון ליטר של יינות שונים בשנה, מהם 80 אחוז מיוצאים מצרפת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר