אחד על אחד עם דני לובין מחנות היין

דני לובין כאן בגלל הבן שלו, עבורו פתח את חנות היין, אבל נראה שהוא אוהב את זה. פה אין טענות ומענות, רק אנשים מחייכים ונהנים. Welcome to the club

רמת השרון. כיכר המשטרה. מסעדת עדנה. אזור תעשייה חבוט ומיושן, כלומר אם מוסכים = תעשייה. וגם חנות יין הנושאת את השם "חנות היין". ככה סתם. לא שם לועזי, לא שיוך לאדם מסוים. סוכך ברזנט ירוק עם לוגו "חנות היין" מגן מפני שמש אחרי הצהרים הקופחת. נכנסתי. הכירו את דני לובין.

דני, ספר לנו על עצמך
אני לא בא מהענף. נכנסתי אליו בגלל הבן שלי. יש לי סוכנות ביטוח המופעלת ע"י רעייתי ושותף. במשך 15 שנים הייתי מנכ"ל חברת הברוקרים סהר ניירות ערך, בהמשך ניהלתי עסקים לעצמי. עכשיו אני בחצי פנסיה; מתעסק בשוק ההון פעמיים בשבוע במשרד בתל-אביב.

איך הגעת מזה לחנות יין?
לפני כתשע שנים חיפשתי לבן שלי במה לעסוק. נכנסתי לשותפות ברשת Wine Center והבן עבד שם. לפני ארבע שנים וחצי, השותף שהיה יבואן יין גדול פשט רגל ביבוא. מחשש שיפגע בעסקיו האחרים נפרדנו, ופתחתי את החנות.

איך נבחר המיקום?
אני תושב רמת השרון ויש לי פה הרבה חברים. ברחובות הראשיים היו כבר שתי חנויות, וכך בחרתי ברחוב צדדי, בו יש חניה בשפע אחרי הצהריים.
אין אצלנו כמעט קונים עוברי אורח, למעט אלה שבאים לתקן כאן את המכוניות שלהם, אבל ללקוחות הקבועים נוח מאוד כאן. אין דוחות חניה, קל להעמיס על המכונית, וכולם מרוצים.

מי הלקוחות שלך?
80 אחוז הם תושבי רמת השרון. האחרים, כאמור לקוחות מוסכי הסביבה או חברים אישיים, או כאלה שבאים למבצע מיוחד.
במידה מסוימת אנחנו חנות שכונתית של רמת השרון, וככזאת יש לי מבחר יותר גדול משל החנויות הרגילות.

מה יש במבחר?
הבסיס הוא שכל היינות תוצרת חוץ מגיעים מחברת הכרם. ביינות ישראלים אני עובד עם שלושה יקבים גדולים: כרמל, תשבי ודלתון, וכל האחרים הם יקבי בוטיק, שבדרך כלל נבחרים על סמך זה שאני אוהב את היין. נדיר שהיינות הם לפי דרישה ולא לפי טעם אישי שלי, לפחות ביינות מעל 50 ₪.
פרט לגרמניה אין אזור יין חשוב בעולם שאין לי יינות שלו.

המנעות מיינות מגרמניה היא עקרון שלך?
זה עקרון של חברת הכרם, לא שלי. הסבא לא היה מוכן לקנות מגרמניה, ולא הלכתי לחפש במיוחד יינות משם, אבל יש לי יינות אלזסיים שמחפים על כך.

מהם יקבי הבוטיק הבולטים אצלך?
יש הקבוצה של אסף קדם – יקב אסף, בן זימרה. יש לנו ברבדו, מרגלית, קסטל, תניא, טוליפ, אדיר, לבני עגור, ססלוב, קדש ברנע, שאטו גולן, ויתקין, גוש עציון, רמים, בזלת הגולן, רות, ואחרים.

מה טווחי המחירים שאנשים קונים בהם?
מרבית הלקוחות קונים 3 ב- 100, אבל הכסף הגדול ביותר מגיע מהיינות שנמכרים בטווח בין 85 ל- 120 ₪.

מה סכום קנייה ממוצעת?
עד לאחרונה הסתכמה קנייה ממוצעת ב- 250-300 ₪. בשלושה השבועות האחרונים יש ירידה משמעותית. אני לא יכול להחליט אם הקיץ הקדים או המיתון התחיל, אבל אני רואה שזה בכל הענף.

מה אנשים אוהבים?
אלה של ה- 3 ב- 100 אוהבים בלנדים או קברנה סוביניון. ברמה של 40-80 ₪  אוהבים בדרך כלל יין זני: קברנה או מרלו. מעל 80 ₪ קונים דברים יותר מיוחדים, ומוכנים להמר על שיראז, קברנה פרנק או קריניאן.
בכל מקרה, הפופולרי ביותר הוא הקברנה סוביניון.

ומה עם יינות לבנים?
בקיץ שותים יותר יין לבן מאשר בחורף. איני חושב שאנשים באמת מבינים ביין לבן, גם מי שמבינים ביין מבקשים חצי יבש, ואני נותן להם גוורצטרמינר או ריזלינג; או מבקשים יין יבש – לא ממש מכירים שרדונה או סוביניון בלאן. אחרי ששותים יין ספציפי כבר מבקשים אותו.
בקיץ עוברות מכירות יין לבן את ה- 20 אחוז יין לבן. אני כולל בזה גם קאווה, למברוסקו וחוזה, ויכול להגיע ל- 30 אחוז. בלעדיהן בקושי 20 אחוז.

מה היין היקר ביותר אצלך?
ביין ישראלי  זה מגנום 2001 של קסטל שמחירו 600 ₪.  ביין מחו"ל: וגה סיציליה ב- 3,000 ₪. לא תמיד אני מחזיק במלאי, ולפעמים אני מחכה אחרי מכירה.
מתוצרת חוץ יש הרבה יינות ברמות של 400-800 ₪: צרפתים, איטלקים וספרדים.
מי קונה יינות סופר פרימיום?
בדרך כלל קונים כמתנה. אדם לא קונה לעצמו. יש כמה לקוחות עשירים שלא אכפת להם, אבל בדרך כלל מדובר במתנה לרופא שניתח, או לארוחת ערב מיוחדת. לפעמים יש מישהו שמחפש שנה מיוחדת של קסטל או מרגלית.

מה אתה אוהב לשתות?
אני אוהב לשתות ריוחה טוב, סופר טוסקנה איטלקי טוב, בורדו טוב והרמיטאז' טוב. בלבנים יש יין מדהים: הסוביניון בלאן הטוב ביותר בארץ: Baron de L – פאי פומה צרפתי 1997 מעמק הלואר, ותמיד אשמח לשתות אפילו שאבלי בינוני.

ומהלבנים מהישראלים?
יש לי בעיה. יש יינות לבנים ישראלים מצוינים, אבל מתומחרים גבוה, כמו C של קסטל, ויונייה של יתיר, שרדונה של ברבדו, ושרדונה יונתן של תשבי.

ומה אתה אוהב מהאדומים הישראלים?
כאן קצת יותר קשה לומר, כי יש הרבה. אני אוהב מאוד קסטל גרנד וין, קריניאן של ויתקין, קברנה של ברבדו, קברנה של בן זימרה, מרלו ירדן של רמת הגולן, וקברנה פרנק של מרגלית.

ומה עם אלכוהולים אחרים?
יש לי מגוון הוויסקי הגדול ביותר ברמת השרון – כ- 50 סוגים (מותגים ושנים) של וויסקי. פרט לכך יש לנו גם כל האלכוהולים האחרים: רום, ג'ין, כעשרה סוגים של וודקות, טקילות, וליקרים – שאנשים קונים לבישול או לאירוח.

תגיד דני, אתה אוהב את מה שאתה עושה?
בביטוח באו אלי לקוחות בטענות, בניירות ערך באו לקוחות בתלונות ורצו לדבר על דברים רעים. ביין באים לדבר איתי רק על דברים טובים.
אני לא אומר שאני מרוויח כסף, אבל אנשים באים לדבר איתי רק על דברים טובים. אלה לא הסכומים שאפשר להרוויח בביטוח או בהשקעות, אבל האוירה חיובית, אנשים באים אלי כי הם רוצים משהו טוב – לא רע.

חנות היין
רח' החרש 8
אזור תעשייה ישן נווה מגן, רמת השרון
טל. 03-5478444

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר