אחד על אחד עם הדר אלרואי מיקב ברבדו

דני רובין ממשיך לבקר ביקבים ברחבי הארץ, ולהציג שאלון אחד על אחד למקבלי ההחלטות בהם. הפעם הדר אלרואי, מנהלת השיווק ובתו של בן עמי ברבדו, ביקב בו אין שכירים

הוזמנתי לבקר ביקב ברבדו לחגיגת חג השבועות. בשל נבצרות זמנית, הביקור לא התאפשר לי, והרגשתי מחויב לעצמי להגיע ליקב.
כאשר הגעתי ליקב ברבדו – כרמי יוסף, לצד הכביש המוליך מרמלה לבית שמש, הזדמנה לי הפתעה רבתי. הדר הזמינה את הוריה רותי ובן-עמי ברבדו לשבת לצידנו, ואת צבי שוסייב, בעל הכרמים של יקב ברבדו ואביו של עודד, שותפו של בן -עמי ברבדו ביקב, לארח לנו לחברה.
ישבנו על הבימה המוצלת, מוקפים בגפנים מוריקות, רוח מוצלת ונעימה מנשבת, יינות שרדונה, מרלו וקברנה סוביניון לטעימה. כל אלה היוו תפאורה עם עומק ורקע לראיון "אחד על אחד" עם הדר אלרואי, מנהלת השיווק של יקב ברבדו, ובתו של פרופסור בן-עמי ברבדו.

מה החזון של יקב ברבדו?
לגדול מבחינת כמויות היין שאנחנו מייצרים, אבל להישאר במסגרת של יקב בוטיק. אנחנו מייצרים יין בהתאם ליכולת השיווק, ואנחנו עומדים בכך יפה. בכל בציר שאנחנו עושים, אנחנו יודעים שבבציר הבא נגדיל כמויות.

כ"בת של" (פרופסור בן עמי ברבדו), צייני בפניי את המאפיינים הייחודיים של יקב ברבדו
אז קודם כל, כולנו כאן בנים של, אחיינים של, גיסים של. זה יקב משפחתי אמיתי בלי שכירים. יש לנו כאן ביקב המון חדוות עשייה שבאה מבפנים. המיוחד פה הנו שאנשים עושים את זה עם המון רגש ועם המון כייף. זה "הבייבי" שלנו, היקב הוא שכיית חמדה שלנו שאנו רוצים לגדל ולטפח, ואנחנו לוקחים אותו באופן מאוד אישי.

מהם המותגים המובילים של היקב?
שרדונה, מרלו וקברנה סוביניון. אנחנו נמצאים בפני הרחבת המגוון, וחשוב לי לציין שאנחנו עושים יין רק מהענבים שלנו. יש לנו שותפים בעשייה מרמת הכורם – צבי האבא של עודד, וכל שאר בני המשפחה. אנחנו עוקבים אחר הכרמים שלנו, שומרים ומקפידים מקרוב על האיכויות שלנו.

היכן לדעתך ממוצב היקב בין שורת יינות יקבי הבוטיק בישראל?
אני חושבת שבישראל יקבי בוטיק מצוינים ויינות מצוינים, ואני בהחלט סבורה שאנחנו נמצאים לפחות בעשירייה הראשונה מבחינת תמורה מול כסף ואיך שהיין של ברבדו נתפש אצל אנשים. אנחנו רואים מה קורה בביקוש ליין שלנו במסעדות. אנחנו רואים מה קורה עם אנשים שבאים אלינו לכאן ליקב.

איזה תפקידים קודמים מילאת, ומה הוביל אותך לתפקיד הנוכחי?
כשחיוך גדול של אושר נסוך על פניה, משיבה הדר: התחלתי מלמטה. התחלנו את היקב עם 2,800 בקבוקים, אני לקחתי לעצמי את תפקיד השיווק. כיתתי רגליים עברתי ממסעדה למסעדה, מאירוע הטעמה לאירוע, מחנות לחנות, ותוך כדי כך גם לימדתי אנגלית במשרה מלאה. היה לי מאוד קשה, אבל עשיתי את זה עם הרבה חדווה והרבה אהבה ונתינה. אני גם מאמינה שזו הגשמת חלום.

באילו משימות שיווקיות את מתעסקת ביום יום?
"חברת "אדום כהה" משווקת אותנו. איגי אלוני שלנו עובד בחברה. הוא משווק את כל סל המוצרים של "אדום כהה", והוא אחראי המותג ברבדו במנגנון השיווק שם. אני מנהלת את המותג ביקב, וגם את מועדון הלקוחות. אני רואה לפניי כיעד ומשימה חשובה להגדיל את מועדון הלקוחות של היקב.
אני סבורה שיש מקום לעוד חשיפה, ואנחנו גם רוצים וגם עובדים היום על פיתוח שווקים ליצוא בחו"ל, עם המעבר שלנו ליינות כשרים. אנחנו כבר משווקים בטורונטו שבקנדה ובניו-יורק. אנחנו לא משווקים שם מספיק כמו שאנחנו באמת רוצים, כי כרגע אין לנו מספיק יין.
אבל לפני הכול והכי חשוב: אנחנו קודם כל רואים את העוגן שלנו פה. יש כאן קהל נהדר ואיכותי שאנחנו מכוונים אליו, ואנחנו מזהים כאן בפירוש ביקוש ליין שלנו שמה שחסם את הדרך לשם עד עתה היה נושא הכשרות, גם למסעדות טובות, לחדרי אחמ"ים, לסוויטות בבתי מלון, למחלקה הראשונה באל-על. ומכאן תבוא הפריצה הגדולה לשוק הבינלאומי, אבל קודם ניתן לשוק המקומי האיכותי את המענה. אנחנו מאמינים בהגדלת השוק יחד עם חיזוק המותג.

מה את הכי אוהבת בתפקיד?
אני אוהבת את מיקום היקב. אני אוהבת את האירוח ביקב. אני אוהבת את האנשים שבאים לכאן. אני אוהבת את צביל'ה הכורם. אני אוהבת את ההורים שלי. הם עומדים לרשותי בכל רגע, והם מגיעים לכאן המון.

מה הכי קשה לך?
בעיקר בעיות טכניות. בעיות תפעול ולוגיסטיקה.

מי קהל היעד של יקב ברבדו?
אלו אנשים שאוהבים יין טוב, יין איכותי כמו של יקב ברבדו. אנשים שבאים לכאן לא רק בכדי לטייל, אלא לטעום וגם לשמוע. מי שבא לכאן תמיד יקבל על הדרך איזה ערך מוסף נלווה של הרצאה מעמיקה, סיור בכרם, שיידעו להיכן הגיעו, מהן שיטות הייצור של היין ביקב ברבדו ולמה הן כאלה. חשוב לי שהמסר של המקום והיין יגיע אל האנשים.

איזה מסר היית מבקשת להעביר לקהל היעד של היקב?
היין פה הוא קודם כל יין מוקפד. יין שאנחנו עוקבים ומקרוב אחרי התהליך שלו עוד משלב הענב בגפן ובכרם. אנשי היקב משקיעים כאן ימים כלילות בגידול, ובהכוונתם המקצועית של עודד ובן עמי לכורמים, לעשות שימוש בחומר הגלם ובמיכון הכי טובים כדי לשמור על רמה מאוד גבוהה ועל איכויות יוצאות דופן. לנו חשוב שאנשים יבינו שמאחורי היין של ברבדו יש הרבה השקעה.

כמנהלת שיווק, אילו פעולות את נוקטת בכדי למשוך ליקב וליין שלכם את קהל היעד?
"אני יוזמת מפגשים ביקב של יחידים וקבוצות. לדוגמא, לקראת חג השבועות התקיימו הרצאות של בן עמי ועודד, וגם הבאנו לכאן את אנשי גבינות קורנמל האיכותיות. היה כאן הפנינג ענק והאנשים התלהבו, והיה כאן שיח ייננים עם איש הטלויזיה מוטי קירשנבאום.
אני משתדלת כל הזמן שאתר האינטרנט שלנו יהיה עדכני. בכל ימי שישי עכשיו היקב פתוח, שלא כבעבר. אני זמינה בטלפון עבור הלקוחות, ואני מקפידה להיות שם בשבילם.

שוק יינות הבוטיק בארץ די רווי, מה עוד שמדי פעם נולד לו יקב בוטיק חדש בארץ. הציבור הישראלי רוכש בעיקר בחגים יינות מסדרות נמוכות במחירי "רצפה" בסופרמרקט, ודי נרתע לרכוש וגם לשלם על יין איכותי כיינות של יקב ברבדו,ואפילו מתלונן על כך. האם הדבר מטריד אתכם?
זה בהחלט נלקח בחשבון. אנחנו לא יכולים להתעלם מזה, ומצד שני המציאות והמכירות מוכיחים שאין ירידה, אלא יש אפילו עלייה בביקוש ובצריכה של היינות של יקב ברבדו.
אני גם יכולה להשוות את זה למה שקורה בשוק מסעדות הגורמה היקרות. אלו צצות חדשות בכל פעם, ואף פעם לא ניתן למצוא שם מקום, מה שמלמד שאיכות לא מתפשרת היא מבוקשת.
אני מאמינה שאם יש לך ביד מוצר טוב, הוא הולך והוא נמכר. קל וחומר אם מדובר במוצר שנותן לך תמורה עבור הכסף שלך וגם יותר. אם אותו ציבור מחליט לקנות לצריכה פרטית יין ליום-יום שהוא פחות טוב, זה גם בסדר.

האם כניסתם של יינות יבוא ומערך השיווק של היקבים המסחריים הגדולים, לצד כניסתם של יינות טובים של יקבי הבוטיק, עושה עבורך כמנהלת שיווק את התחרות והעבודה לקשות יותר?
התחרות קשה. אנחנו בוחנים היטב את הצעדים שלנו עם הרבה ביקורת עצמית, יש לנו בהחלט כל הזמן הסתכלות ובחינה מחודשת, בכדי לראות מה כן ומה לא, ואם נחליט להוציא יין חדש אנחנו נהיה שלמים איתו, כי אם לא – אנחנו פשוט לא נהיה שם.

מי מבחינתך נחשב יקב שקול מול היינות שלכם, בר-תחרות על אותו פלח שוק של קהל היעד שלכם?
ישנם כמה יקבים. יש לנו הערכה רבה לטוליפ, ססלוב, פלאם, שאטו גולן, קסטל, אמפורה, ויינות יקבי רמת הגולן. שם אנחנו ממצבים את עצמנו לצד שורה של יקבים איכותיים ובולטים.

על מה אתם עובדים עכשיו ביקב ומה יש בחביות?
יש לנו קברנה סוביניון שנבצר ב- 2007 ויש לנו מרלו 2007 שלפניהם תקופת יישון של 12 חודשים, אלו היינות האדומים הראשונים שלנו שיהיו כשרים, כבר עכשיו, מטעימות, אנחנו מזהים את הפוטנציאל האיכותי שביינות אלו. יש לנו גם שרדונה שבצרנו, יש לנו גם שיראז שכבר נמצא בהתיישנות בחביות.

האם בכוונת היקב בעתיד להגדיל את סל המוצרים?
בהחלט כן. אנחנו שוקלים כמה כיוונים, ביניהם כבר קברנה פרנק מתוכנן לשנה הבאה.

הדר, שאלה אחרונה. מה עוד חשוב לך לציין?
אנחנו באמת אוהבים את מה שאנחנו עושים. אנחנו מאוד עקביים ביינות שלנו. אנחנו אוהבים את המוצר שלנו, והמשוב שאנחנו מקבלים מקהל הלקוחות והבאים לטעימות מביא לנו סיפוק גדול. אנחנו שמחים שאנשים באים לכאן. אנחנו עושים הכול בכדי לקבל אותם יפה, ולהעניק להם חוויה של טעימות ושל ביקור ביקב.

בצאתי החוצה נסעה לנגדי שורה של רוכבי אופניים שהביגוד שלהם שידר צבעוניות רבה. ייחודיותם של רוכבי האופניים בעלי שני המושבים היא היותו של הרוכב האחורי עיוור, בעוד הרוכב הקדמי מוביל את הנסיעה ברכיבה מבית שמש, והפעם אל יקב ברבדו.
קבוצה שמחה מאוד של אנשים, שהחשיפה עבורם ליין של ברבדו מקפלת בתוכה חוש אחד חסר, אבל את החוויה שהם קיבלו ביקב בלבביות קבלת הפנים, בארומות ובטעמים ובהנאה המרובה, הם לא יישכחו להרבה זמן.
גם אני לא.


יקב כרמי יוסף – ברבדו
www.bravdo.com
טל: תמי 5647804-050, ליסה 5555604-054
למעוניינים להירשם למועדון הלקוחות:
[email protected]



צילום: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר