אטליז במבינו: שוק הבשר בחיפה מתפתח

לאטליז "במבינו" – הגורמה של הבשר הטרי" יש מסורת של 37 שנות איכות ושירות, עם שורה ארוכה של לקוחות

ואדי ניסנאס הופך למוקד עלייה לרגל לאוהבי בשר איכותי בחיפה. בשכונה נמצאים כ-17 אטליזים, ואנו מתייחסים הפעם לאטליז במבינו בהנהלת חוסם סובח.
לאטליז "במבינו – הגורמה של הבשר הטרי" יש מסורת של 37 שנות איכות ושירות, עם שורה ארוכה של לקוחות.

הבעלים של החנות והקצב המקצועי חוסאם סובח, דוגל בגישה שבשר טרי איכותי הוא פסגת הקולינריה. זאת לצד האסתטיקה, הניקיון והאדיבות של חוסאם סובח והצוות שלו.

האטליז הוקם על ידי אביו של חוסאם, אחמד בשנת 1969. את מקצוע הקצבות האבא קיבל מאנשי מקצוע יקים יוצאי גרמניה בחנות הבשר שהייתה שייכת למשפחה יהודית. האבא עבד תחת הקצבים והסוחרים הטובים בחיפה ורכש ניסיון רב בשטח, ומשם גם קיבל את השם "במבינו". כשהגיע הזמן לפתוח חנות בשר משלו, השם במבינו נשאר.

חוסאם סובח הצטרף לאטליז בגיל 14. לאחר שרכש ניסיון רב בשטח, החליט חוסאם לרכוש את הכשרתו המקצועית. הוא יצא לעבוד בניו יורק ובאירופה ולראות את עולם הבשר, וחזר לארץ על מנת לקחת את העסק של אביו ולהפוך אותו לאטליז מודרני המתמחה בהכנת בשר עגל וטלה טרי.
כיום, כל הפעילות של אטליז הבשר מופנית כלפי הצרכנים הפרטיים, ובשנת 2007 הוקמה חנות שנייה.

רשת אטליזים במבינו הצטרפה לאמנת הבשר טרי של מועצת הבקר ואיחוד הקצבים. "אנו יודעים לספר לצרכנים את כל האמת על מקורות הבשר", אומר חוסאם סובח, המציע מבחר מגגון של נתחים: צלעות טלה מקולפות, כל הנתחים לצלי, סינתה לצלי, סינתה לרוסטביף, סינתה לסטיקים, פילה, שוק טלה, שוק כבש, בשר לטחינה, אסאדו מיושן, אוסו בוקו טלה, צוואר טלה, כתף טלה.

על ההבדלים בין סוגי הקבב שאנו אוכלים, מסביר חוסאם, כי קבב מזרחי מורכב מ- 90% בקר ו- 10% שומן. לעומתו קבב רומני/בולגרי מורכב מ- 70% בקר ו-%30 שומן – מומלץ להשתמש בחזה בקר. ואילו קבב כבש מורכב מ- 50% בשר כבש ו- 50% בשר עגל.

וקצת על הכמויות כאשר נערכים למנגל: הכמות הממוצעת לסועד היא כ- 500 גרם. רצוי להתחיל את המנגל עם קבב, קציצות ושיפודי פרגיות, ולהמשיך עם שיפודי טלה וסטייקים.


אטליז במבינו
דרך אלנבי 39 חיפה
טל. 04-8512244

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר