איזבל – אהבה מקראב ראשון

'איזבל', מסעדת בר פירות ים החדשה ברח' הארבעה בתל אביב, היא אחותה הקטנה של מסעדת הבשרים 'אנג'י בר&בשר' מנווה צדק. יצאנו מאיזבל אל תוך הלילה התל אביבי החם והלח כאשר בעינינו אותו ניצוץ מוכר ויקר של התאהבות

הכתובת בידינו אמרה: רחוב הארבעה 16. נכנסנו. ראינו את הבר הארוך שמאחוריו קיר הלבנים החומות, ואת השולחנות והכיסאות הגבוהים לאורך הקיר ממול. רגע, אנחנו מכירים את המקום. עד לא מכבר קראו לו קזנקי. עכשיו זאת איזבל.

תות וגיורא אשכנזי שהקימו את מסעדת 'אנג'י בר&בשר' עבור אוהבי הבשר, החליטו לא מכבר לממש פנטזיה נוספת שלהם ופתחו מסעדה המתמחה בפירות ים, הלא היא איזבל.
אומר גיורא: "בשונה ממסעדות אחרות בהן יש גם פירות ים, אצלנו זה הרעיון וזה התפריט. יהיו קצת דגים ועוד הרחבות מפירות הים- בעיקר ככל האפשר לתת לסועדים פירות ים טריים.

התפריט של איזבל מורכב ממנות קטנות ובינוניות, ומבוסס רובו ככולו על טהרת יצורי המים, גם כאלה שלא פוגשים כל יום: מבחר זנים מיוחדים של שרימפס (וואנמה, קריסטל, ג'מבו ובלאק טייגר), צדפות (וונגולי, מולים, קוקי סן ז'ק, אוייסטרים), סרטנים ועוד.

האחראי למטבח הוא שף אביב רגב, שהתפריט אותו יצר כולל ניוקי תוצרת בית עם וונגולי ברוטב פורצ'יני ושמן אגוזים, קלמרי ממולא במוצרלה וטרגון בביסק שרימפס, ועוד.
מגוון המנות מאפשר לסועד להרכיב ארוחה בטעמים שונים וממקומות שונים בעולם, שהחוט המקשר שלה הוא ארומת הים.

מכיוון שמרכיב הטריות מאוד משמעותי רוב הדגים ופירות הים מגיעים בבוקר לאיזבל היישר מהים, או הוטסו לארץ לילה קודם מחו"ל. גם את הניוקי, עלי הפסטה הטרייה והלחם מכינים בבוקר.
את כל אלה מלווים בר אלכוהול עשיר ויינות שמותאמים למאכלי הים (מבעבעים, רוזה מיוחדים ולבנים מעניינים) ובירות מרחבי העולם.

בחרנו בקראב קייק, מנה הזוכה לשם המשנה: גבעות מושלגות בשמנת עירית (35 ₪); ובקרפצ'ו דואט – טונה אדומה טריה ודג היום בבלנד שמנים ומלח ים שחור (48 ₪).
הדואט היא מנה הראויה לכל מחמאה. מנה מרשימה ומעוצבת, ומאוד טעימה. תערובת השמנים מורגשת, ועם זאת המנה עדינה.
הקראב קייק – טוב מאוד. איך נתאר אותו: שתי קציצות סרטן מטוגנות דמויות קרמבו, ועליהן שמנת, כלומר גבעות מושלגות.

מנת ביניים אחת: שרימפס וואנמה – מגיע מהמזרח, עסיסי ובשרני – ברוטב חמאת כמהין (45 ₪). טעים מאוד.
מנה עיקרית: חצי קילו מולים ברוטב פסטיס, זעפרן וירקות שורש (78 ₪) – נהנינו מאוד, אם כי היינו שמחים להרגיש יותר את טעם הפסטיס; ומיקס פירות ים ברוטב לימוני, עטוף בדף פסטה טרייה ( 72 ₪) – פירות הים טובים, הרוטב מצוין, רק דף הפסטה היה טרי יתר על המידה, כלומר בצק.

את הצעיר שהצטרף אלינו במהלך הארוחה שכנענו להזמין קראב בורגר – מנה מיוחדת במינה ושונה מהמוכר בעולם פירות הים: לא קציצת בשר, עוף או דג, אלא סרטן רך שריון בלחמנייה בליווי תפוצ'יפס ביתי פריך. את זה אתם מוכרחים להזמין באיזבל, כי בינינו: שרימפס הרי כבר אכלתם.

ליווינו את הארוחה בשתי כוסות יין לבן הרדי'ס אוסטרלי – בלנד של גווצטרמינר וריזלינג (75 ₪) – יין מתקתק וטעים מאוד ההולך טוב מאוד עם האוכל של איזבל.
גם המוזיקה ברקע זכתה לנקודות אצלנו: שנות ה- 60 – ביטלס, מוזיקת נוער הפרחים וכו', עם גלישה לשנות ה- 70.

יצאנו אל תוך הלילה התל אביבי החם והלח (כלומר: המגעיל), כאשר בעינינו אותו ניצוץ מוכר ויקר של התאהבות. איזבל, החזיקי מעמד; אנחנו נחזור.


איזבל – בר פירות ים
רח' הארבעה 16, תל אביב
טל. 03-5610630

פתוח בימי א' – ה' החל מ- 12:00, שישי שבת מ- 13:00
לא ניתן להזמין מקומות מראש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר