איזדורה – לרקוד עם הדניס

הביקור במסעדה לפני מספר שבועות היה הזדמנות טובה להיווכח בנפלאותיה של איזדורה הקולינרית. העיצוב נותר דרמטי ומרשים כשהיה, והתפריט שומר על איכות גבוהה

מספר שנים עברו מאז נפתחה מסעדת איזדורה בראשון לציון, ומספר דומה של שנים עברו מאז הביקור הראשון והאחרון שלנו במסעדה. אנחנו זוכרים היטב את העיצוב המרשים של המסעדה, עליו חתום אילן פיבקו: חלל מלבני גבוה מכוסה בדים שחורים, נברשת כתומה ענקית מעל הבר, וילונות בצבעי השמש השוקעת ומסך וידאו המקרין סרטי וידאו הקשורים לעולמה של איזדורה דאנקן, חלוצת המחול המודרני. פחות מזה אנו זוכרים את התפריט, שגובש על ידי חיים כהן. האוכל הרשים לטובה, אך מה בדיוק כלל התפריט, כבר הספקנו לשכוח.

הביקור שלנו במסעדה לפני מספר שבועות היה הזדמנות טובה להיווכח בנפלאותיה של איזדורה הקולינרית. אחרי הכל, העיצוב נותר דרמטי ומרשים כשהיה, והתפריט, שהיום חתומים עליו השפים יוסי שרף ויונתן לוי, לשעבר הסו-שפים של השף מאיר אדוני, שומר על איכות גבוהה, הגם שהוא השתנה.

התחלנו את הארוחה שלנו עם מספר מנות מהתפריט של הראשונות. פטה כבדים מגיע בצנצנת חמודה ובצידה מספר טוסטונים פריכים וריבת תאנים מצוינת. הפטה היה רך ונימוח בפה, ויחד עם הריבה הוא הפך למעדן (35 ₪). קטיפת סלק צלוי בליווי לבבות חסה רומית, תפוזים וגבינה כחולה מעושנת היא מנה שנשמעת מעניינת, ולמרות שהיא טעימה, משהו בכל הרכיבים לא הסתדר לנו יחד (27 ₪). לעומת זאת, פרחי הכרובית המגיעים עם שעועית ירוקה ועליהם קרם קיסר, פרמז'ן ופטרוזיליה, משתלבים יחד לכדי מנה חמימה וטעימה, בין השאר בזכות הרוטב העדין שהשתלב טוב עם שאר הרכיבים (25 ₪). הפלפלים השרופים מגיעים ועליהם רוטב בלסאמי, שמן זית וגבינת פטה קפריסאית. זו מנה פשוטה בסגנון בלקני, שעשו אותה טוב. הפלפלים פריכים מבחוץ ורכים מבפנים, המליחות של הגבינה מעודנת. טעים (25 ₪).

למנה העיקרית הזמנו פילה דניס. שתי חתיכות הדג הגדולות והעסיסייות הגיעו לשולחן במחבת לוהטת, ובתוכה עגבניות רכות, תפוחי אדמה אפויים, בצל סגול חי והרבה טחינה מעולה. השילוב של הרכיבים הפך את המנה הזו למנת הדניס הטובה ביותר שאכלנו אי פעם. ניקינו את הצלחת כמעט לחלוטין (98 ₪).

יחד עם הדג ביקשנו וקיבלנו סלט של לבבות חסה רומית. הלבבות מגיעים עם גבינה כחולה, אגסים ואגוזי מלח, בשילוב דבש ולימון. זהו סלט קלאסי שאנו מכירים ממקומות אחרים. השפים כאן לא פישלו, ועשו אותו טוב, הודות לרוטב עדין, רכיבים טריים וגבינה איכותית (48 ₪).

בשלב הזה כבר ידענו שההזמנה הראשונית שלנו היתה מוגזמת משהו, אבל את הנעשה אי אפשר להשיב. וכך נדרשנו לשנס את קיבתנו ולהתמודד עם הסושי שהגיע לשולחן. מאחר ואחד מאיתנו צמחוני, הם הגיעו כולם נטולי דגים למיניהם. קראנצ' רול צמחוני עם בטטה ואבוקדו (29 ₪ ל-6 יחידות), סנדביץ' טמפורה המכיל גם הוא אבוקדו ובטטה ועטוף בשבבי טמפורה (31 ₪ ל-4 יחידות) ואורומאקי אינסייד אאוט, הכולל אספרגוס, בטטה, מלפפון, אבוקדו ועוד רכיבים (35 ₪ ל-8 יחידות).

בצד העובדה כי אנו גרגרנים מטבענו, התגלתה כאן עובדה נוספת: באיזדורה יודעם לעשות סושי איכותי, הודות למיומנות של צוות המטבח כמו גם לרכיבי הגלם האיכותיים. התענגנו על כל ביס.

לקינוחים הגענו מלאים, אך לא יכולנו להתאפק (גם אם השארנו חלק מהם בצלחת). קציפת יוגורט היא מנה קייצית ומיוחדת, הכוללת שלושה כדורי גלידה, קרם יוגורט פיסטוק, תותים, שקדים, חלבה ונכנע. מיוחד ומספק (35 ₪). הסמי פרדו ברולה מגיע בצנצנת ובתוכה קרם ברולה עדין בטעם וקר, שטורייזל מפורר היטב, ומעל בננות חמות ומקורמלות כהלכה (35 ₪).

יצאנו מהארוחה מלאים עד אפס מקום באוכל טעים. הגיוון של התפריט, הכולל מנות בשריות בצד סושי כמו גם טפאסים מצוינים, מאפשר להגיע לכאן לסוגים שונים של ארוחות. אנו ממליצים בחום.

איזדורה
רח' הכרמל 20, מתחם גן העיר, ראשון לציון
טל. 03-9665353
א'-שבת 12:00 עד הלקוח האחרון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר