איזה שוקולד הוא הפופולרי בישראל? המריר

השוקולד המריר מהווה יותר מ- 50% מכלל צריכת השוקולד בישראל בעוד שוקולד לבן מהווה כ 7% בלבד. 72% מהגברים מעדיפים שוקולד מריר בעוד 64% מהנשים מעדיפות שוקולד חלב

יום השוקולד הבינלאומי חל ברחבי העולם מדי שנה ב- 7 ליולי, והשנה יצוינו 470 שנים להבאת השוקולד לאירופה. הישראלים אוהבים שוקולד. הצריכה השנתית של שוקולד בארץ עולה משנה לשנה ועומדת על כ – 10,000 טון שוקולד לשנה (נתוני סטורנקסט, יוני 2020). לפי נתוני חברת כרמית – הספק העיקרי של שוקולד לתעשייה בשוק המקצועי בישראל וכן יצרנית מגוון טבלאות שוקולד לשוק הכללי, בשנים האחרונות חל שינוי של ממש בהרגלי צריכת השוקולד בארץ, מ- 1.5 ק"ג לשנה לנפש, עלינו לכ- 3.5 ק"ג לנפש. כיום עולם השוקולד התפתח והתרחב גם למשקאות שוקולד, פירות בשוקולד, פיסול בשוקולד, סדנאות שוקולד ועוד, שיצרו את תרבות השוקולד בישראל.

צילום אסף אמברם

הנה כמה עובדות על השוקולד

שוקולד הוא ממתק העשוי מזרעים מותססים, קלויים וטחונים של עץ הקקאו הטרופי , והוא שילוב של מוצקי קקאו, סוכר ומרכיבים נוספים שמסייעים למסה להיות נוזלית יותר בהתכת השוקולד.

עץ קקאו ממוצע מתחיל להניב פולים רק אחרי חמש שנים. כל עץ מניב בסביבות 2,500 פולי קקאו.

מחקרים רבים הוכיחו שלשוקולד מריר יש סגולות רפואיות רבות. הוא תורם לשחרור אנדורפינים במוח, ועל ידי כך משרה תחושה טובה שמשפרת את ההרגשה ומסייעת להתגבר על דיכאון.

אכילת שוקולד מריר באופן קבוע על ידי אנשים הסובלים מיתר לחץ דם, יכולה להפחית את לחץ הדם באופן משמעותי, ואכילת כמות קטנה של שוקולד מריר עשויה למנוע אי ספיקת לב.

בשוקולד מריר יש נוגדי חמצון רבים יותר מאשר במשקאות פירות (מיצי אוכמניות, חמוציות, פטל, רימון(. נוגדי חמצון נלחמים בהשפעה המזיקה של לחץ חמצוני על התאים השונים בגוף, ונקשרים להגנה על הלב, הגנה מפני סרטן ומפני מחלות רבות נוספות.

צרכני השוקולד הגדולים ביותר הם האירופאים. למשל, שוויצרי ממוצע צורך כ-10 ק"ג בכל שנה. לשם השוואה, הצרכן הישראלי מסתפק כאמור בכ – 3.5 ק"ג לשנה.

השוקולד המריר הוא הפופולרי ביותר בישראל, והצריכה שלו מהווה יותר מ- 50% מכלל צריכת השוקולד, בעוד שוקולד לבן מהווה כ- 7% בלבד. 72% מהגברים מעדיפים שוקולד מריר, בעוד 64% מהנשים מעדיפות שוקולד חלב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר