איזה 5 מאכלים יחזקו את המערכת החיסונית וימנעו הידבקות במחלות חורף?

מחלות חורף נגרמות לרוב משהייה במקומות סגורים וחמים המהווים חממה לחיידקים שמועברים מאדם לאדם ע"י התעטשות ונזלת. סוזן באוורמן, דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף, מציעה מאכלים שיאפשרו למנוע הידבקות במחלות חורף ולחזק את המערכת החיסונית

חיידקים מועברים מאדם לאדם ע"י התעטשות ונזלת. צילום pixabay
חיידקים מועברים מאדם לאדם ע"י התעטשות ונזלת. צילום pixabay

הגשם והקור כבר כאן, ואיתם מגיעות מחלות החורף אשר מאיימות מפני השפעת, הצטננות, דלקות גרון ועוד, הנגרמים לרוב משהייה במקומות סגורים וחמים כמו גני ילדים, בתי ספר ומקומות עבודה, המהווים חממה לחיידקים ומועברים מאדם לאדם ע"י התעטשות ונזלת. על מנת שנמנע מהידבקות במחלות החורף עלינו לחזק את המערכת החיסונית באמצעות תזונה נכונה עם מאכלים שיכולים לגרום לנו למזער את הסיכון לחלות, לצד שינה איכותית ופעילות גופנית. הנה חמישה טיפים כיצד ניתן למנוע הידבקות במחלות חורף:

שום – "האנטיביוטיקה של הטבע". הורג מספר רב של חיידקים שונים, עשיר בנוגדי חמצון המחזקים את הגוף, וגם נפוץ מאוד כתרופת סבתא עממית. השום מגרה את המערכת החיסונית שלנו, ובכך מסייע לחיידקי הפלורה של הקיבה להגיע לאיזון. על מנת שנפיק מהשום את מיטב התועלת, יש לחתוך ולאכול אותו חי וטרי – על אף ריחו החריף.

כורכום – פירוש השם בשפות רבות הוא שורש צהוב. מדובר בתבלין שנמצא כמעט בכל מטבח ישראלי, ולו המון סגולות רפואיות. הכורכום נחשב ללהיט בקרב שוחרי בריאות וספורטאים, הודות לפעולות האנטי אוקסידנטיות, אנטי סרטניות והאנטי דלקתיות שבכורכומין, המכיל חומרים שמחזקים את מערכת החיסון, כמו אשלגן וויטמין C. ניתן ליטול את שורש הכורכום המיובש, במיצוי נוזלי, באבקה (עם שמן זית)  או בכמוסות.

צילום shutterstock
צילום shutterstock

ירקות ירוקים – הצבע הירוק מתקשר לצמיחה חדשה ואנרגיה תוססת. העשירו את התפריט בסלטים טריים, שבהם מבחר של עלים ירוקים (תרד, חסה, פטרוזיליה, מלפפון וכו'). ירקות בעל פיגמנט ירוק מכילים כלורופיל המשפר את חיידקי המעיים ובכך את בריאותנו, מעניק ברזל, ומחזק את מערכת החיסון, מנקה את הגוף מרעלים, ותורם לערנות ותחושת אנרגיה.

צילום shutterstock
צילום shutterstock

בצל – הבצל נודע עוד בזמנים קדומים כבעל סגולות רפואיות. מעבר לכך שבצל מוסיף טעם, הוא משמש כחומר משמר וגם חיוני מאוד לבריאות. הבצל מכיל המון ויטמנים, מינרלים, שמנים אתריים, סוכרים, אנזימים, חומצות, חומצות אמינו ועוד, התורמים לבריאות הכללית ולחיזוק חיסוני. על אף ריחו החזק והחריף, מומלץ לצרוך אותו חי וטרי, בשילוב בתוך סלטים או קצוץ עם דבש.

נוגדי חמצון – אלה חומרים אורגניים המכונים גם אנטיאוקסידנטים, המנטרלים את נזקי הרדיקלים החופשיים בגוף ומסייעים בעיכוב תהליכי הזדקנות, מניעת מחלות, ושמירה על מערכת החיסון. שיזנדרה ונוגדי חמצון מגנים עם התאים מאותם רדיקלים חופשיים. לדוגמא, הרבלייף מציעה מוצר הנקרא שיזנדרה פלוס שמכיל את צמח העל שיזנדרה בתוספת ויטמין C, E, בטא קרוטן, וסלניום, המחזקים את מערכת החיסון ומגינים על הגוף מפני מתח וזיהום. שיהיה לכולנו חורף חם ובריא.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה