איטליה זה לא רק פסטה

אם אתם סבורים שאיטליה מתחילה ומסתיימת בפסטות איכותיות ופיצות ריחניות, צפויה לכם הפתעה. איטליה היא אחת הרפובליקות העשירות ביותר, לא רק מבחינת בצקים, אלא מבחינת ניחוחות הקפה שלה, טעם המים הצלולים שבה, הוויזואליות העשירה שבה, הנוף, התרבות החמה והצבעונית, ובל נשכח את העובדה שאיטליה היא בירת האופנה העולמית

אם אתם סבורים שאיטליה מתחילה ומסתיימת בפסטות איכותיות ופיצות ריחניות, צפויה לכם הפתעה. איטליה היא אחת הרפובליקות העשירות ביותר, לא רק מבחינת בצקים, אלא מבחינת ניחוחות הקפה שלה, טעם המים הצלולים שבה, הוויזואליות העשירה שבה, הנוף, התרבות החמה והצבעונית, ובל נשכח את העובדה שאיטליה היא בירת האופנה העולמית. הרשימה ארוכה, ולכן במאמר זה ניתן לכם רק טעימות מאיטליה הקסומה.

קצת אודות איטליה – היסטוריה
איטליה, קרי 'הרפובליקה האיטלקית', היא אחת המדינות הממוקמות בצד הדרומי של יבשת אירופה. איטליה כוללת כעשרים איים, וגובלת בהרי האלפיים, סלובניה, אוסטריה, שוויץ וצרפת, בצפונה ממוקמת מדינת סן מרינו, ובבירה רומא שוכנת גם מדינת הוותיקן. המשטר באיטליה הוא רפובליקה פרלמנטרית, ויש לה שורשים ארוכים מאוד לתוך ההיסטוריה.

 

כל אחד יכול להסתנוור מסיפורי רומא העתיקה ואתרי הארכיאולוגיה העשירים שנותרו בה, איטליה בימי הביניים, תקופת הרנסנס הנפלאה של איטליה שנוצרה מתוך טרגדיה של מגפת 'המוות השחור', שהצליחה לקטול שליש מהאוכלוסייה שלה אך גם הצליחה להוביל את המדינה לתקופת הרנסנס עליה לומדים עד היום. זו הייתה תקופה של שיא בכל הקשור למסחר, הכלכלה של המדינה, תחייה של התרבות, הפילוסופיה, האמנות ועוד.

 

לאחר תקופה זו, נפוליאון פלש לאיטליה וקמה הרפובליקה האיטלקית. זו ההיסטוריה המרתקת של איטליה על קצה המזלג.
הסיבה שאנו מביאים לכם את ההיסטוריה של איטליה, היא משום שכל שלב בהיסטוריה השאיר את חותמו על איטליה, וכל אחד שמבקר במדינה זו יכול ומוזמן להתרשם מכך.

תיירות באיטליה
מדי שנה מבקרים באיטליה כמויות ענק של תיירים. הדבר נאמד בעשרות מיליונים (כ- 50 מיליון לפי נתוני 2013). למעשה, ניתן לומר שאיטליה היא אחת המדינות התיירותיות ביותר בעולם, וזאת לא רק משום האטרקציות הרבות בה והתרבות החמה והמיוחדת של המקומיים, אלא גם בגלל המקומות הקדושים במדינה זו, קריית הוותיקן ואתרי עתיקות ברחבי המדינה.

אם כבר קניתם כרטיס טיסה לאיטליה, ההמלצה שלנו היא להשאיר את אותן קפסולות לוואצה איכותיות בהן אתם משתמשים בבית, ולהזמין קפה רותח ובעל ניחוח אותו לא תשכחו באחד מבתי הקפה הציוריים במילאנו, רומא, פיזה, ונציה, או כל עיר אחרת בה בחרתם לנפוש.

 

בנוסף, אל תפספסו את השווקים הצבעוניים של איטליה, המאכלים הלאומיים, חיי הלילה התוססים, המוזיאונים של איטליה אליהם משויכים האמנים האיטלקיים הידועים בכל רחבי העולם, כמו למשל מיכלאנג'לו, רפאל, דה וינצ'י ועוד.

ביקור באופרה הינו בגדר חובה. שם תוכלו להתרשם מהיצירות הנפלאות של רוסיני, ורדי ועוד, ומרשימת האמנים שהשפיעו על תרבות הקולנוע, הספרות, האדריכלות והפיסול. אתרי חובה נוספים באיטליה הם כמובן היכל ורונה הידוע, הקולוסאום ברומא, העיר ההרוסה פומפי,  והרשימה עוד ארוכה.

לסיכום, אם אתם טסים לאיטליה, תנו לאיטלקים לפנק אתכם בכל הטעמים והמראות הנפלאים של המדינה והשאירו את הקפה לסוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר