איך לאכול במסעדה בלי לצאת עם חור בכיס?

הטעות הנפוצה בקרב אנשים שמעריכים אוכל טוב אבל רוצים לשמור על משק בית מאוזן היא לחסוך במסעדה עצמה. צילום pexels
התייחסות לקריטריונים מסוימים תאפשר לכם לאכול במסעדה טובה בלי לחרוג מהתקציב. החל ממיקום גיאוגרפי, דרך המלצות ועד הטעם האישי – הנה המתכון לארוחה מושלמת וחסכונית

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה יכולים ללמד אותנו על העדפות הציבור הישראלי. קודם כל, הכותרת מהנתונים של 2017 היא שמשק בית עם ילדים מוציא פי 1.4 יותר מאשר משק בית ללא ילדים. כמו כן, האחוז הגבוה ביותר מסך ההוצאה החודשית הוא על משכנתא ודיור עם 24.7%, כאשר ההוצאה השנייה בגודלה היא על תחבורה ותקשורת עם כ-20% כל אחד.

לשם השוואה, ההכנסה הכספית הממוצעת למשק בית ב-2015 הייתה 18.6 אלף ש"ח, ובמשק בית עם ילדים מרוויחים פי 1.3 מההכנסה של משק בית ללא ילדים. בתוך כך, אחוז ההכנסה מעבודה במשק בית עם עד שני ילדים הוא הגבוה ביותר – ואחוז ההכנסה מקצבאות ותמיכות הוא עבור הסקטור הזה הנמוך ביותר.

אבל מה קורה סביב ההוצאות המרכזיות? כאן זה כבר מתחיל להיות מעניין, כי מסתבר ש-13.2% מההוצאה מוקדשים לרכישת מזון לבית, בעוד על מסעדות, פעילויות פנאי ובידור אנחנו משלמים 11.8% מסך ההוצאה החודשית. במילים אחרות, לישראלים שהולכים למסעדה יש עוד הרבה הוצאות ברקע ,אבל זה לא אומר שהם מוכנים להתפשר.

לגזור, לשמור ולשבוע: קריטריונים לבחירת מסעדה

כל מי שמבין משהו במזון ומשקאות, יודע שיש קריטריונים שבהם ניתן להשתמש כדי לבחור מסעדה טובה אבל לא יקרה מדי. ראשית, אפשר לערוך סינון גס בין מסעדות לפי מיקום גיאוגרפי: מסעדות בגוש דן בכלל, ובתל אביב בפרט, נוטות להיות יקרות יותר ממסעדות בצפון ובדרום, ולו בשל העובדה שהבעלים נושאים בהוצאות גבוהות מהממוצע בתחום.

שנית, כדאי להשתמש בהמלצה אובייקטיבית כאינדיקציה לרמת המסעדה. אם יש חברים ובני משפחה שאתם סומכים עליהם, סביר להניח שחוות הדעת שלהם תאפשר לכם לדעת לקראת מה אתם הולכים. אחרי שתקבלו המלצה, כל שיישאר לכם לעשות הוא להיכנס לאתר האינטרנט של המסעדה המדוברת, לראות את התפריט, ולוודא שהמחירים עולים בקנה אחד עם התקציב.

לא מתפשרים על הקינוח

עוד קריטריון לבחירת מסעדה הוא טעם אישי. אין סיבה לשלם מאות שקלים על ארוחה במסעדה שמגישה דגים ופירות ים אם אתם אוכלים כשר, או לחילופין להזמין מקום במסעדה טבעונית אם החלום שלכם הוא לאכול סטייק עסיסי. הטעם האישי הוא כלי יעיל לסינון בין מסעדות, ורצוי להפעיל אותו מוקדם.

לבסוף, הטעות הנפוצה בקרב אנשים שמעריכים אוכל טוב אבל רוצים לשמור על משק בית מאוזן, היא לחסוך במסעדה עצמה. אם כבר השקעתם זמן בבחירת המסעדה והכנת התקציב, אין סיבה לוותר על מנה ראשונה או להתפשר על הקינוח. נצלו כל רגע במסעדה, התענגו על האווירה, והתפריט ופנקו את עצמכם לפני החזרה לשגרה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר