איך להכין סנדביצ'ים בריאים ומשביעים לבית הספר

בקרוב חוזרים התלמידים לבית הספר, ועימם גם הסנדביצ'ים לארוחת העשר. ושוב עולה השאלה מה נמרח לילדנו בסנדביץ' שיהיה גם טעים וגם מזין.

* קודם כל, מומלץ להכין את הסנדביץ' מלחם מלא או אחיד – מ- 2 פרוסות לחם או מלחמניה. פיתה מומלצת לרזים ולרעבים (כמות הקלוריות בפיתה שווה ל- 3 פרוסות לחם).
* ממרחים – מומלץ לשלב בסנדביץ' ממרחים מזינים כמו אבוקדו, טחינה, חומוס, סלט חצילים, גבינה צהובה, גבינות לבנות עד 9%, פסטרמה, טונה ועוד
* לילדים שרוצים לשמור על משקלם, רצוי למרוח שכבה דקה של הממרח.
* מומלץ לשלב ירקות בסנדביץ' – עגבניות, מלפפונים, חמוצים, גמבה, חסה ועוד. אלה גם הופכים את הסנדביץ' לעסיסי וטעים יותר, וגם מעשירים אותו בויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. יתר על כן, ירקות בסנדביץ' הופכים אותו למשביע יותר.
* אין צורך להתרגש אם הילד מעדיף כל יום את אותו הסנדביץ' עם אותו הממרח, כל עוד זה לא ממרח מתוק שיכול להזיק לשיניים. רבים מהילדים אוהבים לאכול כל הזמן אותו הדבר. וזה בסדר, אין צורך לריב ולהכריח לגוון.
* מומלץ להוסיף גם קופסה של פירות או ירקות חתוכים לנשנוש בין השיעורים.
* רצוי לשלוח את הילד לבית הספר עם בקבוק מים ולא מיץ ממותק, כדי שהילד לא יחוש תחושת צמא.


מדלן גולדשטיין היא התזונאית של רשת בתי הטבע "עידן הטבע". 1700-703039






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה