איך להתנהל נכון מבחינה קולינרית בתקופת משבר

גל הפיטורים, המיתון והמשבר הכלכלי משפיעים גם על כמות היוגורטים שאנחנו קונים בסופר", כך טוען עמית נשרי, מנכ"ל ובעלים של חברת לאפיס, המתמחה בייעוץ עסקי בענף המזון, בתכנון, הקמה ושיקום עסקים בתחום המזון

גל הפיטורים, המיתון והמשבר הכלכלי משפיעים גם על כמות היוגורטים שאנחנו קונים בסופר.
ישנם כמה כללי אצבע שכדאי לאמץ על מנת להתנהל נכון גם מבחינה קולינרית בתקופת משבר:

תכנון תפריט שבועי 
אחד הכללים הכי חשובים לחסכון ולניהול קולינרי נכון של המזווה בבית, הוא תכנון מוקדם של התפריט השבועי לכל בני הבית. גם אם בני הבית אוכלים בעיקר מחוץ לבית במהלך היום, הרי שארוחה אחת לפחות נאכלת בבית. תכנון מוקדם של התפריט יסייע בהרכבת רשימת קניות חסכונית התואמת במדויק את הצרכים לאותו שבוע, וכך נמנע בזבוז מיותר.

תמיד על בטן מלאה
אני ממליץ לבצע את הקנייה השבועית בסופר לאחר שאכלנו ארוחה קלה. הסטטיסטיקה מוכיחה כי מי שבא רעב לסופר, קונה יותר. מספיק אם נאכל לחם מרוח בגבינה, וכבר נרגיש תחושת שובע. לכן מומלץ ורצוי ללכת לסופר שבעים, על מנת שנקנה רק מה שצריך, וניצמד לרשימה. 

אנחנו לא בתקופת מצור
אני ממליץ לא למלא את המזווה בקופסאות שימורים מיותרות, שאין לנו צורך בהן, אנחנו לא נמצאים במצב חירום או בימי מלחמה. הסופר השכונתי נמצא בקרבת הבית, ואם פתאום אנו זקוקים לשימורים, נוכל לרכוש אותם.
מילוי המזווה בקופסאות שימורים עולה  כסף, וכאשר אנחנו מחפשים היכן לחסוך ואיפה לקצץ, זה המקום.

אלתור הוא שם המשחק
לא פעם אנחנו נקלעים למצב בו פותחים את המקרר ומוצאים בו שאריות של מזון כמו ביצים שתוקפן עומד לפוג תוך מספר ימים, 100 ג' גבינה צהובה, חצי שקית מקרוני וחצי מיכל שמנת מתוקה לבישול. גם משאריות אפשר להכין יופי של ארוחת ערב למשפחה. 
איך עושים את זה? מבשלים את הפסטה, מגרדים את הגבינה, מוסיפים את השמנת ויוצרים רוטב בשמל, מוסיפים את הביצים ומכניסים לתנור. אחרי שעה מוציאים מהתנור ומקבלים פשטידת גבינות המכילה את אבות המזון העיקריים.
ולאלה הפחות יצירתיים שבינינו, אני ממליץ להיכנס לאינטרנט ולחפש מתכונים שמכילים את המצרכים שנמצאים בבית ברגע זה.

אל תהיו מקובעים
בפרט בזמן משבר, לא צריך להיות מקובעים על המתכונים שאנחנו מכירים. אפשר להשתמש במרכיבים שיש לנו בבית, כמו לחם ישן, להכנת קרוטונים באפס מאמץ. בזמנים כאלה לא כדאי לחפש מתכונים מתוחכמים שדורשים מרכיבים יקרים שלא נוכל לעשות בהם שימוש מאוחר יותר, כמו תמצית וניל מיוחדת במחיר של 50 שקלים. בשביל טיפה אחת של תמצית וניל, חבל לנו להשקיע סכום כסף יקר יחסית במרכיבים איכותיים המיועדים למתכוני גורמה.

עמית נשרי הוא מנכ"ל ובעלים של חברת לאפיס, המתמחה בייעוץ עסקי בענף המזון, בתכנון, הקמה ושיקום עסקים בתחום המזון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר