איך לנשנש בדרך בריאה יותר?

אבינועם ארביב, דיאטן קליני ויועץ של מותג Free מציע טיפים לנשנושים מאוזנים המאפשרים להישאר שבעים לזמן רב יותר וגם להרחיק את היד שלנו מקופסת העוגיות

אם נדאג לנשנושים בריאים זמינים בסביבת הבית והעבודה יש יותר סיכוי שניגש אליהם מאשר לשוקולד בקיוסק הקרוב. צילום pixabay

כולנו מכירים את זה – הרעב ממשמש ובא, הראש מתחיל לטפטף "בא לי", אבל עוד לא בדיוק הגיע הזמן לארוחה. ברגע זה אנחנו מחפשים פתרונות כדי לספק את הצורך בנשנוש מבלי ליפול על ממתקים או להגיע מורעבים לארוחה הבאה. אז איך נוכל לבחור נשנוש נכון? מה יכול להחזיק אותנו שבעים לזמן רב יותר, מסופקים יותר ונינוחים, ועל הדרך להרחיק את היד שלנו מקופסת העוגיות?

אכילה נשנשנית עלולה להיות בעייתית, ולפעמים הופכת להרגל שקשה להיפטר ממנו. אבל אם נשתמש בנשנוש בדקך נכונה, שהופכת אותו לארוחה קלה המכילה בחירות טובות מכל אבות המזון, ובדרך שקשובה לרעב ולשובע שלנו – נוכל לקבל פיתרון מצוין לשעות הקשות של היום, ולחזק את יכולת ההתמודדות שלנו מול חשקים ופיתויים פחות מזינים.

צילום pixabay

חלבון מוסיף המון – רכיב חשוב לשובע לטווח ארוך ובניית הגוף. צירוף חלבונים לנשנוש שלכם יבטיח לכם תחושת מלאות ליותר זמן, ותגובה גליקמית טובה יותר. נסו לשלב בנשנוש מקורות חלבון כמו דגים, גבינות, מוצרי סויה ועוד, ביחד עם פחמימה מלאה או ירק.

אלרגיות לבוטנים ולאגוזים לא עוברות בדרך כלל

שחררו מהפירות – נכון שהם אופציה שנמצאת בכל תפריט והם עשירים בסיבים, ויטמינים ומינרלים. אבל פירות מכילים גם לא מעט סוכר, ואם נאכל אותם בפני עצמם, לרוב ישביעו אותנו לזמן קצר ויותירו אותנו מחפשים נשנוש נוסף עוד שעה-שעתיים. אם פרי – אז בצירוף חלבון או שומן איכותי.

קרוב לעין קרוב לבטן – אם נדאג לנשנושים מזינים זמינים בסביבת הבית והעבודה, יש יותר סיכוי שניגש אליהם מאשר לשוקולד בקיוסק הקרוב. לדוגמה, עגבניות שרי או ירקות חתוכים, קוטג' או יוגורט במקרר, מוצרי דגנים מלאים כמו חטיפי מושלשים של Free ועוד.

אריזות אישיות – אריזות אישיות של 100-150 קילו קלוריות יכולות לעזור לנו לשים לב למינונים. אם נסיים ונרצה עוד, נוכל לפתוח במודע אריזה נוספת. אם האריזה גדולהמראש, יהיה לנו קשה להקשיב לתחושת ה"מספיק לי", והיד תישלח לעוד חופן מעצמה.

צילום pixabay

צלחות או לא להיות – לא רק מה שאנחנו אוכלים חשוב, אלא גם איך. מחקרים מראים שנשנוש מול טלוויזיה או בנהיגה לרוב פחות יספק אותנו, ונהיה פחות מודעים לכמויות שנאכלו. לא משנה מה אתם מנשנשים – נסו לאכול מצלחת, ללא הסחות דעת.

 






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה