fbpx

איך לעבור את החגים בשלום

מי מאיתנו לא חווה את התחושה הכבדה הזאת אחרי ארוחת החג, כשהדרך לכורסה בסלון נראית כמו הטיפוס למצדה בטיול השנתי? במקרה הרע אנחנו נאלצים לפתוח כפתור אחד במכנסיים כדי לאפשר לאנחת הרווחה להגיע
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

מי מאיתנו לא חווה את התחושה הכבדה הזאת אחרי ארוחת החג, כשהדרך לכורסה בסלון נראית כמו הטיפוס למצדה בטיול השנתי? במקרה הרע אנחנו נאלצים לפתוח כפתור אחד במכנסיים כדי לאפשר לאנחת הרווחה להגיע. במקרה הטוב, אנחנו המארחים ואפשר לעבור לטרנינג מפנק.
ניר פרימו
אני לא יכול לייעץ לכם להשתמש במשפט המפורסם JUST SAY NO, כשמציעים לכם עוד מנה מהמעדן אותו אתם אוהבים. אבל אני כן יכול לייעץ שצריך להתמודד עם ההשלכות. אם כך נשאלת השאלה, איך ניתן להתמודד עם החגים ולא להחליף מלתחה בסוף התקופה? מניסיוני המקצועי ניתן לעשות זאת על ידי שילוב של שלוש פעולות פשוטות.

לעשות פוקוס על המטרה – כדי לעשות זאת, צריכים קודם כל סיבות טובות. למה כדאי לנו להפעיל שיקול דעת כשמגיעים הקינוחים? אנחנו צריכים לחשוב על התחושות שיגיעו חצי שעה לאחר שהכפית תונח על השולחן. איך נרגיש אחרי האוכל? איך נרגיש מול המראה ביום שלאחר הסעודה? איך נרגיש אחרי החגים כשאנחנו לא במיטבנו?
מאחר שהסיבות מובנות, אנחנו צריכים פשוט להתפקס על המטרה שלנו. אפשר להגדיר אחת משלוש מטרות עיקריות: להשמין מעט, לשמור על הקיים, לרזות (בחגים? יש אפשרות כזאת בכלל?). לאחר שבחרנו את המטרה שלנו, צריך לבחור את הכלים שיאפשרו לנו להשיג אותה.

לבצע פעילות ספורטיבית – כולנו יודעים שצריך להזיז את עצמנו יותר, אבל מומלץ מאוד לעשות זאת במיוחד בתקופה בה כמות הקלוריות הנכנסת בשבוע גבוהה פי כמה מהרגיל. לכן כדאי להקפיד לבצע פעילות אירובית שמטרתה העיקרית היא לשרוף קלוריות,
ניתן "לנצל" את בני המשפחה לטובת המצב הגופני שלנו, על ידי משחק תופסת עם האחיינים, משחק כדור עם בני הדודים, משחק קלאס עם האחייניות, עזרה בשטיפת כלים ובניקיונות לאדם האחראי על התחום. או לשרוף קלוריות באפשרויות הבנאליות יותר: הליכה או ריצה, שיעור ספינינג, קיק בוקס, מדרגה, רכיבה על אופניים.

לאכול נכון – כפי שאמרתי, אף אחד לא יעז לבקש מכם לוותר על כל התענוגות שהחגים מציעים, אבל צריך לדעת לשלוט בכמויות. עם שימוש בטכניקה נכונה, אפשר להגיע מוכנים לאתגר. להלן מספר טיפים שיכולים לסייע לכם במשימה:
להתחיל את הארוחה עם סלט ירקות – הירקות ירגיעו את הרעב ויסייעו לכם במיוחד בשלב הקינוחים.
לאכול לאט – כמה פעמים אמרו לכם את המשפט הזה? אז בואו נפשט אותו. תחזקו את הקשרים עם המשפחה תוך כדי הארוחה. קחו מספר ביסים, תלעסו טוב טוב טוב (אמרתי כבר לאכול לאט?) ותעצרו לכמה שניות כדי להשלים פערים עם בני המשפחה. כך תחושת השובע תגיע בדיוק בזמן שתצטרכו שמשהו יעצור אתכם.
לבחור נכון – כמו כל דבר בחיים, על טעויות משלמים. במידה ונבחר דווקא את המאכלים המשמינים ביותר, בטענה שרק בראש השנה מכינים אותם, מצבנו לא יהיה טוב. צריך להשתדל להימנע מהמאכלים שאנחנו יודעים שהם בעייתיים. ובמידה והחלטנו בכל זאת להתענג על המאכל האהוב, נעבור לטיפ הבא:
להקפיד על הכמויות – אני לא מתכוון לייעץ לכם להגיד לא למאכל האהוב, אבל אני כן יכול לייעץ לכם לאכול מעט ממנו. איך ניתן לעשות זאת? פשוט להניח מעט ממנו בצלחת, ולשלב אותו עם מאכלים פחות "בעייתיים" כדי לא נצטרך להיות תלויים רק בו.
אם כבר אכלתם – תיהנו. נקיפות מצפון לא שורפות קלוריות.

ניר פרימו הינו מנכ"ל חברת B-Well המתמחה בקידום בריאות בארגונים ומקומות עבודה. www.b-well.co.il

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email

כתבו תגובה