איך לעצב שולחן טרנדי לפסח

חג הפסח קרב ובא, ולמען כל אלו המארחים את החברים או המשפחה ורוצים להעניק להם חוויה קולינרית ואסתטית במיוחד, לפניכם טיפים לעיצוב מושלם של שולחן החג

חג הפסח קרב ובא, ולמען כל אלו המארחים את החברים או המשפחה ורוצים להעניק להם חוויה קולינרית ואסתטית במיוחד, לפניכם טיפים לעיצוב מושלם של שולחן החג.

1. צבעים – אחד הדברים היותר בסיסיים בעריכת שולחן החג, הוא ליצור הרמוניה בין הצבעים איתם אנו עורכים את השולחן. מכיוון שהאוכל צבעוני דיו, יש לבחור כלי הגשה וקישוטים בצבעים המשתלבים יחד בזרימה נעימה לעין. השנה הצבעים השולטים הם לבן, שמנת וזהב הקלאסיים, כמו כן לבן ושחור בנגיעות פוקסיה עליז, וצבעי דרום אמריקה: כתום, ירוק וטורקיז.

2. סדר בשולחן – מכיוון שהרבה אנשים יושבים בדרך כלל לשולחן החג, ומאחר שהוא עמוס במאכלים יותר מהרגיל, צריך לנסות לשמור על מראה מסודר. פלייסמנטים המונחים מתחת לכל צלחת, יכולים לתרום לתחושת "הכל במקומו".

3. שפה עיצובית אחידה – כדי לתת תחושה שהכל שייך, הכל קשור זה בזה על השולחן, צריך "לדבר באותה שפה". להשתמש בחומרים מאותה משפחה. למשל: אם המפיות מעוטרות בפסי זהב, נקשור גם על האגרטל סרט זהב, וכן אפשרי בגב הכסא וכדומה.

4. הפתעה – כדי ליצור עניין כבר בכניסה לחדר בו מתקיימת ארוחת החג, כדאי ליצור איזושהי הפתעה נעימה שמושכת את תשומת הלב בחלל. למשל – זר פרחים ענק, או וילונות מיוחדים שמתאימים לשולחן בצבעוניותם, או מיקום השולחן במקום שונה.
ניתן לשלב מראות קטנות כפליסמנטיים.

5. התאמת צבעים – למי שלא ממש יודע מה מתאים עם מה, רצוי לסייר בחנויות כמו אלו של רשת המשביר לצרכן, ולקבל השראה. שילובים מנצחים תמיד יהיו למשל שמנת וזהב, או לבן וכסף.

6. נרות, פמוטים וסידורי פרחים – חשוב לשמור תמיד על דקורציה נמוכה מגובה עין (פחות 25 ס"מ), או גבוהה מגובה עין, דהיינו מעל 50 ס"מ, על מנת שיהיה קשר עין בין הסועדים.

7. מזכרת אישית מהארוע – חגים הם זמן של "ביחד", זמן להראות שאכפת לך מהקרובים אליך. כדאי לפרגן לכל סועד במתנה אישית קטנה, כגון חבק מפיות עם שמו, זר פרחים מיניאטורי בכל צלחת, שושנה עשויה ממפיות נייר המונחת על כל צלחת עם שם הסועד, ולמהדרין- אפשר להשתמש במפיות בד נוספות לקישוט, עליהן רקום באותיות זהב או כסף עשירות שם האורח. ניתן לצרף כרטיס ברכה אישי לכל אורח.

8. עשה זאת בעצמך – מכיוון שארוחת החג כרוכה בהוצאות מרובות, ניתן לדאוג לעיצוב דקורטיבי גם משדרוג של פריטים שיש בבית, עם תוספות לא יקרות. לדוגמא: צביעת כוסות זכוכית פשוטות בספריי, תהפוך אותן לכוסות זכוכית מהודרות לנרות. אם ברצונכם להשתמש רק בנרות פשוטים ללא כוסות, עיטפו כל נר בסרט תחרה או סאטן, והעיצוב הופך מושלם. את הכסאות ניתן לשדרג ע"י בד או מפה פשוטה. יש לקחת כ- 1 מטר בד, "לזרוק" על הכסא, ולקשור אותו עם סרט סאטן או תחרה. זה יוצר מראה מהודר ואחיד לכל הכיסאות.

9. גימור – על מנת להפוך ארוחה חגיגית לארוחה מיוחדת צריך גימור: ניתן להוסיף פריטים הקשורים לחג, למשל בחג האביב אפשר להעשיר את סידור הפרחים ע"י שילוב תפוזים סיניים משופדים על מקלות להדגשת תחושה של בוא האביב. כך אפשר לעשות גם עם תמרים ואגוזים, המסמלים את החג. אפשר לקנות נרות בריח פריחת האביב, וכו'.

10. שבירת האור – כדאי להשתמש בכלים העשויים זכוכית צבעונית, מכיוון שאור, במיוחד אור הנרות, נשבר בהם בצורה מיוחדת מאוד, המוסיפה משחקי אורות ויוצרת אווירה קסומה בשולחן החג.

חג אביב שמח!


ריטה מילר היא מנהלת תחום עולם הבית ברשת המשביר לצרכן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר