איך לשדרג את המרק שלכם?

מרק עשיר וחם לצד לחם מרוח בחמאה או מקלות ביתיים, יכול להיות ארוחת ערב משביעה לסיום היום וכזו שתחמם את הבטן והלב
טעמים של מרק מוכרים ואהובים, בשילוב תבלינים חדשים או תוספות מפתיעות, יעניקו למרק טעמים מיוחדים שישלימו אותו ויקפיצו את טעמו

החורף המתקרב מביא איתו את עונת המרקים, ואין מאכל מחמם יותר מאשר מרק סמיך וחם. ניתן להכין מרק כמעט מכל ירק, ומגוון הטעמים עשיר אפילו יותר ממגוון הירקות שבהם נוכל להשתמש. לכל אחד יש את המרק האהוב עליו, זה שהוא מכין ראשון בכל חורף, זה שתמיד כיף לחזור אליו, שאת המתכון שלו כבר זוכרים בעל־פה, ושהטעם שלו מזכיר את הבית. יחד עם הטעם האהוב והמוכר, תמיד כיף לשדרג את המרק ולהוסיף לו טעמים חדשים שרק יקפיצו את טעמו.

גרעינים במקום קרוטונים

ילדים במיוחד, וגם מבוגרים, אוהבים להוסיף למרק שקדי מרק או קרוטונים. זו תוספת פשוטה ונהדרת שגורמת למנת המרק להיות משביעה יותר. ניתן כמובן להכין קרוטונים ביתיים בקלות מלחם ישן ויבש מעט, אך ניתן להוסיף למרק חופן גרעינים שונים קלויים מעט במחבת. אפשר לבחור בגרעיני חמנייה, גרעיני דלעת, ואפילו שקדים פרוסים. להכין קערית מכמה חופנים של הגרעינים, ולקלות אותם מעט במחבת משומנת עד שישחימו קצת ויקבלו מרקם קראנצ'י פריך. את הגרעינים נפזר מעל מרק סמיך כמו מרק עדשים, מרק כתום, או מרק תפוחי אדמה.

טבעות נקניקייה חריפות

לאוהבי הטעם הפיקנטי ואפילו החריף, הטיפ הבא יקפיץ את המנה לטעמים חדשים שלא תרצו לוותר עליהם גם בפעמים הבאות. בעת הכנת המרק, ממש בשלב שהמים עדיין צלולים ועוד לא קיבלו את טעמי הירקות והתבלינים, מוסיפים שתי נקניקיות צ'וריסו חריפות. את הנקניקיות חוצים כדי לתת לטעמים שלהן להתמזג עם טעמי המרק. במקביל פורסים עוד שתי נקניקיות לפרוסות בעובי סנטימטר, ומטגנים אותן מעט במחבת עד שהן מתקשות. מרק אפונה סמיך משתלב נהדר עם טעמי הצ'וריסו המעושנים והפיקנטיים, וטבעות הנקניקייה המטוגנות מעניקות למנה מרקם קראנצ'י בפה.

קערת הגשה אכילה

לפני לא הרבה שנים, מנות של מרק בצל מוקרם או מרק פטריות קטיפתי היו מוגשות בתוך קערת לחם עמוקה, כך שבסיום האכילה (או אפילו תוך כדי) ניתן לאכול את הלחם שהיה טבול במרק, והיה עמוס בטעמי המרק ובעל מרקם רך וטעים. צורת הגשה זו הייתה מקובלת מאוד במסעדות יוקרה בשנות ה־90, והיום כבר כמעט ולא ניתן למצוא מנות כאלו. אבל, זו צורת הגשה נהדרת המתאימה מאוד גם למרק שעועית ובשר, למרק גולש הונגרי, ואפילו למרק עדשים סמיך. כל שנדרש הוא לחם עגול ושמנמן, שניתן להוציא ממנו את תוכנו ולהשאיר את המעטה הקשה שלו. לתוך הקערה הזו יוצקים את המרק, מכסים עם פרוסת הלחם שנחתכה מלמעלה, וזו מנה מקסימה ומשודרגת.

מקלות לחם לטבילה

באיטליה נהוג להגיש מקלות גריסיני בתחילת הארוחה, כדי שהסועד לא ירגיש רעב בזמן שהוא ממתין לארוחה שהזמין. מקלות גריסיני כאלו, בייחוד אם הם תוצרת ביתית, מתאימים מאוד למרק. ניתן לטבול אותם במרק החם ולכרסם עוד לפני שטועמים אפילו את הכף הראשונה. את מקלות הלחם ניתן להכין בקלות מבצק שתפח, ולערבב לתוכו גם עשבי תיבול כמו בזיליקום, אורגנו, תימין, צ'ילי גרוס, מלח גס או פלפל. מרקים סמיכים כמו מרק עגבניות אדום עז, מרק בטטה כתומה או מרק כרובית לבן וצחור, יוכלו בקלות להיות רוטב הטבילה של מקלות הגריסיני הביתיים.

אפילו מרק העוף משתדרג

מרק עוף הוא אחד המתכונים הקלים והפשוטים להכנה, שכמעט בכל בית מכינים אותו. ניתן להכין אותו עם חתיכות עוף בפנים או עם אבקת מרק בלבד, עם ירקות שורש או עם קניידלעך, העיקר שיהיה צלול וזך, עם טעם שמזכיר את המאכלים של אימא ואפילו את אלו של סבתא. זה מרק שנראה שמתלווה אלינו כבר דורות, וילווה אותנו עוד הרבה שנים קדימה. ועם זאת, גם את המרק המסורתי והביתי הזה ניתן לשדרג ולהוסיף לו טעם מיוחד, אם כי לא קשה ומורכב להכנה. מכינים את המרק ממש כפי שמכירים – עוף, ירקות ותבלינים. לאחר שהמרק רתח והמשיך להתבשל עוד חצי שעה, מוסיפים לו חופן אורז שיתבשל יחד עם טעמי המרק. לסיום מקפיץ טורפים ביצה ולימון, ומוסיפים אותה לתוך המרק לקבלת נטיפי ביצה חמצמצים נפלאים.

טעמים של מרק מוכרים ואהובים, בשילוב תבלינים חדשים או תוספות מפתיעות, יעניקו למרק טעמים מיוחדים שישלימו אותו ויקפיצו את טעמו. מרק עשיר וחם, לצד לחם מרוח בחמאה, או מקלות ביתיים, יכול להיות ארוחת ערב משביעה לסיום היום וכזו שתחמם את הבטן והלב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר