איך לשלב בין גבינות ויין לשבועות

אחת מהחוויות הקולינריות המצוינות ביותר יכולה להתרחש משילוב מושלם בין גבינה מצוינת ליין משובח המותאם לה בהקפדה. חשוב לזכור כי כגודל עוצמת החוויה והריגוש כשהם מוצלחים, יכולים שילובים רבים ולא מוצלחים בין השניים, להסתיים בהתרסקות טעמים מחרידה בחך הטועם

חג השבועות, חג הגבינות והיין, מתקרב ובא. אחד המיתוסים הפופולריים ביותר בעולם הגסטרונומיה הוא הזיווג המובן מאליו בין יין לגבינה, או ליתר דיוק כי תמיד יין משתלב עם גבינה או להיפך.

ואכן, אחת מהחוויות הקולינריות המצוינות ביותר יכולה להתרחש משילוב מושלם בין גבינה מצוינת ליין משובח המותאם לה בהקפדה. חשוב לזכור כי כגודל עוצמת החוויה והריגוש כשהם מוצלחים, יכולים שילובים רבים ולא מוצלחים בין השניים, להסתיים בהתרסקות טעמים מחרידה בחך הטועם, שלא נדבר על בזבוז יין יקר ערך או גבינה משובחת.

אז איך בכל זאת יודעים מה כן ועם מה לא? 
עדיף להתמקד בשני סוגי גבינות מאוד איכותיות וביין אחד מתאים, מאשר להגיש מבחר ענק של גבינות שחלקן הגדול יתאים פחות ליין.
כדאי להכיר את משפחות הגבינות העיקריות, להן יהיה אחר כך קל להתאים סגנונות יין שונים:

גבינות רכות עם או בלי עובש, כגון ברי, קממבר

גבינות אלה הנן בעלות טקסטורה מאוד דומיננטית בחך ואחוזי שומן גבוהים, המקשים על התאמת יין; להן לא יתאימו יינות אדומים כבדים ועפיצים; עדיף יינות לבנים עם חומציות גבוהה וארומטיים, כמו ירדן גוורצטרמינר.

גבינות כחולות כגון רוקפור
לגבינות אלה חריפות ומליחות גבוהה, הן שמנות ומהוות אתגר לא פשוט ליין; באופן פרדוקסלי, סגנון היין המתאים להן ביותר הנו יינות מתוקים או יינות קינוח, כגון ירדן מוסקט, ההופכים את השילוב לאחת מחוויות האכילה הטובות ביותר.

גבינות צאן
גבינות צאן משויכות באופן כמעט בלעדי דווקא ליין לבן, ולא פחות מסוביניון בלאן.  כן, זהו מלך גבינות הצאן, במיוחד לטריות וחומציות יתר שביניהן.
היינות המתאימים ביותר יהיו גמלא סוביניון בלאן פריך וצעיר, ירדן סוביניון בלאן או גולן שרדונה.

גבינות חריפות כגון גורגונזולה ורוקפור
אלה גבינות בעלות טעם עשיר ודומיננטי. בניגוד למחשבה כי יין אדום עשיר ילווה אותן, כדאי לנסות יין קינוח עשיר כמו מוסקט, או Heights wine.

גבינות קשות כגון פרמז'ן, גרוייר ואמנטל
גבינות אלו "אוהבות" יותר יין אדום. סנג'ובזה וקברנה סוביניון הינם זנים מאוד מתאימים במקרה זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר