איך לשמור על תזונה נכונה במקום העבודה?

כדי להצליח כיום צריך לתפקד בקצב מהיר, למצות את הרגע, להפיק את המרב מעצמך יום-יום. על מנת להיות מסוגל לעמוד בכל אלה צריך העובד להרגיש טוב, להיות בריא, ערני, ולשמור על ריכוז לאורך שעות היום.

אין כל ויכוח על כך שלתזונה יש תפקיד מרכזי בשמירה על הבריאות ועל יכולת התפקוד של הגוף – במישור הפיזי ובמישור המנטלי כאחד.

אורח החיים האינטנסיבי המאפיין אנשי קריירה, הכולל שעות עבודה ממושכות, ריצות מישיבה לישיבה, עמידה בלוח זמנים צפוף ולחץ נפשי הנובע מכל אלה,
דורש שמירה על רמת אנרגיה גבוהה ותפקוד מקסימלי של הגוף, אך לרוב אינו מאפשר להקדיש את הזמן ותשומת הלב הראויים לתזונה.

כל אנשי הקריירה מכירים את התופעה של אכילת עוגות, בורקסים וופלים במהלך ישיבות; מזונות שמאפשרים למנוע את תחושת הרעב ולעבור את היום, מכיוון שהם מכילים כמות גבוהה של קלוריות, סוכר ושומן, אך הם חסרי ערך תזונתי אמיתי.
התוצאה היא שהתזונה אינה מאוזנת ואינה מספקת לגוף את המרכיבים הדרושים לו, מה שמביא למחסורים תזונתיים, הגורמים לתפקוד פחות טוב.

לפניכם מספר פתרונות תזונתיים המתאימים לאורח החיים של אנשי קריירה:
חלק גדול מהעבודה מתבצע בישיבה, מצב שבו רמת צריכת האנרגיה של הגוף נמוכה יחסית. זו הסיבה שלגוף קל יחסית לצבור את עודפי הקלוריות (מהבורקסים והעוגות) ולעלות במשקל. על מנת למנוע את העלייה במשקל, מומלץ לשמור על מספר הרגלים:
א. להזמין ככיבוד לישיבות פירות וירקות במקום מוצרי מאפה.
ב. לשתות הרבה מים (גם כדי למנוע עייפות ונטיה להירדם), או משקאות דיאטטיים נטולי קפאין.
ג. לא להגזים בשתיית קפה. אנשים רבים מפתחים התמכרות סמויה לקפאין, וכאשר אינם שותים אותה כמות קפה, למשל במהלך סוף השבוע, הם סובלים מכאבי-ראש, עייפות, עצבנות וחולשה. יתרה מזאת, כמות גדולה של קפה מלווה בחלב ובסוכר היא גם תוספת משמעותית לכמות הקלוריות היומית.
ד. ארוחה עיקרית מבושלת במהלך היום עלולה לגרום לתחושת כובד, עייפות ונטייה לנמנום. למי שסובל מכך מומלץ לאכול בצהריים סלט ירקות גדול, שניתן להוסיף לו טונה או ביצה קשה, או גבינה בולגרית, ולאכול אותו עם לחמניה מחיטה מלאה. את הארוחה המבושלת ניתן לדחות לשעות הערב.
ה. מיעוט שעות שינה הוא בין הגורמים לאכילת יתר, בעיקר של מזונות עמילניים ומתוקים המקנים שובע מהיר, וזאת במטרה להגביר את הערנות. זהו פתרון שבדרך כלל אינו עוזר, לכן מומלץ לבדוק כיצד ניתן לישון יותר שעות בלילה.
ו. מומלץ לבצע פעילות גופנית של כחצי שעה בתדירות של שלוש-ארבע פעמים בשבוע, פעילות התורמת גם לתפקוד הגופני והמנטלי עקב שיפור בזרימת הדם, וגם למניעת העלייה במשקל.
גם בזמן העבודה במשרד ניתן לעשות הפסקה אחת לשעה-שעתיים, ולבצע מספר כפיפות ותרגילי מתיחה, שיסייעו בשיפור זרימת הדם ויגבירו את הכוח והערנות.

אילה אור היא הדיאטנית הקלינית של “צנטרום”






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה