איך לשמור על תזונה נכונה גם בימי הבידוד?

אין דבר שמקשה יותר על דיאטה מסודרת כמו ימי הבידוד בבית. השילוב של השעמום והזמינות של אוכל מהמקרר בכל שעות היום, גורם גם לאנשים הממושמעים ביותר לאבד את השליטה על מה הם מכניסים לפה. למרות הקושי, חשוב מאוד לדעת להקפיד על תזונה נכונה גם בשיא ימי הבידוד. במאמר זה נפרט מספר דרכים שכדאי לנסות, שיאפשרו לכם לצלוח את הבידוד בריאים ורזים

התה גם יסייע לאזן את חילוף החומרים בגוף שלכם ויתרום לתחושת הרוגע והשלווה
התה גם יסייע לאזן את חילוף החומרים בגוף שלכם ויתרום לתחושת הרוגע והשלווה

הכינו מראש חטיפים בריאים

הצורך לנשנש כדי להעביר את הזמן קיים גם בשגרה, אך הוא מתעצם הרבה יותר בזמן הבידוד הביתי. קשה יותר למצוא דברים מעניינים לעשות, הסחות הדעת מתמעטות, והשעמום מוביל אותנו אל המקרר. אם אתם אנשים שקשה להם להפסיק לנשנש, נסו כשלב ראשון להעביר את הנשנוש שלכם לדברים בריאים. אל תתנו לחטיפים המלוחים ומלאי השמן להיות הבחירה המיידית כאשר החשק לנשנש כובש אתכם. נסו להכין מראש מגוון של מאכלים בריאים שניתן לחטוף ולאכול בהנאה. תוכלו לקנות ירקות כמו עגבניות שרי או פלפלים מתוקים קטנים. תוכלו לחתוך מראש בתחילת היום ירקות או פירות לקופסה שתשמור על טריותם. קופסה זו גם תאפשר לכם לעקוב אחרי הכמויות שאתם מנשנשים בכל יום. נסו להרבות בשתייה תוך כדי היום, בעיקר של מים או תה ירוק, ולהימנע משתיה ממותקת.

נסו לבשל כשתרצו לנשנש

הרצון לנשנש בזמן הבידוד, נובע כאמור חלקית מהשעמום הגדול בו אתם שרויים. לכן, פתרון שכדאי מאוד לנסות, הוא פשוט לבשל כאשר תרצו לנשנש. אם אתם בבידוד עם שאר המשפחה, תוכלו להכין מאכלים שכל בני הבית אוהבים, וכך לא תרגישו צורך לסיים הכול בעצמכם. אם המקרר שלכם כבר מתפקע מרוב דברים, תוכלו לבחור להכין שתייה, כתחליף לנשנוש. נסו להכין חליטות תה שונות, משילוב של עלי תה איכותיים וחליטת צמחים. התה גם יסייע לאזן את חילוף החומרים בגוף שלכם, ויתרום לתחושת הרוגע והשלווה.

 שמרו על שגרת יום מוקפדת

ניסיון להילחם ברצון הבלתי פוסק לנשנש בזמן הבידוד, הוא פעמים רבות מאתגר למדי, ועבור חלק מהאנשים על גבול הבלתי אפשרי. הרצון לנשנש בכל שעות היום נובע מבעיה פנימית יותר, אבדן של תחושת השגרה וסדר היום. גם אם כרגע אין לכם עבודה, חשוב מאוד לשמור על סדר יומי מוקפד עד כמה שניתן. אל תתנו לעצמכם לישון עד שעות הצהריים ולהירדם עם הנץ החמה. נסו לייצר בתוך המרחב הבייתי שלכם שגרה כלשהי, גם אם היא כוללת רק דברים כמו שעות המוקדשות לצפייה בסדרות ושיחות טלפון. שגרה כתובה יכולה לאפשר לכם גם להכניס לתקופת הבידוד דברים נוספים, אשר יעשירו אותה ואתכם. תוכלו להכניס לשגרה שלכם אימונים שימריצו את הגוף שלכם בתוך הבית, שיחות טלפון לבני משפחה מבוגרים, או אפילו לימוד של שפה חדשה.

 






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה