איך מחברים יין לטרקטורון ולאוכל טוב

בבוקר היום האחרון של ראש השנה, יצאו בני משפחת רובין עם חבריהם הטובים לבילוי משפחות משותף בגליל העליון. מסע טרקטורונים, ביקור וטעימות ביקב רמות נפתלי וארוחה טובה, פתחו להם היטב את השנה החדשה

יש הטוענים, שצרות בדרך כלל באות בצרורות. אבל למה בכלל להתחיל כתבה בנימה פסימית?
יש האומרים שאם אין שום סיבה להרגיש רע, אז בן האדם בדרך כלל מרגיש טוב. ולהרגיש טוב, זו ברירת המחדל הכי נכונה של המציאות.

בבוקר היום האחרון של ראש השנה, החליטו הטובים בחבריי, כמשפחה הם לי, להצטרף אלינו יחדיו וללכד את כולם ואת הטוב כולו לחבילה אחת של בילוי משפחות משותף בגליל העליון.

ומה יותר נכון היה לעשות זאת אחרי לילה רטוב של גשמי יורה ראשון, שהטיחו את אבק הדרכים בבת-אחת אל הקרקע, הורידו עמם טמפרטורות, והפכו את מזג האוויר למתנת חג.

יעד הנסיעה, היה מושב דישון בגליל העליון, שם ציפתה לנו אחת מחוויות הפינוק היותר מהנות. במושב קיים מתחם הנקרא "טרקטורוני דישון", אשר מציע מסלול רכוב המתאים לכל בני המשפחה בנסיעת שטח חצי אתגרית, הרבה חווייתית, במסלול של תענוג צרוף, חוצה שבילים לצד כרמי ענבים, מטעים, שדות, מעברי שלוליות בוציות, סלעים אימתניים מאיימים להקשות בעבירותם, עליות וירידות תלולות.
כל אלה עם הרבה צעקות וחיוכים ושמחה מהולה באושר, במסע עד למצפה בהר קרן נפתלי, מול נוף מרהיב של עמק החולה עד למרחוק אל החרמון והגולן.

כשחזרנו עייפים אך רעבים, הקשו עליי חבריי. "אתה הרי מכיר כל יקב בארץ, קח אותנו לטעום יין".
אצל איציק כהן ביקב רמות נפתלי במושב רמות נפתלי, החיוך החם והלבבי והאירוח האישי במרכז המבקרים החדש של היקב, היו  הרבה יותר מהפתעה נעימה עבור חבריי.

איציק מייצר יינות איכות מאז שנת 2003, ואני פוגש אותו או את בנותיו בהרבה מאירועי היין הנחשבים.
אולם היקב היה מבריק ומצוחצח, על חלק ממיכלי התסיסה יכולתי להבחין כי איציק מאפשר גם לשכניו, היקבים שטרן של ג'וני שטרן מקיבוץ גדות, ונעמן של רמי נעמן השכן מהמושב עצמו, להביא אליו את ענביהם לאחר הבציר, ולעשות שימוש במיכון המתקדם והחדיש של היקב בשלבים הראשונים של הקליטה והתסיסה, כשאיציק יודע לפרגן ולשכניו ולתת סיוע ככל אשר הוא יכול, ובאהבה רבה.

בקרוב הופך היקב לכשר, ואיציק כבר מחמיר באיסורים. על דלפק הטעימות, הוציא איציק מיידית והעמיד לטעימה מספר בקבוקים: סירה 2007, דואט 2007 – בלנד של קברנה סוביניון ומרלו, וקברנה סוביניון 2006.
חבריי נהנו מאוד מהיין, ורוחו של איציק הייתה טובה והוא שלף בקבוק של ברברה 2007 ואמר:"אני לא נוהג לפתוח ככה סתם את היין הזה לכל טעימה, אבל אני רואה שאתם מאוד נהנים, וחשוב לי שההנאה שלכם רק תגדל".

הברברה 2007 לא אכזב. ליין חמיצות נעימה ואיזון טוב, תותי עץ וניחוחות מתובלים, דובדבן ואוכמניות, עם נימה של עץ תומך ברקע.
ככל שעלתה ההתלהבות של הסובבים, החליט איציק לעלות מדרגה, ושלף קברנה סוביניון 2005 מתיישן.
בכדי להוסיף כבוד ליין, נפתח ארגז של כוסות יין מהודרות ומקצועיות של RIEDEL – לא חלילה שהכוסות קודם חסרו משהו.

היין היה לא פחות ממצוין. הוא הביא עמו פירות יער, שזיפים, טבק' קפה ושוקולד' לצד תבלין מתקתק. אמרתי לאיציק כי באמת הוא לא היה חייב לפתוח את היין הנפלא הזה עבורנו' שכן די היה בקודמיו בכדי לגרום לנו להתאהב ביינותיו, אבל איציק אמר שכל שיישאר מהבקבוק הוא יעלה בשמחה מייד אחר כך אל שולחן ארוחת הצהרים של משפחתו.

ואיזו בחירה מוצלחת הייתה היא מצדו. הוסיפו לכך סיור מודרך בחדר החביות, כשלילדים נפתחת ההזדמנות להריח אל תוככי החבית, לקבל הסברים על תסיסת ענבים בשידור חי, וכן על שפייה וחביות וזמני התיישנות.
איציק הרוויח את הלקוחות הבאים, שיהיו עבורו ועבור יינות יקב רמות נפתלי שגרירי הרצון וטעם טוב הבאים.

הלומי יין וטובי לב, עשינו את דרכנו לעבר היישוב גוש חלב – ג'יש בשמו הערבי. היישוב נמצא מצפון מזרח להר מירון, והכניסה אליו בק"מ ה-40 אשר בכביש 89 העולה מצפת לסאסא. תוכלו להגיע מלמעלה במורד הדרך מהצומת מול אזור התעשייה בדלתון, או מדרך המלך על כביש 89.

אם אתם מחפשים אוכל מזרחי, ביתי, טרי, מזמין, מפנק, לא יקר, מסעדת אל-ליאלי – מסעדה מזרחית בהנהלת אנטון, היא המקום עבורכם.
את השולחן הפנימי במסעדה הרחיב עבורנו המלצר לכדי חיבורם של שלושה שולחנות קטנים, וכך יכולנו כולנו להתיישב סביב לשולחן המוארך לסעודת צהרים משפחתית.

למנות הראשונות תוכלו לבחור בין חומוס, חומוס וטחינה, חומוס עם צנובר,חומוס פטריות, מחלוטה, כשאנחנו העדפנו את המשאוושה – 20 ₪, ששמה הטוב יצא למרחקים. כדורי פלפל – 12 ₪, וצ'יפס – 14 ₪, והנה הילדים כבר טורפים..

רעייתי הלכה על מבחר סלטים ליחיד – 35 ₪, כאן הזמין אותה המלצר אל הדלפק הראשי, וביד רחבה וחפה מכל משחק של קמצנות, מילא לה באדיבות רבה ממבחר סלטי הבית – מנה גדולה, צבעונית, טרייה ומזמינה.
הוספנו צלחת פטריות טובה וטעימה – 24 ₪, לבנה – 22 ₪, שישליק של 2 שיפודי פרגיות –  52 ₪ גדולות ובשרניות, רכות ונימוחות, עשויות קלות על האסכלה. צרובות ומגרות, שניצל ב- 48 ₪, עשוי היטב, בשרני ומטוגן בבלילה טובה, הונח לו על הצלחת השנייה.
קפה ותה עם נענע וסמבוסק מתוק לקינוח, היו הגראנד פינאלה של הארוחה.

יקב רמות נפתלי
משק 30, מושב רמות נפתלי
טל. 04-6940371
[email protected]

מסעדת אל–ליאלי
גוש חלב – ג'יש
טל. 04-6987819

צילומים: דני רובין
.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר