איך מטיילים עם ילדים

לפניכם מספר טיפים כיצד לטייל נכון עם הילדים בחופשת הקיץ ובסופי שבוע – כל מה שצריך לעשות בשביל להוציא אותם מהטאבלט או הסמארטפון

לטייל עם הילדים יכול להיות הדבר הכי כיף בעולם, אבל באותה מידה עלול להפוך לסיוט שלא תרצו לחזור עליו יותר. הכל תלוי בכם. כלומר, כמובן גם בהם, אבל בעיקר בכם.
בטיול בטבע, או לחלופין בקמפינג, יש כל מה שאתם צריכים כדי להעסיק את הילדים שלכם, ועל הדרך גם לגרום להם ליהנות ולקבל כלים לחיים. ונחשו מה? הכל בחינם.

טיול משפחתי גם תורם ללכידות המשפחתית ו"הביחד", וגם מספק את כל האטרקציות שילדים צריכים בגילאים השונים. זה יכול להיות מעיין שטובלים בו באמצע המסלול, או טיפוס על גבעה לתצפית יפהפייה, פרח מיוחד שגדל דווקא בעונה המתאימה, או אפילו לנטות אוהל בלילה – הטבע הוא הג'ימבורי הכי טוב שיש, והוא תמיד מגוון ושום "מתקן" לא חוזר על עצמו.

אז איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שירתמו את הילדים שלכם, ואולי יגרמו להם לעזוב את הטאבלט לכמה שעות:

תכנון משותף:
קודם כל ולפני הכל, שתפו את הילדים בתכנון הטיול. בין אם זה לפתוח מפה ולהראות להם לאן נוסעים, או לתת להם לבחור את המסלול מבין כמה אופציות שתציעו – תנו להם תחושה שהם האחראים על הטיול הזה, ומאחריות שהיא שלך, יותר קשה להתנער.

תכננו את הטיול לפי צרכי הילדים:
מקום לעצור בו להפסקה, שירותים סבירים למי שחייב, חנות נוחות על הדרך, לתזמן את שנת הצהרים לילדים קטנים ותינוקות בזמן שאתם בנסיעה ושאר צרכים ייחודיים לילדים שלכם.

למדו על אזור הטיול ומה יש בו:
כחלק ממלאכת התכנון, הכירו מעט את האזור הגיאוגרפי אליו אתם נוסעים: האם יש בו היסטוריה מעניינת? (אולי אירוע בתנ"ך שהילדים בדיוק למדו עליו), האם גדל בו עץ מיוחד או פריחה אופיינית? האם יש בקרבת מקום איזו אטרקציה מהנה? (מעיין, סולמות ויתדות, מערה), כך שתוכלו ליצוק ערך מוסף לילדים ושידעו להבדיל בין טיול לטיול.

הטילו על הילדים משימות:

חלק מהשיתוף בתכנון, הוא גם האצלת סמכויות שרותמות את הקטנים להצלחת הטיול או הקמפינג. למשל, מנו אחראי מדורה, או אחד שאוסף את הזבל, אחד שמזכיר לשתות כל שעה, או אפילו ילד שמתעד מה ראיתם בטיול (פרחים, חיות, מקומות), ומצלם וכותב יומן מסע. אתם תראו שפתאום יהיה לכם יותר קל.

אבא, מתי מגיעים?
השאלה שאי אפשר להימנע ממנה. אם הנסיעה היא עקב אכילס של הטיול שלכם, דאגו לבדר את הילדים עד שמגיעים ליעד. הכינו לדרך משחקים, שירים, סנדוויצ'ים, וכל מה שיכול להעסיק את הילדים שעלולים להתחיל את הטיול ברגל שמאל. נסו לא להיכנע ולהפעיל את הטלוויזיות הקטנות שבגב המושב הקדמי – אם יש. כל הקטע בטיול זה לעשות דברים ביחד.

התחילו בגיל צעיר:
גיל צעיר? התכוונתי בגיל צעיר מאוד, כלומר פעוטות. כמו כל הרגל שתינוקות מכירים, הם סופגים אותו מגיל קטן. אז גם טיולים צריך להתחיל די מהתחלה. אם זה לטבול אותם במעיין מדי פעם, לצעוד איתם במנשא בטבע, ואפילו לישון איתם באוהל עם כל הציוד המתאים לתינוק.

ללכת כי כולם הולכים:
בכל טיול דאגו שתהיה הליכה מסוימת, גם אם קצרה. הליכה גם תורמת לכושר הגופני ומקנה הרגלי טיול, וגם תמיד מזמנת הפתעות שלא מצפים להן: חיה מיוחדת שפתאום רואים, פרח או עץ מיוחד, זווית של נוף שלא חשבתם עליה, ועוד. אחרי שמצאתם מסלול, דאגו מדי פעם להגביר את אורכו ואת רמת הקושי, כך שתהלום את הילדים ועם זאת תסגל אותם לטיולים שאינם מישוריים בלבד וקלים מדי.

רוצים להימנע מפקקים?
טיילו ביום שישי: גם אם זה אחרי בית הספר, או אפילו לאסוף את הילדים קצת יותר מוקדם – ימי שישי מספקים יופי של טיולים בטבע, כשהוא גם ריק מאנשים, גם לא עומדים בפקקים והנסיעה זורמת, ובעיקר נשאר לכם עוד יום חופש למחרת. נהדר, לא?

חברת באייר משווקת את קרם 'בפנטן – להקלה על גרד ואדמומיות בעור'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר