איסאן: צפון תאילנד בשוק הכרמל

מרבית המנות בתפריט חריפות ומיוחדות עם רובדים של טעמים מגוונים. צילום אסף קרלה
המייסדת והשפית פריה סקולווראפאט החליטה לאפשר לנו לאכול את האוכל שהיא מביאה ממחוז איסאן שבצפון תאילנד. אם אתם מכירים את בנגקוק והאיים של תאילנד אתם עשויים להיות מופתעים מהמנות שתמצאו כאן

בין המסעדות ובתי האוכל המיוחדים שפועלים כיום במתחם שוק הכרמל בתל אביב, נפתחה השנה מסעדה תאילנדית חדשה. ולא "סתם" מסעדה תאילנדית: המייסדת והשפית פריה סקולווראפאט, המתגוררת בישראל כעשר שנים, החליטה לאפשר לנו לאכול את האוכל שהיא מביאה ממחוז איסאן שבצפון תאילנד. כלומר, גם אם אתם מכירים את בנגקוק והאיים של תאילנד, אתם עשויים להיות מופתעים מהמנות שתמצאו כאן.

צילום שחר בן-פורת
צילום שחר בן-פורת

ה-הפתעה שגילינו כאן היא סאקו – כדורי טפיוקה מאודים במילוי של פטריות, בשר בקר או בשר לבן, הנעשים עם שום מטוגן, סוכר דקלים, בצל סגול ובוטנים, ומוגשים עם צ'ילי חריף וכוסברה (32 שקלים). זו מנה חריפה, כמו מרבית המנות בתפריט, ומיוחדת באותה מידה: בעזרת הטפיוקה יצרו כדורים ובתוכם מילוי, והתוצאה רכה, חמימה ופותחת סינוסים. ניסינו את המילוי של בשר הבקר ושל הבשר הלבן, וההמלצה החד-משמעית היא לבחור במילוי של הבשר הלבן; השילוב שלו עם הסוכר מוסיף רובד של טעמים למנה.

צילום אסף קרלה
צילום אסף קרלה

וזה לא הכל, כמובן. פאנאנג היא מנה של קארי אדום הנעשה עם חלב קוקוס, לוביה, נצרי במבוק, בצל ירוק, בזיליקום, צ'ילי טרי. המנה מוגשת עם טופו, עוף, בקר, בשר לבן או שרימפס (54-72 שקלים). שילוב טעמים מופלא, שמזכיר במבט ראשון מנות מהמטבח ההודי אבל בפועל שונה מהן באופן משמעותי.

צילום שחר בן-פורת
צילום שחר בן-פורת

גאוו טיאו היא מנה המבוססת על ציר מרק ואטריות אורז, עם כדורי לוק שין של עוף, בשר או טופו; כרוב, נבטים, פאק צ'וי, כוסברה (55-59 שקלים). זו הגרסה התאילנדית של הראמן היפני המוכר כל כך, אם תחפשו משהו להשוות אליו, אבל אין באמת אפשרות להשוות. כדורי הבשר היו רכים וטעימים, והשתלבו מצוין בתוך המרק עם הירקות והאטריות שסיפקו עוד רובד של טעמים מגוונים, מחריף עד מתקתקות קלה.

צילום שחר בן-פורת
צילום שחר בן-פורת

עוד המלצה היא מנת הנאם טוק, אותה אפשר להזמין עם טופו, בשר בקר או בשר לבן. צורבים את הנתחים ומגישים אותם עם בצל סגול ובצל ירוק, כוסברה, ליים, נענע צ'ילי יבש ואורז קלוי וטחון (42-55 שקלים). הזמנו את המנה עם הטופו, שהפתיע אותנו – הזכיר בצורה ובצבע נתחים של עוף. יחד עם שאר הרכיבים מתקבלת מנה שהיא וריאציה של סלט חריף במיוחד וממכר.

צילום אסף קרלה
צילום אסף קרלה

אלו הן ארבע מהמנות שטעמנו בעת הביקור כאן – בשלב מסוים קצת איבדנו את עצמנו עם הטעמים והשמות הלא מוכרים של המנות, וגם הרישומים שלנו לא עזרו לנו בשחזור. אבל את החוויה הכוללת אנו זוכרים היטב: כל כך נהנינו, שאנו נחזור לכאן שוב. ושמחנו לגלות שיש להם שירות משלוחים, שמביא את כל הטוב הזה עד הבית, לימים בהם לא יהיה לנו כוח לזוז.

איסאן – רבי עקיבא 22  תל אביב, 03-9483772. א'-ה' 11:45-22:30, שישי 11:00-18:00 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר