איפה קונים בשר טוב?

בשר בקר טרי ומיושן כהלכה, הוא מצרך שהמודעות אליו בקרב שוחרי הבשר האיכותי עולה בשנים האחרונות. טווח המחירים לבשר מסוג זה גדול, וגם אינו זול במיוחד, אבל כבר למדנו בחיים שאין ארוחות חינם: מה שזול שווה זול. ובמיוחד בבשר

בשר בקר טרי ומיושן כהלכה, הוא מצרך שהמודעות אליו בקרב שוחרי הבשר האיכותי עולה בשנים האחרונות. טווח המחירים לבשר מסוג זה גדול, וגם אינו זול במיוחד, אבל כבר למדנו בחיים שאין ארוחות חינם: מה שזול שווה זול. ובמיוחד בבשר.

מקומות לרכישה של בשר איכותי אינם בנמצא בשפע, והדעות לגבי טיבם ואיכותם חלוקות הרבה יותר.
אין מועד טוב יותר כמו יום העצמאות להצטייד בבשר, ולכן, ברשימת המקומות המוצעים בהמשך לרכישת בשר ניסיתי להביא מדגם מייצג, הן בפריסה גיאוגרפית והן בטווח מחירים, של מספר מקומות בהם ניתן להשיג בשר איכותי שיספק בשמחה כל בטן רעבה, ובוודאי את אניני הטעם שבינינו. המלצות על מקומות נוספים יתקבלו בברכה.

לגבי המחירים, טווח המחירים גדול, אם כי הפערים החלו להצטמצם עקב הנסיקה במחירי הבשר לאחרונה. סקר מחירים תמיד מומלץ לעשות.

תל-אביב – "ידע בשרים"
רפי אהרונוביץ הוא שף בעל תואר מייסטר בבשר, ומהבעלים של מעדניית "ידע הבשרים" בת"א. הוא בעל היסטוריה עשירה בתחום הקולינריה, ובין היתר מלמד בבית הספר למלונאות ובישול תדמור, משמש כיועץ קולינרי של "מועצת הבקר" ושל גופים מוסדיים ומסעדות רבות. בנוסף לבשר האיכותי שנמכר במעדנייה, החידוש הוא, שלראשונה בישראל אפשר לקנות בשר בקר אורגני, "בקר מהטבע", ואפילו טרי.
"המותג "בקר מהטבע", מיועד לא רק לאנשים עם מודעות גבוהה לבריאות, אלא גם לאניני הטעם, שכן לבשר האורגני טעם ייחודי ואיכותי, והוא בעל סגולות הכנה נוחות יותר", אומר רפי, המציין שכרגע ההתעניינות מגיעה דווקא מחובבי בשר ולא משוחרי בריאות או אקולוגיה: "בעיקר אנשים כמוני, שמחפשים בשר טוב. אין מה לעשות, אתה פותח את העגל, ויש לזה טעם של בשר".
מדי חמישי בערב ניתן לקבל המבורגרים מיוחדים, כגון המבורגרים מאנטריקוט נטו, או המבורגרים של סינטה בשילוב מוצרלה. המחירים בהתאם. מדי שישי בבוקר ניתן לקבל מעדנים חמים כגון פסטרמת חזיר, צלעות מעושנות, ולשון בקר חם מהתנור לאחר עישון ארוך.
"ידע הבשרים", רח` טאגור 38 רמת אביב, ת"א, טל. 6427395 – 03

יפו – "אבו חלוואה"
אטליז "אבו חלוואה" הוא מקום ותיק בקרב קהילת שוחרי הבשר בגוש דן, ומספק מוצרי בשר איכותיים ובמחירים סבירים ביותר. כאשר תגיעו לשם, בקשו לדבר עם חליל, בחור צעיר וחמוד שישמח לעזור לכם בכל שאלה והתאמה של הבשר הנחוץ לכם. בקר ועוף בשפע, עם הקפדה של יישון הבשר כ- 21 יום. פתוח בשבת, יתרון נוסף לאלו שנזכרו ברגע האחרון להעמיד ארוחה.
אטליז "אבו חלוואה" רח` פייר מנדס פרנס 24, יפו, טל. 03-5187362

ראשל"צ – "לגעת באוכל"
"לגעת באוכל" הוא מקום לא חדש, שמוצריו העיקריים התבססו על כלים, ציוד עזר למטבח, תבלינים ועוד. לפני מספר שבועות נפתחה בתוכו מחלקה חדשה לבשר משובח, עם בשר בקר איכותי במיוחד. במקררי האפס מוצג הבשר המתיישן, ובויטרינה קשה שלא להתפעל ממגוון הבשרים ומראם מעורר ההשתאות. מקום אסתטי ומעוצב, ואבישי מנהל המקום ישמח לשרת אתכם נאמנה ולהמליץ על הבשר האיכותי ביותר ביום הרכישה.
"לגעת באוכל" לישנסקי 9, א.ת. מערב ראשל"צ, טל. 03-9520390

תל מונד – "פורטרהאוס"
לא כולם יודעים בדיוק מה זה פורטרהאוס, ובוודאי לא את מקור השם. אבל עצם השם שנבחר למסעדה שהתמקמה באזור התעשייה בתל מונד מעמיד רף די גבוה עבורה. רף המנסה להתחרות עם מסעדת "פיטר לוגר" המפורסמת בניו-יורק. המסעדה עצמה מספקת בשר טרי ומיושן ללקוח. בוויטרינה יפה במסעדה מוצגים נתחים משובחים לעין המיועדים למכירה. הבקר והבשר עבור "פורטרהאוס" מאותר באופן אישי ע"י שף המסעדה, ולאחר מכן מיושן במשך 21 יום במקום. בעתיד יש בכוונת המקום לעבור לגידול עצמי של בקר.
"פורטרהאוס" דרך בני דרור א.ת. תל מונד, טל. 09-7969666

כפר יונה – "פרו-מיט"
"פרו-מיט" הוא עסק משפחתי הממוקם בחזית המפעל בכפר יונה, שם גם מבצעים את פירוק הבשר שנבחר בקפידה. דביר, בחור צעיר וחביב המנהל את העסק וגם בעליו, שומר בקפידה על כל הכללים כדי לספק בשר איכותי לקהל הרחב.
ל"פרו-מיט" תעודת כשרות של הרבנות בנתניה, מה שמאפשר לרכוש בשר כשר ואיכותי יותר מהמשווק ברשתות השיווק הגדולות. אמנם החלקים הקדמיים כמו האנטריקוט מסופקים מוכשרים, אולם הסינטה והפילה לא מוכשרים. לדברי דביר, הבשר נבחר בקפידה מבקר ברמת הגולן ומיושן במפעל עצמו. פרו-מיט מספק בשר בקר, עוף ומוצרים שונים ומגוונים, ובמחירים סבירים ונוחים.
"פרו-מיט" העלייה 37, כפר יונה, טל. 09-8944421

רמת ישי – "לימוזין"
ל"לימוזין", שילוב של מסעדה ואיטליז, יש חווה של עדר עגלים מעורבים, שארולה, לימוזין, שרועה בשדות בתנאים המשביחים את איכות הבשר, ויישון הבשר נעשה בתנאים טבעיים. ב"לימוזין" ישמחו לקבל הזמנה שבוע מראש, ולמבקרים במקום יש גם הזדמנות לשבת ולאכול במסעדה ישירות את הנתחים המשובחים מהאטליז הצמוד.
"לימוזין" א.ת. רמת ישי, טל. 04-9533173

עין גב / רמת השרון – "מרינדו"
שמעו של בשר הטלה של "מרינדו" יצא למרחוק מזה זמן רב. מגוון רחב של מוצרי טלה משובחים לצלייה על האש, לבישול ועוד. כיום "מרינדו" מספק גם בשר בקר איכותי המיושן בואקום, ואת בשריו, לנוחות תושבי המרכז, ניתן להשיג גם בסניף שנפתח ברמת השרון. ב"מרינדו" מקיימים מדי פעם מבצעים מיוחדים עליהם ניתן לקרוא באתר הבית באינטרנט, ובסניף בעין גב קיימת גם מסעדה בה ניתן לאכול מטעמים שונים.
"מרינדו" מול הכניסה לקיבוץ עין גב, טל. 04-6658555, אוסישקין 54, רמת השרון, טל. 03-540472

ראש פינה – "דוריס קצבים"
ל"דוריס קצבים" יש אספקה של בשר בקר מגידול עצמי, ומפעל בו נעשה פירוק הבשר, וממנו נעשית האספקה ישירות לשתי המסעדות, בראש פינה ובת"א. גם תהליך היישון נעשה באופן עצמי ומבוקר. במסעדות עצמן נמכר ללקוחות בשר טרי ומיושן, אשר מוצג לראווה ובגאווה רבה. זמן רב נחשב הבשר של "דוריס קצבים" לאיכותי ביותר, אך לאחרונה גוברת הביקורת לגבי רמת איכות הבשר. נתון אחר מעניין הוא, שלא ניתן להשיג ב"דוריס" נתחי אנטריקוט ללא העצם.
"דוריס קצבים" ראש פינה, טל. 1599-500021

רמת גן – "טיב בשר"
המקומות ברשימה לעיל מופיעים בעיקר בגלל בשר הבקר. מכיוון שרבים אוהבים וצורכים גם מוצרי עוף שונים, אחרוג ממנהגי ואציין מקום מסוים המתמחה בתחום זה.
"טיב טעם" הוא אטליז שכונתי בעל שירות יוצא דופן לטובה, המנוהל ע"י עופר בעל המקום וצדוק עוזרו הנאמן. אך יותר מכך, מוצריו בתחום העוף מזמן העלו את סף רמת האיכות של בשר לרמות שטרם נראו במחוזותינו. אציין את הפרגיות המעולות, שהן שם דבר במקום זה. קשה לוותר עליהן אחרי שטועמים.
"טיב בשר" רח` כנרת 3 נווה יהושע רמת גן, טל. 03-5748134


יורם קוהן הוא מומחה לבשר גורמה ומקיים אירועים וסדנאות של בשר גורמה, ובעל אתר www.MeetTheMeat.com המספק בנוסף טיפים, מתכונים, המלצות על מסעדות, ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר