איש השנה של יריד התיירות 2010 – דוד פתאל הבעלים של רשת מלונות פתאל

אות ההוקרה יוענק בטקס פתיחת יריד התיירות השנתי הבינ"ל של ישראל – IMTM 2010 ביום שלישי, 09.02.10, בגני התערוכה, ת"א

מארגני יריד התיירות השנתי בחרו בדוד פתאל כאיש השנה של יריד התיירות ויעניקו את אות ההוקרה השנתי בנוכחות שר התיירות סטס מיסז'ניקוב לדוד פתאל, הבעלים של חברת המלונות פתאל, בטקס פתיחת יריד התיירות הבינלאומי של ישראל IMTM 2010צילום: אלי דסה, שיתקיים ביום שלישי, 9.2.10 בגני התערוכה בתל-אביב בהשתתפות צמרת תעשיית התיירות בישראל.
יריד התיירות ייערך בתאריכים 9-10 בפברואר בגני התערוכה בתל-אביב ויהיה פתוח לקהל הרחב ללא תשלום החל משעה 15:00.

דוד פתאל (51), נחשב לאחת הדמויות המשפיעות על תחום התיירות והמלונאות בישראל.
פתאל, שהחל את דרכו כקצין ביטחון במלון, עשה במהירות את דרכו מעלה בתחום המלונאות, ניהל מספר מלונות מובילים בישראל, נבחר להוביל עבור אפריקה ישראל את הקמת רשת מלונות הולידיי אין, ו- 28 שנים לאחר כניסתו לתחום – הגיע למעמד מוביל בתחום המלונאות בישראל, כשהוא מחזיק ב– 30 מלונות בישראל ו – 30 מלונות באירופה.

במהלך השנים החדיר פתאל קונספטים חדשניים לתחום המלונאות בישראל, בהם – שיטת הכול כלול באילת וים המלח, וביסוס סטנדרט חדש בתרבות הבידור, שכללה שילוב של האמנים המובילים בתחום הבידור הישראלי בבתי המלון.

כמי שמאמין בתחום המלונאות הישראלי, היה פתאל אחד מהבודדים שביצע, דווקא בשנות התיירות השחונות, רכישה של מלונות באילת וים המלח, ובזאת – גם הפך מחברת ניהול מלונות לבעלים של הנכסים.
בשנה האחרונה ביצע את אחת העסקאות הגדולות בתחום המלונאות, כאשר רכש את 12 מלונות רשת אזורים תיירות (שרתון לשעבר), בסכום של 970 מליון ₪ והפך למעשה לרשת המלונות הגדולה בישראל.
כיום מנהלת הרשת בישראל 7500 חדרי אירוח המצויים ב-10 מלונות באילת, 5 בים המלח, 3 בירושלים, 4 מלונות בתל אביב, מלון בב"ש, מלון בחיפה, מלון בבת ים ו- 4 בטבריה

לרשת מחזור כספי של 850 מליון ₪ והיא נחשבת לאחת המעסיקות הגדולות במשק – 7,200 עובדים.

את המומחיות, האהבה והניסיון הגדולים שצבר בתחום – מינף פתאל גם לשווקים בחו"ל. לפני כשלוש שנים החל בפעילות באירופה, כשהוא משיק מותג מלונות חדש: "לאונרדו", הפרוש כיום על פני 30 מלונות בגרמניה, שוויץ ובלגיה. מחזור המכירות של הרשת באירופה עומד על 100 מליון יורו, והיא מעסיקה 2,500 עובדים.

במקביל לפעילותו העסקית, מקפיד פתאל להיות מעורב גם בפעילות ציבורית למען קידום התיירות בישראל, אם במסגרת פעילותו כיו"ר התאחדות המלונות של אילת (בשנים 2005-2008) ואם בסיוע למשרד התיירות.
בנוסף, מקפיד פתאל להפעיל בכל אחד מהמלונות שבניהולו תכניות למען הקהילה למען חיילים, נזקקים, ומשפחות קשות יום.

כיום, מחזיק פתאל ב- 60 מלונות בישראל ובחו"ל, ונחשב לאחת הדמויות הבולטות בתחום התיירות בזכות פעילותו הבלתי נלאית לפיתוח והשבחת המוצר המלונאי בישראל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר