אכלנו נפלא בפיש

מסעדת פיש מציעה בניצוחו של השף עומרי ורד תפריט עשיר המבוסס על דגה ופירות ים. הערך המוסף שלה טמון בכך שאחותה, מסעדת פרנצ'סקה השוכנת בקומה תחתיה, יכולה להציע לכם גם מאכלי מטבח איטלקי קלאסיים

לסיום ארועי חגיגת יום הולדת ה- 50 שלי, הגעתי עם זוגתי למסעדת הדגים "פיש" שבבעלות דייויס דוד ושותפים, הממוקמת על הטיילת שבחוף ימה של ראשון לציון לצד מגרשי חנייה עצומים ומרווחי ידיים (20 ₪ חנייה).

חברה לעבודה סיפרה לי, שבערב חג האהבה האחרון מצאו היא ובן זוגה את המסעדה הזו כבחירה הכי מוצלחת ונכונה לקיים שם ערב שכלל ארוחת ערב טעימה ונעימה וידיים שאוחזות זו בזו חזק חזק ומבטי אוהבים עורגים.

מעיין המלצרית שלנו, הייתה אדיבה ומקצועית להפליא. דקות לאחר שהתמקמנו וסקרנו את המסעדה וסועדיה, כבר ניצבה לצד השולחן, ערוכה להמליץ ולקבל את הזמנתנו, יודעת מקרוב לדקלם כל מנה וטעמיה.

מסעדת פיש מציעה בניצוחו של השף עומרי ורד תפריט עשיר המבוסס על דגה ופירות ים. הערך המוסף שלה טמון בכך שאחותה תחת אותם הבעלים, מסעדת פרנצ'סקה השוכנת בקומה תחתיה, יכולה להציע לכם בנוסף או במקום תפריט הדגים ופירות הים, גם מאכלי מטבח איטלקי קלאסיים.

אל השולחן מגיעות במהרה מנות פתיחה של מקבץ סלטי מתאבן כמו חצילים קלויים, סלט איקרה, סלט טבולה, גבינה לבנה חמצמצה, לחם מאפה בית, טחינה, זיתים, וצלוחית עמוסה ומפתיעה של שיני שום שמנות ונוטפות עסיס בגוון חום, מתקתקות מיין אדום, סויה וסוכר על גבול הקרמל, כאלה שאתה מכניס אותן לפה, ויונק את לשדן בהנאה מרובה.

למנה הראשונה פתחתי בשיפודי שרימפס קריסטל בלמון גראס וג'ינג'ר כבוש – 42 ₪, אלו הגיעו צמודים אחד לאחיו, עסיסיים ובשרניים, וקליפתם מתפרקת בקלות. מנת פתיחה מרשימה בטעמים.

זוגתי, שאצלה דגים, פירות ים ובשרים הם מחוץ לתחום בפקודה, נראתה מעט מתלבטת מול התפריט שהתחיל ונגמר בדגים ופירות ים. מעיין המלצרית לא איבדה לרגע עשתונותיה, ופתחה בפניה אפשרות להזמין מהמטבח של מסעדת פרנצ'סקה ככל העולה על דעתה, ובחירתה של זוגתי בפטריות מטוגנות בבלילה ממולאות בגבינת צאן ורוטב פסטו – 26 ₪, הסתברה כבחירה לא רעה בכלל.

ביקשתי בעוז רוח לעצמי לעיקרית "את דגת הים כולה", והיא הגיעה בדמות צלחת ענק הנקראת קוקטייל פירות ים – 110 ₪, המאפשרת לסועד לבחור את סוגי פירות הים בהעדפה של פרי ים אחד על חשבון האחר, וכך עשיתי אני בהחליפי את המולים בשרימפסים, ואת הרוטב בחמאה ושום, כשאני משאיר את רוטב השמנת הסמיך כאופציה לפעם הבאה.
המנה הייתה גדושה ועמוסה עד לעייפה, ולצד פירות הים – הקלאמרי, הסרטן והשרימפס, נוספו פיסות שום ריחני ותיבול, ואני הוספתי גם גבינת פרמז'ן מגוררת – והרבה.

בעוד אני מגרגר מהנאה, הביטה זוגתי לעברי ושאלה האם אוכל להתמודד עם תכולת הצלחת, ומה עם הדיאטה שהתחלתי. ואני הבטתי בה במבט אוהב, והבטחתי לה שעד יום ההולדת הבא אני אשתדל לשמור על עצמי…

מעברו השני של השולחן, זוגתי עשתה מאמצים אחרונים להילחם בסלט הירוק הענק שהגיע אף הוא ממטבחה של פרנצ'סקה, הנקרא סלט פרנצ'סקה עם גבינת רוקפור ואגוזים – 32 ₪.

בעוד אנו נאנחים מהנאה, ביקשה זוגתי להתפנות. דקות מאוחר יותר הסתבר שהייתה זו אמתלה לפנות לרלי, מנהלת המסעדה, ולספר לה כי לדני בעלה יש היום יום הולדת, ואת ההתפרעות הקולינרית שלו, הוא התחיל כבר בצהרים.

המנות האחרונות שהגיעו מלוות בזיקוקים וברכות יום הולדת שמח, היו יותר ממתוקות, והצדיקו את מעמדן בגאון. מסתבר כי למסעדה שפית קונדיטורית בשם רוני ויתקין, שמוציאה תחת ידיה קסמים של מתיקות קינוחים.
אני בחרתי במלבי על בסיס שמנת נוזלית ולא צמיגה, מעוטרת בפטל שחור ואטריות קדאיף, ארומטית להדהים וטעימה – 36 ₪.
זוגתי התפנקה לצד כוס נס קפה טוב – 10 ₪, עם מנת קינוח בשם "הווריאציות שלנו לפינוקי שוקולד" – 36 ₪.

כל העת התחלפו על השולחן בקבוקי מים קרים וצוננים, ואפילו מי סודה מוגזים, כשמעיין דואגת ללא הרף שהמפיות יחודשו, ולא יוותר על השולחן ולו פירור אחד שאינו במקומו.

כשהגענו הביתה, סיפרה זוגתי לבנים הגדולים על החוויה מהארוחה במסעדה.
גל הבן אמר לרעייתי, ככה בשקט שאני לא אשמע: "אמא, את יודעת? אבא, חיסל היום חצי אוקיינוס".

אז אני מקווה שלא הכעסתי איש. אנחנו אהבנו את שאכלנו בפיש.
ואיך היה? נפלא.


פיש גריל דגים
טיילת חוף הים ראשון לציון
טל. 03-9414151

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר