אלול ו- TAKE II חדשים של זאב דוניה ביקב סוסון ים

מחירון היין של היקב השתנה. יש בכך אמירה. ליקב בוטיק טהור, המבוסס על יינן ומשווק שכולם תעשייה של איש אחד, יש גם ציפיות לרווח עתידי. זה לגיטימי, זה נכון וזה אפילו מתבקש לנוכח ההשקעה הרבה. ארגזי היין שנרכשו היום ע"י רבים מהמבקרים ביקב, יעידו כאלף עדים שיינות סוסון ים התחבבו על הקהל, והשינוי במחירי היין ביקב ימצב אותו במקום הגבוה הראוי לו זה מכבר

במהלך שני סופי שבוע האחרונים בחר זאב דוניה, יינן יקב סוסון ים במושב בר גיורא בהרי ירושלים, לחנוך את יינות היקב החדשים.
זאב מספר כי השבת שעברה הייתה הומת קהל מבקרים, וגרמה לו לעונג רב.
כשהגעתי ביום שישי ליקב סמוך לשעה 14:00, מלווה בקבוצה של חמישה חברים, מצאנו עצמנו מצטרפים לקהל גדול של מבקרים שכבר היו עסוקים בטעימת יינות והאזינו להסבריו המעמיקים של זאב.

כשאני מנסה להשוות את כמות הקהל היום ביקב לזו בביקורי הקודמים, ולכך אני מצרף את ששמעתי מזאב על השבת שעברה, איני יכול אלא להקיש מכאן על תובנה ברורה ומתבקשת, והיא שיקב סוסון ים ביסס את שמו ומעמדו, ויינות היקב נתפסים בקרב ציבור חובבי היין כיינות ייחודיים, שטעמם קולע לזה של אוכלוסיה המבקשת באהבה לצרוך מיינות היקב.

שני יינות חדשים חנך עתה יקב סוסון ים.
אלול 2004 – יין העשוי בלנד של ענבי קברנה סוביניון, ענבי סירה ופטיט סירה. זהו יין פירותי עם עוצמות לא מביישות. הטעמים מורכבים ועשירים. באף ארומה של של קלייה, שוקולד, ופרי טוב, שמץ של מרירות ועץ חבית שאינו משתלט על הפרי. היין מאוזן ומעניין. במשך 20 חודשים התיישן היין בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקני, וביקב מאמין זאב שליין פוטנציאל להשתבח ולהתיישן היטב במהלך השנים הקרובות.

TAKE II 2005 – מורכב משילוב ענבי זינפאנדל, פטיט סירה וקריניאן. היין בעל טעם פירותי טוב, צבעו עמוק, והוא חינני וחושני כאחד. הארומה טובה, מזכירה גרגרי יער ודובדבן שחור. וניל מעושן עולה מחריכת החבית על החך. היין נעים, מלטף, מאוזן ומהנה.
השנה נוספו ל- TAKE II ענבי קריניאן. יש המכנים את זן הענבים הזה "סוס העבודה" של ענף היין, וזאב בחר השנה לעשות בענבי הקריניאן ניסוי ותהייה ע"י הוספת הזן הזה לבלנדים שהוא רוקח ביקב. הקריניאן כנראה העניק ל- TAKE II תוספת של טעמי פרי שחור, חומציות ומינרליות, ובכך העשיר את היין. היין יושן בחביות עץ אלון אמריקני קרוב לשנה.

בהזמנה ששיגר היקב למועדון לקוחותיו ההולך וגדל, צדה את עיני הערה בזו הלשון "לתשומת לב: מחירון היינות השתנה, אולם לקוחותינו יוכלו לרכוש את היינות החדשים במחירים ה"ישנים" בתקופת ההשקה בלבד. לאחר מכן יעלה מחיר היינות בצורה משמעותית".

מחירון היין של היקב השתנה. יש בכך אמירה. ליקב בוטיק טהור, המבוסס על יינן ומשווק שכולם תעשייה של איש אחד, יש גם ציפיות לרווח עתידי. זה לגיטימי, זה נכון וזה אפילו מתבקש לנוכח ההשקעה הרבה. ארגזי היין שנרכשו היום ע"י רבים מהמבקרים ביקב, יעידו כאלף עדים שיינות סוסון ים התחבבו על הקהל, והשינוי במחירי היין ביקב ימצב אותו במקום הגבוה הראוי לו זה מכבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר