אלומה ביסטרו- אוכל איכות בגובה העיניים

אלומה היא מסעדה משפחתית שהוקמה ע"י אלפא ואיל פרי הירושלמים במקור. החלום של אם המשפחה היה להקים מסעדה בגליל, והם מימושו את חלומם לפני שבע שנים. הבחירה במקום נבעה מאופייה הכפרי של העיירה הערבית, המהווה חלק מהעיר מעלות וידועה במסורת של שיתוף ואחווה עם התושבים היהודים

הגענו למסעדת אלומה בעיירה תרשיחא, בכביש כפר ורדים תרשיחא. המסעדה מפתיעה בתוך הנוף שסביבה – נוף של כפר ערבי, ופתאום מסעדה עם וילונות לבנים, אוירה חמה, תאורה נעימה; ממול המסעדה – נופו היפה של הגליל.

אלומה היא מסעדה משפחתית שהוקמה על ידי אלפא ואיל פרי הירושלמים במקור. החלום של אם המשפחה היה להקים מסעדה בגליל, והם מימושו את חלומם לפני שבע שנים (1998) . הבחירה במקום נבעה מאופייה הכפרי של העיירה הערבית, המהווה חלק מהעיר מעלות וידועה במסורת של שיתוף ואחווה עם התושבים היהודים באזור.

ניגש אלינו מלצר מאוד חביב, ופנינו להזמנת הארוחה, כשלא ידענו שמחכה לנו ארוחה מעולה במסעדת גורמה, שהרעיון בה הוא לשלב בין אוכל גורמה צרפתי לבין אוריינטציה גלילית-ערבית; מה שבא לביטוי בחומרי הגלם ובמנות המוגשות. כך, מנת הפתיחה של מזטים גליליים הוגשה מעוצבת ביותר בצלחת מלבנית מוארכת.

מנת המזטים (44 שקל) דוגמיתית, וכוללת קבבוני טלה בתיבול כמון וקימל על פריקי (חיטה ירוקה); חציל אש על מצע בצל מקורמל ולבנה; קרם פטה עם קדאיף פפריקה ומעל פלפלים קלויים בלימון. באמת שילובים מיוחדים. החציל היה מצוין, ובכלל: מדובר במנה מיוחדת שכל טעימה בה הייתה שונה.

מנה ראשונה נוספת הייתה קרפצ'יו טלה שמן זית, בלסמי וגבינת פרמזן (44 שקל) – מנה מצוינת. עוד לפני המנות הראשונות הגיע לשולחן סלסלת לחם (12 שקל) אפוי במקום שהתאפקנו לא לחסל אותה, יחד עם מלח ים, חמאה, וטפנד זיתים עשוי במקום, ממרח מיונז עם כוסברה טעים ביותר, וגרגרי שעועית בטחינה.

בשלב זה הזמנו שתי כוסות יין כנען של דלתון משלושה סוגי ענבים: שירז, מרלו, קברנה (19 שקל לכוס). מבחר היינות גדול ביותר (יותר מ- 70 יינות…), ובעיקר יינות ישראליים.

בין המנות קיבלנו סורבה אשכוליות אדומות לניטרול טעמים ולהכנתנו למנה העיקרית. חשוב לציין שלמרות שאלומה הנה מסעדת גורמה, המסעדה מאוד לא "פלצנית".

למנות עיקריות עמד בפנינו מבחר גדול של למעלה מעשר מנות. אנחנו בחרנו בדג בורי שלם על הגריל ברוטב לימונים כבושים וזיתים שחורים, בתוספת תפוח אדמה וירקות קלויים (83 שקל). הדג היה גדול ובשרני, ונטרף עד לעצם האחרונה (טוב, בלי העצמות).

המנה העיקרית השניה מיועדת רק לחובבי מאכלי ים רציניים: לזניה עם קוקי סן ז'ק ובשר סרטנים בקרם כרישה, עם שרימפס ברוטב קריאולי. מנה מאוד טובה וטעימה (92 שקל).

עוד מנות עיקריות בתפריט: פילה סלמון (82 שקל); פרגיות במילוי זיתים ירוקים ועגבניות מיובשות עם פילאף אורז מלא ושעועית לבנה (72 שקל); דואט לבן – T-Bone צלוי ברוטב יין אדום ותפוחים עם כרוב, במילוי בשר וצימוקים, על מצע תבשיל כרוב ותפו"א בחמאה ובייקון (83 שקל); טריו טלה (115 שקל); פילה עגל (98 שקל); קנלוני ביתי (64 שקל) ועוד.

עד כאן היינו בתחושה קלה ומהנה של אכילת אוכל טרי וטהור.
ומכאן למנות האחרונות. קינוח עינוגי חורף הגיע לשולחן בהמלצת המלצרית, שהיא בת הבעלים: קרפ במילוי תפוחים ופיסטוק, בליווי קונפי תפוח עץ (טעים מאוד); טארט פקאן ופרפה דבש תבלינים; עוגת דלעת עם מוס שוקולד וחלב ורוטב אינגלז, דלעת וצימוקים (42 שקל).

הקינוח השני בו בחרנו היה טרופיקנה: מוס מסקרפונה פסיפלורה, רולדת וניל וקרם קוקוס, וסלט פירות טרופיים וטעים ביותר (38 שקל).
עוד במנות האחרונות: ערבסק – טעימות מהמטבח הגלילי (36 שקל); משחקי שוקולד "ולרונה" ונוגט (44 שקל); מבחר סורבטים (24 שקל); קרם ברולה (28 שקל).

המלצה: מנות אלה גדולות – ואחת בהחלט מספיקה לזוג סועדים.

בילינו באלומה ערב מהנה ומענג. מסעדה ברמה גבוהה ביותר, שרק בשבילה שווה להגיע לגליל; מה גם שהיא ממוקמת באזור יפה ביותר.
למי שמבלים בצימרים בגליל, מומלץ לשלב את אלומה בשהייה או בטיול. ושוב: עם כל היות המסעדה גורמה, אלומה מארחת ומגישה אוכל איכות בגובה העיניים.

אלומה ביסטרו גלילי
כביש תרשיחא – כפר ורדים
טל. 04-9574477
פקס. 04-9575566
www.aluma.co.il – האתר גם הוא מומלץ ביותר.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר