אלוף כובשי הזיתים יוכתר ב- 11 בינואר

התחרות מיועדת לאנשים פרטיים שמכינים זיתים ביתים, ותערך השנה בסימן מתכונים של יהודים, ערבים ועדות שונות להכנת זיתים. התחרות הינה על טעמם של הזיתים ומעניקה לכובשים ולמבקרים אפשרות להיחשף ולהכיר טעמים חדשים של זיתים. הכובשים המנצחים יזכו בפרסים של המשתלה

משתלות גבעת ברנר יקיימו ביום שישי 11 בינואר את אליפות כובשי הזיתים השלישית של ישראל – ארוע שבהחלט הפך למסורת בקרב חובבי כבישת הזיתים.
במסגרת התחרות יציג כל כובש 2-3 ק"ג של זיתים שכבש במו ידיו ואת המתכון להכנת הזיתים.

התחרות מיועדת לאנשים פרטיים שמכינים זיתים ביתים, ותערך השנה בסימן מתכונים של יהודים, ערבים ועדות שונות להכנת זיתים. התחרות הינה על טעמם של הזיתים ומעניקה לכובשים ולמבקרים אפשרות להיחשף ולהכיר טעמים חדשים של זיתים. הכובשים המנצחים יזכו בפרסים של המשתלה.

באירוע ייחשפו שלושה זנים חדשים של זיתי מאכל שפותחו בארץ:
מספו – זן המניב זית עגול לגמרי, פירותיו מתאימים לכבישה כשהזיתים שחורים או ירוקים.
ספוקה – זן בעל פרי מאורך ומעוטר בכתמים לבנים.
קדשון ננסי – זן זה גדל על עץ זית נמוך בשני מטר משאר עצי הזית למאכל, מה שמקל על הנגישות והטיפול בעץ.

בשעה 11:00 תתקיים הרצאתו של פרופ' שמעון לביא, המשמש נשיא ארגון הזית העולמי של האו"ם.
לביא יחשוף את זני הזיתים החדשים, ויספר באילו שיטות נוספות ולא נפוצות אפשר לבצע כבישה. לדברי לביא, הכבישה בארץ מתבססת בעיקר על המתכון המזרחי, לפיו באמצעות מי מלח החודרים לזית יוצאים החומרים המרים וניתן להביא את הזית לתסיסה.

חלק מהשיטות הנוספות והפחות מוכרות לכבישה שיועברו בהרצאה, הן השיטה הטורקית והיוונית לכבישת זיתים שחורים על ידי מלח יבש; השיטה הקליפורנית שמבוססת על החדרת כמות גדולה של נתרן לזית ללא שינוי בחומציות של הזית בניגוד לשאר הכבישות; והשיטה הספרדית שבמהלכה מחדירים בסיס נתרני עד מרחק מסוים מהחרצן, ולאחר מכן מוסיפים מלח המביא לתסיסת הזית.
בנוסף יועברו טיפים שונים לטיפול בזיתים, כמו כיצד להשחיר זני זיתים ירוקים על ידי תוספת חומרים וטיפים נוספים.

קוראי אכול ושאטו מוזמניםן לטעום מהזיתים ולדרג את המשתתפים בין השעות 10-11.30 ובתום התחרות יוכרזו הזוכים. מי שרוצים להשתתף בתחרות מתבקשים להירשם במשתלה בטלפון: 08-9443952 או בדואר אלקטרוני: [email protected]

לאורך כל היום תתקיים מכירה של עצי זית במבחר גדלים וסוגים. הכניסה לאירוע וההשתתפות בהרצאה ללא תשלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר