אל'טול מסעדה כפרית בכליל – סעו לשם עכשיו

המסעדה שוכנת במבנה אותו בנו ביחד טל ופיני לוי, בעלי המקום, והמסעדה מתאפיינת בעיטורים מקוריים של זכוכית ועבודת קרמיקה פרי ידיו של פיני, זאת לצד נוף מרהיב של ים תיכון והרי הגליל. על האוכל מופקדת טל, אשר בונה תפריט בהתאם לעונות השנה, המצאי בגינה, ועל פי התבלינים אשר גדלים להם באין מפריע ברחבי הישוב ההררי

"אל'טול" (שילוב של שם החיבה של בעלת המסעדה והשפית טל – טול, ומילה בערבית – אל'טול – בעלת הפירושים הבאים: סוף הדרך, קצה השביל, ברוגע), היא מסעדה כפרית בכליל שבגליל. המסעדה שוכנת במבנה אותו בנו ביחד טל ופיני לוי, והמסעדה מתאפיינת בעיטורים מקוריים של זכוכית ועבודת קרמיקה פרי ידיו של פיני, זאת לצד נוף מרהיב של ים תיכון והרי הגליל. על האוכל מופקדת טל, אשר בונה תפריט בהתאם לעונות השנה, המצאי בגינה, ועל פי התבלינים אשר גדלים להם באין מפריע ברחבי הישוב ההררי.

הגענו למסעדה בשבת גשומה של חודש ינואר, הדרך למסעדה עוברת בתוך שבילי כליל הירוקים. ואכן, המסעדה עומדת באמצע שדות ירוקים ונראית כמו בית בודד, שלצדו באמת ביתם של טל ופיני.
חוץ מאתנו הייתה עוד משפחה מקומית שנהנתה מאירוח אינטימי. זה היה כמו להתארח ממש בבית של מישהו.

הארוחה הייתה ממש תאווה לחך, לאף ולעיניים.
למנות ראשונות – חגיגת טעמים עם לחמניות שום קטנות (פיציות – ממש בגודל ביס – רעיון מבריק!) מוגשות עם צ'טני כוסברה, אנטיפסטי, ממרח זיתים, וחצילים בנענע ( 48 ₪ לזוג).
עוד לפתיחה: חצילים ממולאים בגבינות ומנגולד – מנה מצוינת, ממש כמו לזניה עשירה ובשרנית (30 ₪) ועלי גפן (שאני אישית לא אוהבת, אך בן זוגי התענג על המנה).

ואז התחילה חגיגת העיקריות. אנחנו אכלנו ארוחת טעימות (מומלצת ביותר), כך שקיבלנו טעימות מכל מנה שהייתה במטבח באותו היום.
כל העיקריות מוגשות עם תוספת של סלט, ירק מוקפץ ותפו"א ברוזמרין.
אז ככה: בהתחלה הגיעו קבבונים בחלב קוקוס וקארי פייסט – מנה מצוינת שהתגעגעתי אליה בסוף היום, כשחשבתי על הקבבון היחיד שהותרנו בצלחת…
טלה בשזיפים (80 ₪) – הבשר היה רך ועשוי בדיוק במידה, וגם מי שאמביוולנטי כמוני כלפי טלה וטעמי הלוואי שלו, ימצא את עצמו מתרכך מול מנה זו כאילו הוא היה אותו טלה בעצמו.
תבשיל עגל בערמונים (65 ₪) – קדרה חורפית ומחממת.
גלילי חזה עוף בצנובר ועשבי תיבול ברוטב לימון – את המנה הזאת יואב בן זוגי אכל לבד, כי אני כבר לא יכולתי, והוא לא ויתר לאף חתיכת עוף…
לצד הארוחה שתינו לימונדה טבעית שמקבלת ציון 10.
כל המנות מוגשות בכלי חרס, והאווירה כל-כך נעימה ושקטה עד שישבנו שעתיים במסעדה, ואני הרגשתי כאילו אני בבית.

"אל'טול" קיימת שנתיים. טל סיפרה לנו שבחודשי הקיץ פותחים בחוץ שולחנות, והמסעדה מאוד מלאה. עכשיו, בחורף, יותר ריק, אבל ככה יש הזדמנות לדבר עם הלקוחות ולנוח קצת.
אני אישית ממליצה לנסוע דווקא עכשיו, כשעוד חורף בחוץ. גם בגלל הדרך – הכל ירוק ומנצנץ, וגם בגלל השקט במקום המבודד הזה.


אל'טול
כליל
טל. להזמנות 04-9562468, 052-2236328
פתוח בחמישי, שישי, שבת. ניתן להזמין לאירועים.
התפריט משתנה לפי העונות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר