אלטיטיוד זה גובה – היינות החדשים של ברקן

מחיר כל יין בסדרה 120 ₪ לבקבוק שמגיע במארז יפה ויוכל לשמש כמתנת חג יפה לאוהבי זן קברנה סוביניון ישראלי טיפוסי

ראש השנה בפתח ועמו גם השקת יינות חדשים ברוב היקבים, כי את ראש השנה ניתן גם לכנות 'חג היין של ישראל, שכן סביבו נמכר הרבה יין לכולנו. יקב ברקן זקוק בימים אלה להרבה יחסי ציבור טובים, אחרי הפרסום השלילי לו זכה היקב בפרשת העובדים האתיופיים וכשרות הבד"ץ. השקת יינות סדרת Altitude 2014 – אלטיטיוד, התקיימה במלון סטאי החדש ביפו. המלון יפהפה, כשר אבל לא למהדרין, וגם שלושת היינות שנטעמו הם בהכשר רבנות רגיל ולא של הבד"ץ.

מראווי הוא יין מענבי מאכל "פלסטיניים" שמיוצר גם ביקב רקנאטי. צילום דוד סילברמן dpsimages
מראווי הוא יין מענבי מאכל "פלסטיניים" שמיוצר גם ביקב רקנאטי. צילום דוד סילברמן dpsimages

דווקא היינות הלבנים להם אחראי עידו לוינסון, היינן הראשי המוכשר שהגיע לאחרונה מיקב רקנאטי, ושהוגשו בתחילת האירוע –  מראווי וקולומבר, היו הטובים בהשקה. שניהם בסדרת  Beta – גרסה ניסיונית מעוטת בקבוקים, שלא מלווה בשלב זה בצלצולים של השקות גרנדיוזיות ויחסי ציבור. אהבתי את שניהם.

עידו לוינסון (מימין) ונבחרת הייננים הצעירים שלו. צילום דוד סילברמן dpsimages
עידו לוינסון (מימין) ונבחרת הייננים הצעירים שלו. צילום דוד סילברמן dpsimages

מראווי הוא יין מענבי מאכל "פלסטיניים", שמיוצר גם ביקב רקנאטי, ביתו הקודם של לוינסון, ומן הסתם הביא איתו משם את היוזמה לייצור היין. הקולומבר היה ממש מקסים. הענבים מגיעים מכרם במסילת ציון, והיין תסס מעט זמן בחביות עץ. אנו רגילים שיינות לבנים מזן קולומבר הם בדרך כלל קצת פשוטים, מתוקים ולא מורכבים. הקולומבר הזה  ממש מצוין. הוא חד, לימוני ועדין, וכשהוא מוגש צונן היטב, הוא יין נהדר לימי הקיץ החמים שעוד נכונו לנו כנראה.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

אבל הגענו לטעימה של יינות קברנה סוביניון מסדרת אלטיטיוד מגבהים שונים: 585, 624, 720 מטר, כולם מבציר 2014. למרות ההבדלים ביניהם ההשוואה מעט בעייתית, מכיוון שהיינות אינם מגיעים מאותו טרואר. אומנם גובה הכרם בו גדלים הכרמים משפיע בוודאי על אופי היין, אך בכל זאת, כשכל אחד מהיינות מגיע מסוג קרקע שונה ומיקרו אקלים שונה, ההשוואה אינה מדויקת. 2014 הייתה שנה טובה לכרמים. החורף היה מעט שחון, אך זה כנראה מצב מתמשך ולא יוצא דופן. יולי-אוגוסט היה חם אך לא בצורה קיצונית, וכך הבשילו הענבים בצורה הדרגתית.

Altitude 585 – ענבי קברנה סוביניון מכרם ליד קיבוץ מנרה בגליל בגובה 585 מטר. היין עדיין סגור לגמרי. גוף בינוני. חומצי מדי לטעמי. מאחור הוא יין מעט מתקתק, כמו שהחך הישראלי אוהב. כמו שני אחיו בסדרה, היין התיישן במשך 14 חודש בחביות עץ אלון, חלקן אמריקאיות וחלקן צרפתיות. רצוי לפתוח את הבקבוק כמה שעות לפני השתייה, או לחדרר אותו בדיקנטר. גם אחרי כשעה, היין עדיין היה סגור ומסוגר.

Altitude 624  – ענבי הקברנה סוביניון מגיעים מכרם ליד עלמה בגליל, בגובה 624 מטר.
גם את היין הזה מומלץ לפתוח כמה שעות לפני השתייה. אהבתי אותו יותר מאשר את שני היינות האחרים. יין חלק, גוף בינוני. חומציות שעדיין מאוד מורגשת, אבל אני מקווה שתשתנה עם הזמן. טעמי פירות אדומים ובשלים. בחירה טובה לאוהבי הקברנה סוביניון הישראלי המורכב יותר. סיומת מעט מתוקה, אבל כאמור, זה מה שהשוק אוהב.

Altitude 720 – קברנה סוביניון מכרם בדובב שליד הר גודרים. גוף בינוני עד מלא, יבש מאוד עם סיומת ארוכה. רמת אלכוהול של 14,5%. יין מעט כבד, שמפגין בטעמיו את השהייה במשך 14 חודש בחביות עץ אלון צרפתי, רובן חדשות. זהו יין שאני מציע לתת לו לנוח עוד זמן מה. הוא אמור להשתבח עם חלוף זמן ארוך יותר. אם אתם אוהבי קברנה סוביניון עמוק טעמים, תיהנו ממנו כבר עכשיו, אם כי גם הוא זקוק להרבה זמן בדיקנטר לפני השתייה.

מחיר כל יין בסדרה 120 ₪ לבקבוק, שמגיע במארז יפה ויוכל לשמש כמתנת חג יפה לאוהבי זן קברנה סוביניון ישראלי טיפוסי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר