אלי איצקין מנכ"ל מחלבות שטראוס – איש השיווק של דצמבר 2018

הוקרה על הובלת אסטרטגיית צמיחה אחראית שהניבה שיאי מכירות לחברה ותרמה לצמיחת הערך העסקי שלה

איצקין מכהן בתפקידו הנוכחי מזה כשנתיים וחצי ויש לו וותק של למעלה מ-22 שנים בחברת שטראוס. צילום חיים יוסף

איגוד השיווק הישראלי בחר באלי איצקין, מנכ"ל מחלבות שטראוס, לאיש השיווק של חודש דצמבר 2018, בזכות האסטרטגיה העסקית שהתווה, של צמיחה בריאה מתוך אחריות אמיתית לצרכן. איצקין מכהן בתפקידו הנוכחי מזה כשנתיים וחצי, ויש לו וותק של למעלה מ-22 שנים בחברת שטראוס.

מנימוקי ועדת השיווק: כנגד כל הסיכויים, ובניגוד לתפיסה הרווחת שאחריות כלפי הצרכן עולה כסף ואינה מייצרת צמיחה רווחית, אלי איצקין הוכיח שבאמצעות אסטרטגיה וניווט נכון של המהלכים, אפשר הן לעשות טוב לצרכנים והן להיטיב עם חברת שטראוס.

ומכאן והלאה דבר מחלבת שטראוס: על רקע משבר בענף יצרניות המזון ובראשן יצרניות החלב, שטראוס ניצבה בפני אתגר כפול: להביא את המחלבה לצמיחה בריאה ולבנות מחדש את אמון הצרכנים, מתוך ה- DNA של שטראוס , וגם מתוך הבנה שאמון הוא תנאי בסיסי לקיימות העסק לאורך זמן. מתוך הבנה זו התוותה החברה אסטרטגיה עסקית הדוגלת בצמיחה בריאה מתוך אחריות לכלל בעלי העניין, ובראשם הצרכנים.

הצמיחה העסקית הושגה בעיקר באמצעות אסטרטגיית חדשנות מואצת  שהוגדרה כמנוע צמיחה – במסגרתה הושקו בשלוש השנים האחרונות כ-100 מוצרים חדשים מדי שנה במגוון קטגוריות ומותגים, תוך מענה לצרכים ומגמות צרכניות. אסטרטגיית חדשנות זו הובילה  לצמיחת המותג ולשיא במכירות, והפכה את שטראוס למחלבה הצומחת ביותר בשוק החלב. בנוסף נרשמה צמיחה שנתית ממוצעת של 3.3% בקטגוריית המעדנים, והובלת קטגוריית מעדני הפעוטות.

הייחודיות באסטרטגיה זו טמונה בכך שכל ההישגים הללו הושגו מתוך אחריות עמוקה כלפי הצרכנים, לקיחת אחריות והשבת האמון הצרכני, תוך הבנה שיש לכך תג מחיר מורכב ומשמעותי בהיקף של כ-35 מיליון ₪ בשנה. לקיחת האחריות כלפי הצרכנים באה לידי ביטוי במספר צירים, כגון שיפור הפרופיל התזונתי של כלל המוצרים, עם הפחתה של נתרן ושל  2,000 טון סוכר, פיתוח והרחבת מגוון המוצרים בעלי ערך בריאותי מוסף, מתן מענה לאוכלוסיות מיוחדות ופיתוח סדרת דל לקטוז ומוצרים ללא גלוטן.

עוד כלל המהלך לקיחת אחריות כלפי הצרכנים, שבאה לידי ביטוי בתמחור הוגן, שדרוג חומרי הגלם, עבודה מואצת בעולמות התוכן, מעבר לקמפיינים אותנטיים ובגובה העיניים, שקיפות, וכן  שיווק אחראי לילדים ובני נוער.

 

 






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה